BGGTX Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Hei! Kansje dette blir litt tungt å lese men prøv alikevel!! Det er kansje litt feil å si at den fusker. Det som skjer er at turbotrykket varierer mellom 1.1 og 1.4bar (av og til opp til 1.5)på fullgass på turtall mellom 1800rpm og3600rmp. Over det er ladetrykkskurven helt javn, og synkende opp til rødmarkering. Hvis jeg har full gass og ladetrykk, og slipper opp gasspedalen for og så trå den rett ned igjen(som i en sladd på snøføre) dør motoren nesten ut i et par sekunder før den kommer igjen for fult. Det som skjer med ladetrykket er at det fortsetter og falle ned til nesten null ca et til to sekunder etter at jeg går på gassen igjen. Kan også si at tuboen ikke begynner å lade noe spesielt mye før jeg har full gass. Slipper jeg opp gassen to millimeter forsvinner ca 100hk med en gang, for å komme tilbake hvis jeg trår gassen de to mm tilbake ned til gulvet. Altså: Det er ingen mellomting mellom ca 125 og 220hk på bilen min.Gir jeg kvart gass går den jo greit og som en vanlig bil. Gir jeg på til tre kvart gass merkes ingen forskjell. Kedelig!! Kan ellers nevne at det ikke genereres noen feilkoder. Det er heller ikke noe galt med maskineriet.(Turbo,Motor,etc) Ellers er bilen en 2001mod A4 B5 1.8TsQ med alle servicer og 64000km på telleren. Kan vel også nevnes at forrige eier hadde bilen en tur hos Turbokarlsen og fikk den chippet til 220hk/340nm. Orginal eksos,filter,dump osv.. Noen som kan stille en diagnose ut fra dette her? Kom med innspill!! Per Olav Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Kan nesten høres ut som de har "chippet" spjeldet ditt også. Mange som endrer på spjeld reaksjonen i chippene. Altså når du slipper gassen litt så lukker d helt og trykker du inn litt så åpner d helt. Kan tenke meg at dumpen din slipper ut trykket og så får du et lite lag før d skjer noe igjen pga spjeldet lukker seg når du slipper gassen litt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Hei. Jeg har vert inne på tanken, men er det ikke tradisjonell gasswiere på A4 1.8Ts 180hk da? Leste dette i produktguiden som jeg fant på nordicaudi.com En kamerat har tilgang på vag com eller hva det nå heter. Fant ingen feil der samt han grunninnstilte gasspjeldet mitt. Ingen forskjell. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Ingen flere som har noen lure ideer? Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Du skulle fått testet med en annen chip. Ellers får du ta en gjennomgang av benstrykk og sjekke at pumpen leverer det den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Orginal dump er vel av plastikk.. Har du sjekket at den fungerer? Den ventilen som justerer turbotrukket, fungerer den skikkelig? Hadde omtrent samme problem med min i fjor å da varierte ladetrykket mellom ganske lite og "ganske" mye, det var lekasje i en trykkslange.. Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Den fungerer! Jeg har tenkt litt på den ventilen selv. Beskriv hvordan ladetrykket varierer. Min varierer mellom 1.0 til 1.4 i intervaller på 0.5 til 1 sekund eller mer.. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Kjør diagnose på bilen din og sjekk om du får feilmelding på lambdaen din. Hadde akkurat samme problemet på min og da var det den. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hei. En kamerat har lett tilgang på diagnoseapparat. Har prøvd det to ganger og fikk en feilmelding på bankesensor første gangen. Slettet denne og prøvde noen uker etterpå og da var alt i orden, selv om bilen går like fordømt urent. Forrige eier har kjørt på 95 blyfri.. Vurderer å kjøre den til et firma som driver med trimming f.eks Flissundet motorservice eller lignende. Sånne folk finner vel lett ut hva det kan vere. Stikker jeg ned på møller og ber dem finne feilen blir jeg vel flådd tvert! Noen som vet om noen som har bra peiling i Oslo området? Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hei. En kamerat har lett tilgang på diagnoseapparat. Har prøvd det to ganger og fikk en feilmelding på bankesensor første gangen. Slettet denne og prøvde noen uker etterpå og da var alt i orden, selv om bilen går like fordømt urent. Forrige eier har kjørt på 95 blyfri.. Vurderer å kjøre den til et firma som driver med trimming f.eks Flissundet motorservice eller lignende. Sånne folk finner vel lett ut hva det kan vere. Stikker jeg ned på møller og ber dem finne feilen blir jeg vel flådd tvert! Noen som vet om noen som har bra peiling i Oslo området? Audisentrum burde vel ha bra peiling og de får skryt pga kundeservice! :) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.