hatch Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 derfor ingen aning om hva som kan være feil? :| Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 min går også dårligere en den skal.. det varierer litt på ytelsen og.. MEN. jeg merka også at itte filter-skift så sovner den nesten når den når 4k.. ihvertfall i forholdt til før.. da kom jo kreftene når 4k var passert.. :S Men som sagt mange ganger før så har jeg nok noe vakuum problem osv også... =) Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 er akkurat det som skjer her og... litt over 4000 så dørn ut... Men innimellom så drar den igjen litt over 5000.. merkelige saker Men dette skjer altså ikke hver gang.. Noen ganger drar den hele veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
McBersaas Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jeg har samme problem. Men enda et.. hvilken sikring? er ikke noe lilla sikring i min boks. hva gjør jeg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 i min var det sikring nr 11... sjekk instruksjonsboka:) en sikring på 3ampere. i sikringsboksen under panseret da, ikke inne i coupen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
McBersaas Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 kan lite om biler.. men, var ikke den i coupe'en, okey. Men, har du ett bilde hvor sikringsboksen under panseret er, eller hvordan den ser ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Det er ikke nødvendig å dra ut den røde sikringen til ECU'en ettersom bilen lærer hele tiden. Etter et par km vil bilen ha lært det nye oppsettet uansett... Da du byttet luftfilteret husket du vel å få med begge sensorene som sitter på orginalrøret? Nå er du helt på bærtur ang sikringen, jeg snakker av egen erfaring nå (på 3 forsjellige biler) Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 kan lite om biler.. men, var ikke den i coupe'en, okey. Men, har du ett bilde hvor sikringsboksen under panseret er, eller hvordan den ser ut? Der ser du sikringsboksen: Helt nederst i høyre hjørne, rett ved batteriet..! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jeg fant noe greier på en nettside her, grunnen til at det flater ut på 4000... Er tydligvis vanlig... "Didn't feel like it had any more power, but certainly picked up faster after this, except I now had a noticeable flat spot at around 4k rpm. (Now replaced with a AEM Short Ram Pipe) After talking to the folks at Croydon Race & Rally, we were convinced the flat spot was a fuelling problem, in that the engine could now get extra air but couldn't squirt in enough fuel to go with it. To help this I then fitted an FSE up rated Fuel Pressure valve and this did do the trick, the flat spot disappeared. Fitting wasn't to bad except that Ford uses a fuel hose with a hard plastic insert, which is a pain to sleeve over fittings (Boiling water helps)" Noen som er seige i engelsk og kunne oversatt dette, skjønte ikke alt her:P Hva feks "FSE up rated Fuel Pressure valve" er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Nå er du helt på bærtur ang sikringen, jeg snakker av egen erfaring nå (på 3 forsjellige biler) Jeg er nok ikke det, seddu... Det er nettopp p.g.a. dette at ikke slike "turbo-motstandere" ikke fungerer lenger enn det tar for ECU'en å lære seg det nye oppsettet... Sjekk det opp du, jeg har rett :) PS: Feilkodene vil jo selvsagt fortsatt være i ECU'en til sikringen er tatt ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 jeg fant noe greier på en nettside her, grunnen til at det flater ut på 4000... Er tydligvis vanlig... "Didn't feel like it had any more power, but certainly picked up faster after this, except I now had a noticeable flat spot at around 4k rpm. (Now replaced with a AEM Short Ram Pipe) After talking to the folks at Croydon Race & Rally, we were convinced the flat spot was a fuelling problem, in that the engine could now get extra air but couldn't squirt in enough fuel to go with it. To help this I then fitted an FSE up rated Fuel Pressure valve and this did do the trick, the flat spot disappeared. Fitting wasn't to bad except that Ford uses a fuel hose with a hard plastic insert, which is a pain to sleeve over fittings (Boiling water helps)" Noen som er seige i engelsk og kunne oversatt dette, skjønte ikke alt her:P Hva feks "FSE up rated Fuel Pressure valve" er. Dette er nok en beskrivelse etter en eller annen modifikasjon utført på motoren. Tror ikke du skal legge så mye i dette. Når det gjelder problemet, så kan man lære mye av å lese ut feilkoder, som jeg har nevnt tidligere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Har hørt det at Zetec(?) har en såkalt flatspot ved ca 4000 rpm jeg, litt roting på burton så fant jeg dette(fra ett weberkit til zetec) "MODIFIED WITH 5TH PROGRESSION HOLE TO PREVENT FLAT SPOT FOUND ON ALL ZETECS. TWO CARBS ONLY SUPPLIED WITH BASE JETS - WILL REQUIRE REJETTING.", og dette "A power boost valve will eliminate the flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm.". Så kanskje en power boost valve, som gir mere bensintrykk ved mindre vakuum enn standard er tingen... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 https://www.burtonpower.com/technical/tt_zetec.html Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
McBersaas Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Der ser du sikringsboksen:Helt nederst i høyre hjørne, rett ved batteriet..! :) Har ikke sikringsboks under panseret. har alt i coupe'en. Leste i instruksboka. Men, takk for hjelpen! Det hjalp hos meg, å ta ut sikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futte Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Prøv å ring Trygve Karlsen på Turboteknikk; 32 87 81 08. Vet at dyser på '95 2.0L Zetec "tåler" 250hk. Bensinpumpa er visst svakeste ledd her. I tillegg bør du tenke på at selv om du får tilgang til mere luft med nytt filter, er denne lufta noe varmere enn den som kom tidligere da det gamle filtret hentet luft fra innerskjerm bak venstre lykt. Siter _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.