hatch Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Noen som har peil på hvordan man bytter ratt i en bil med Air Bag? Er vel ikke bare å begynne å fikle? Så du plutslig får hele airbaggen i trynet... Isåfall hjelper det å ta strømmen? Og hvordan får jeg av rattet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Du må ta av strømmen fra batteriet, og la det stå av i minst 15-20 minutter før du begynner å fikle med airbagen.... Etter det må du skru ut to skruer (torx eller umbrako, husker ikke) som er bak rattet. Du må vri på rattet for å komme til de... Når du har løsna de, så er baggen løs, og du må ta ut en liten ledningsplugg for å få den helt løs fra rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gompie Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Du må ta av strømmen fra batteriet, og la det stå av i minst 15-20 minutter før du begynner å fikle med airbagen.... Etter det må du skru ut to skruer (torx eller umbrako, husker ikke) som er bak rattet. Du må vri på rattet for å komme til de... Når du har løsna de, så er baggen løs, og du må ta ut en liten ledningsplugg for å få den helt løs fra rattet. må bare rette deg litt Erikkt ! du trenger ikke å vente 15-20 min, det er bare å koble av batteri eller ta ut SRS airbag sikringen så er det helt trygt, du kan også ta den ut uten å ta av batteriet eller sikring, men det anbefaler jeg ikke. Siter --------------------------------------------------- 1996 Mondeo 4x4 CLX strøken 2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikkt Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Tja... da jeg tok ut min airbag, fulgte jeg beskrivelsen i haynes, og den er slik jeg skrev... men det går vel helst bra uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gompie Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Tja... da jeg tok ut min airbag, fulgte jeg beskrivelsen i haynes, og den er slik jeg skrev... men det går vel helst bra uansett. ja det har alltid gått bra for meg i allefall, og jeg har jobbet 2 år på bilopphogging Siter --------------------------------------------------- 1996 Mondeo 4x4 CLX strøken 2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatch Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 takker for alle svar:P Håper ikke noe eksploderer i trynet mitt;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ford sier: Vent 2 min. før du kobler fra. Grunnen er enkel. det sitter noen kondensatorer i styremodulen som skal sikre spenning til airbaggene om batteriet går føyken i en kollisjon Går vanligvis bra uten, men det er greit å vente Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gompie Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ford sier: Vent 2 min. før du kobler fra. Grunnen er enkel. det sitter noen kondensatorer i styremodulen som skal sikre spenning til airbaggene om batteriet går føyken i en kollisjonGår vanligvis bra uten, men det er greit å vente sikkert ikke dumt å vente! det skader i hvertfall ikke med 2 min, Siter --------------------------------------------------- 1996 Mondeo 4x4 CLX strøken 2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Så er det dette du sier med å ta bort airbag, det har du ikke fått svar på her.. Om du har planer om å bytte til ett annet ratt, sportsratt osv uten airbag, MÅ ALLE komponenter som har noe å gjøre med airbag'en fjernes, for så å godkjennes hos biltilsynet.. Ellers vil ikke kjerra di gå gjennom neste eu-kontroll :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Kjipt å krasje når man har byttet bor airbaggen med et fancy sportsratt. Men men. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg