Gå til innhold

Vag-com

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Et lite tileggsspm.: Har et gult airbag-lys i dashen.. Hatt det siden jeg fikk bilen.. Men er det virkelig så risky å feilsøke airbaggene? Kommer opp heftige meldinger når jeg skal gjøre det.. hehe

 

Her er hva jeg fikk av feilmeldinger når jeg feilsøkte uten airbags (ingen ting av betydning):

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 D

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1817

Coding: 00002

Shop #: WSC 00046

1 Fault Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 907 379 G

Component: ABS 20 IE CAN 0001

Coding: 03304

Shop #: WSC 00046

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 919 860 B

Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11

Coding: 04142

Shop #: WSC 00046

Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0157540

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 H

Component: 01 Zentral-SG Komf.0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00046

2 Faults Found:

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

 

End -------------------------------------------------------

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis du hadde lest litt på siden til http://www.ross-tech.com så hadde du sett att du aktiverer (og da blir det full verson)første gangen du bruker det i et vag kjøretøy. (hvis du har kjøpt kabelen fra vag-com.no/se/dk/com eller hos ross-tech. hvor kjøpte du det? hva er navnet på kabelen?

Hex+Com??

VAG-COM 512.1 er den siste versonen

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan jo bare slette dei feilmeldingene du har fått... inne noe farlig det med dei feila der, ser ut til att dei har ett utgangspungt i lite strøm på bilen. og er det en vedvarende feil så dukker den opp igjen neste gang du kjører vag-com...

hvis du kikker på ross-tech sine sider så se på det nummeret på er advart mot, og kikk på hva som står på din, og om du skulle kjøre den på den enketen der er advart mot så vil ikke airbagene bli utløst, men att den enheten tar kvelden for godt (virker som om den kanskje allt har gjort det) den er visstnok gange dyrt :(

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feilsøkt airbaggene nå:

 

Address 15 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 909 609

Component: A AIRBAG VW3 SG 0001

Coding: 00065

Shop #: WSC 00046

2 Faults Found:

01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)

32-00 - Resistance too High

01281 - Airbag: Drivers Side: Disabled

05-10 - Input Open - Intermittent

 

Er det på hoved-airbaggen på fører-siden en alvorlig feil? Syns det hørtes ut som en enkel feil..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med dette til møller så får du høre litt mer, kan jo tyde på att det har skjedd en feil i kodinga av styringsenheten...

men "01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)

32-00 - Resistance too High" hørse ut som om det er en fysisk feil i føleren..... du bør få fikset det, kjedelig å måtte bite i rettkarnsen ved en eventuell kolisjon...

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som brudd eller dårlig kontakt i den på pass.sida, på førersida ser det ut til at den er koblet ut, enten manuellt eller av styreenheten i bilen.

Men har ikke peil på vag-com, men kun renaults "clip" jeg da(den er bare genial).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår