Gå til innhold

opptimalisering av hjerne

Ranger emnet

Essex

Anbefalte innlegg

hvem opptimaliserer hjernen i norge?

noen som har levert bilen til opptimalisering?

hva kostet dette? (til hvem bil)

har hørt at de ferdigchippene du får kjøpt fra bl.annet usa ofte kun justerer opp turbotrykket, og da er det liksom like greit å kjøpe en boost controller. men eneste prisen jeg har fått på kjøring i benk i norge er 20000,- og det syns jeg var litt stiv pris. finnes det ikke billigere alternativer venter jeg med opptimalisering til jeg har fått på de fleste trim delene isåfall..

takker for alle svar til topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

er vel bare unichip du kan gjøre det med tror jeg

og det er det en del i 200sx klubben som har prøvd med varierende resultat tror jeg

Stemmer. Jeg ville heller montert delene du skal ha evt en FCD, og så gå for en eller annen form for ny motorstyring. Haltech, PowerFC, Autronic etc

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Link implant hjerne til 8500,- sek. Den mapper du så bra selv at du kan fint leve med det til du får råd til å ta det på rulla. Da er det så bra at det ikke koster all verden for å få de siste hestene.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Får Link implant hjerne til 8500,- sek. Den mapper du så bra selv at du kan fint leve med det til du får råd til å ta det på rulla. Da er det så bra at det ikke koster all verden for å få de siste hestene.

den dagen JEG mapper bil er den dagen motoren går til h*lvete hvertfall ;)

men om det ikke er snakk om mer enn 400-460 hk når jeg er 'ferdig' med de moddsa jeg føler jeg trenger, ser jeg ikke vitsen med å legge masse penger i halvtech f.eks?

iogmed at jeg kan mappe org hjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

den dagen JEG mapper bil er den dagen motoren går til h*lvete hvertfall ;)

men om det ikke er snakk om mer enn 400-460 hk når jeg er 'ferdig' med de moddsa jeg føler jeg trenger, ser jeg ikke vitsen med å legge masse penger i halvtech f.eks?

iogmed at jeg kan mappe org hjerne...

Hvordan mapper man orginalhjernen da?

Vet ikke mye om 300, men det er jo ytterst få orginalECU'er som lar seg modde enkelt og greit.

Er det noe du vet går eller?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Hvordan mapper man orginalhjernen da?

Vet ikke mye om 300, men det er jo ytterst få orginalECU'er som lar seg modde enkelt og greit.

Er det noe du vet går eller?

er ikkenoe problem frem til 450hk hvertfall.

tør ikke si høyere hk på org hjener, for jeg kan ikke huske i farten å ha sett noen 300zx'r med mer enn 450hk ca med org hjerne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør ikke si høyere hk på org hjener, for jeg kan ikke huske i farten å ha sett noen 300zx'r med mer enn 450hk ca med org hjerne.....

det er sant, det blir på same måte med S14 ECUen det, den henger jo med til drøye 300hk.

Men kan du MAPPE orginal ECUen sa du?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

450hk er over anbefalt hk med orginalhjerne, 370 dysene ligger vel nesten over 100% duty da, (dårlig tegn ;)

Så høyt hadde ihvertfall ikke jeg turt uten nye dyser og ic, turboene ryker vel etter et par turer(dersom de i det heletatt klarer så høyt trykk..)

Dersom du omprogamerer hjernen til dual pop charger og 720 dyser, større turboer og fmic holder det sikkert til 600hk

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider