Gå til innhold

opptimalisering av hjerne

Ranger emnet


Essex

Anbefalte innlegg

Essex tenker nok her på piggyback... at man monterer chip/modul som modifiserer signaler til og fra orginal-chip'en. Superchip feks.

 

Jeg ville undersøkt hva du klarer deg med orginaldyser og turbo + økt bensintrykk og orginal hjerne, og holdt meg under den grensen.

 

Eventuelt gått for en av de billige sprut'ene om du finner noen som mapper dem.

 

Mener 90% sikkert at PowerFC leveres med orginalprogram for de fleste turbojapser. den plugger rett inn på plass. løsne et panel, løsne 2 bolter og nappe ut hele ecu-boksen, og smekke inn powerfc-boksen. Fuelkurven kan du jo løfte etterhvert som du øker turbotrykket med en boostkontroller. Det fikser du med en fjernkontroll som er å kjøpe som tilleggsutstyr.

 

Thomas i 200sx OGN har vel erfaring med den dingsen såvidt jeg husker?

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Essex tenker nok her på piggyback... at man monterer chip/modul som modifiserer signaler til og fra orginal-chip'en. Superchip feks.

 

Jeg ville undersøkt hva du klarer deg med orginaldyser og turbo + økt bensintrykk og orginal hjerne, og holdt meg under den grensen.

 

Eventuelt gått for en av de billige sprut'ene om du finner noen som mapper dem.

 

Mener 90% sikkert at PowerFC leveres med orginalprogram for de fleste turbojapser. den plugger rett inn på plass. løsne et panel, løsne 2 bolter og nappe ut hele ecu-boksen, og smekke inn powerfc-boksen. Fuelkurven kan du jo løfte etterhvert som du øker turbotrykket med en boostkontroller. Det fikser du med en fjernkontroll som er å kjøpe som tilleggsutstyr.

 

Thomas i 200sx OGN har vel erfaring med den dingsen såvidt jeg husker?

 

Du kan optimalisere ORG hjerne (uten extra stæsj).

mange som gjør dette sammen med eksos/filter og får 400hk, med dønn org hjerne...

 

men bra/interesangt det du sier her, skal undersøke det videre=) takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Essex tenker nok her på piggyback... at man monterer chip/modul som modifiserer signaler til og fra orginal-chip'en. Superchip feks.

 

Jeg ville undersøkt hva du klarer deg med orginaldyser og turbo + økt bensintrykk og orginal hjerne, og holdt meg under den grensen.

 

Eventuelt gått for en av de billige sprut'ene om du finner noen som mapper dem.

 

Mener 90% sikkert at PowerFC leveres med orginalprogram for de fleste turbojapser. den plugger rett inn på plass. løsne et panel, løsne 2 bolter og nappe ut hele ecu-boksen, og smekke inn powerfc-boksen. Fuelkurven kan du jo løfte etterhvert som du øker turbotrykket med en boostkontroller. Det fikser du med en fjernkontroll som er å kjøpe som tilleggsutstyr.

 

Thomas i 200sx OGN har vel erfaring med den dingsen såvidt jeg husker?

 

Eller E-Manage... ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emanage er akkurat samme ja.. og har vel tilfeldigvis en norsk forhandler om jeg ikke tar så alt for feil ;)

 

 

og, å modifisere orginal-chip'en tviiiiler jeg veldig sterkt på at du kan.. Er ikke slikt som bilprodusentene ønsker at skal være mulig. MEN tror det er litt begrepsforvirring her jeg.. du kan modifisere orginal-hjernen ja, ved å sette inn en annen chip ;) men da snakker vi om chipping igjen...

 

I prinsippet det samme som powerfc / emanage gjør. man tar standardprogrammet, modifiserer det litt, laster det inn i en ny chip, og monterer denne istedenfor den gamle. forskjellen er at powerfc / emanage kan endres på veien, chip'en må ut av bilen og modifiseres i egnet hardware.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

emanage er akkurat samme ja.. og har vel tilfeldigvis en norsk forhandler om jeg ikke tar så alt for feil ;)

 

 

og, å modifisere orginal-chip'en tviiiiler jeg veldig sterkt på at du kan.. Er ikke slikt som bilprodusentene ønsker at skal være mulig. MEN tror det er litt begrepsforvirring her jeg.. du kan modifisere orginal-hjernen ja, ved å sette inn en annen chip ;) men da snakker vi om chipping igjen...

 

I prinsippet det samme som powerfc / emanage gjør. man tar standardprogrammet, modifiserer det litt, laster det inn i en ny chip, og monterer denne istedenfor den gamle. forskjellen er at powerfc / emanage kan endres på veien, chip'en må ut av bilen og modifiseres i egnet hardware.

 

hehe mener å huske at e-manage selges i norge ja ;)

 

men hva kalles det da, når de som setter på eksos og filter, og optimaliserer ORG hjerne slik at de har 400hk?

mapper de ikke org hjerne da?

hmm mange rare begrep ja, jeg har mye å lære gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen 300ZX'r innom på jobben av og til, og den ene skal ha 397HK med orginal-hjerne og orginal-ship.

 

Det er kun skiftet eksos og luftfilter + att en smart fyr (som jeg ikke husker navne på lenger :( i Drammen tror jeg...) skrudde opp trykke og re-programerte hjernen.

Dette har jeg fått vite av en kjent på Nissan Norge som holder kurs innen bil-elektronikk o.l.

(bilen jeg snakker om var på Japsetreffe i år. Den er av den korte versonen, sort, med 17' forran og 18' bak, og har nå "ny" eier)

 

Jeg vet ikke hva som er blitt gjort på de andre Z'ne, men de fleste har ca 370-400HK.

Det er en med ca 570HK, men der er det byttet hjerne, og til feil hjerne for sikkerhets skyld. Den har M/T, men får feilmelding med Consult (data-tilkobling til hjernen) om manglende komunikasjon med A/T-hjernen :D

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

 

 

450hk er over anbefalt hk med orginalhjerne, 370 dysene ligger vel nesten over 100% duty da, (dårlig tegn ;)

Så høyt hadde ihvertfall ikke jeg turt uten nye dyser og ic, turboene ryker vel etter et par turer(dersom de i det heletatt klarer så høyt trykk..)

Dersom du omprogamerer hjernen til dual pop charger og 720 dyser, større turboer og fmic holder det sikkert til 600hk

er det denne dual pop charger du sier du kan gi meg for 6000,- ferdig på bilen? er denne duel pop charger en sånn 'ferdigchip' ?

 

har funnet ut at org dyser ikke tåler mye over kilon i trykk (15psi maks), + at org ic'r heller ikke følger med over 1kg.

så da bytter jeg de tingene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

emanage er akkurat samme ja.. og har vel tilfeldigvis en norsk forhandler om jeg ikke tar så alt for feil ;)

 

 

og, å modifisere orginal-chip'en tviiiiler jeg veldig sterkt på at du kan.. Er ikke slikt som bilprodusentene ønsker at skal være mulig. MEN tror det er litt begrepsforvirring her jeg.. du kan modifisere orginal-hjernen ja, ved å sette inn en annen chip ;) men da snakker vi om chipping igjen...

 

I prinsippet det samme som powerfc / emanage gjør. man tar standardprogrammet, modifiserer det litt, laster det inn i en ny chip, og monterer denne istedenfor den gamle. forskjellen er at powerfc / emanage kan endres på veien, chip'en må ut av bilen og modifiseres i egnet hardware.

Akkurat det samme med Link også. Du får med mapsensor men du kan velge om du vil kjøre med map eller maf. Dette velger du når du innstallerer. Standard programmet ligger ferdig men man kan også velge flere ferdige program som er ganske nær det som vil være det ideelle programmet alt etter hva du har gjordt med bilen. Dyser, turbo`er, coolere.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår