Stingah Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Hei Fikk en slik vag-comkabel i dag, men trenger litt skikkelig software. Noen her som har fullversjonen og kan fortelle meg hva forskjellen mellom den og shareware-versjonen? mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Et lite tileggsspm.: Har et gult airbag-lys i dashen.. Hatt det siden jeg fikk bilen.. Men er det virkelig så risky å feilsøke airbaggene? Kommer opp heftige meldinger når jeg skal gjøre det.. hehe Her er hva jeg fikk av feilmeldinger når jeg feilsøkte uten airbags (ingen ting av betydning): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4 Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 D Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1817 Coding: 00002 Shop #: WSC 00046 1 Fault Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 907 379 G Component: ABS 20 IE CAN 0001 Coding: 03304 Shop #: WSC 00046 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 860 B Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11 Coding: 04142 Shop #: WSC 00046 Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0157540 1 Fault Found: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 H Component: 01 Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 00046 2 Faults Found: 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - End ------------------------------------------------------- Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ang. airbag lampa di, så er jeg 99,9% sikker på at det er airbaghjernen/sensoren som er gått. Den sitter i midtkonsollen, rett bak klimakontrollen.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 har du løsnet på setene eller byttet ratt eller no slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 har du løsnet på setene eller byttet ratt eller no slikt? Aldri.. Den var slik når jeg kjøpte den.. De på møller sa det kunne komme av at bilen har vært helt utladdet en gang.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hei, Hvis du hadde lest litt på siden til http://www.ross-tech.com så hadde du sett att du aktiverer (og da blir det full verson)første gangen du bruker det i et vag kjøretøy. (hvis du har kjøpt kabelen fra vag-com.no/se/dk/com eller hos ross-tech. hvor kjøpte du det? hva er navnet på kabelen? Hex+Com?? VAG-COM 512.1 er den siste versonen Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Og du kan jo bare slette dei feilmeldingene du har fått... inne noe farlig det med dei feila der, ser ut til att dei har ett utgangspungt i lite strøm på bilen. og er det en vedvarende feil så dukker den opp igjen neste gang du kjører vag-com... hvis du kikker på ross-tech sine sider så se på det nummeret på er advart mot, og kikk på hva som står på din, og om du skulle kjøre den på den enketen der er advart mot så vil ikke airbagene bli utløst, men att den enheten tar kvelden for godt (virker som om den kanskje allt har gjort det) den er visstnok gange dyrt :( Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har feilsøkt airbaggene nå: Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 909 609 Component: A AIRBAG VW3 SG 0001 Coding: 00065 Shop #: WSC 00046 2 Faults Found: 01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200) 32-00 - Resistance too High 01281 - Airbag: Drivers Side: Disabled 05-10 - Input Open - Intermittent Er det på hoved-airbaggen på fører-siden en alvorlig feil? Syns det hørtes ut som en enkel feil.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 ta med dette til møller så får du høre litt mer, kan jo tyde på att det har skjedd en feil i kodinga av styringsenheten... men "01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200) 32-00 - Resistance too High" hørse ut som om det er en fysisk feil i føleren..... du bør få fikset det, kjedelig å måtte bite i rettkarnsen ved en eventuell kolisjon... Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Høres ut som brudd eller dårlig kontakt i den på pass.sida, på førersida ser det ut til at den er koblet ut, enten manuellt eller av styreenheten i bilen. Men har ikke peil på vag-com, men kun renaults "clip" jeg da(den er bare genial). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 ok... tror ikke jeg gidder fikse den sideairbaggen på passasjersiden iom det er en fysisk feil. Skal stikke innom møller om jeg får fri fra jobben i morra :D Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Du fikk ikke fri? hehe Eller hva sa dei på møller om feilene? Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Det er ofte at det korroderer i kontaktene til airbagene. Kople av batteriet på bilen, og skru løs setet i forkant. Under setet er det en gul kontakt ifm airbag. Jukk kontakten ut og inn og smør med kontaktspray. Så tenker jeg du kan slette feilkoden... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 har ikke fått fri enda nei.. kommer fra nattevakt nå, skal sove et par timer og så er det rett på jobb nr 2.. haha takk for det tipset TOP GUN. Jeg skal se om jeg ikke får dratt innom møller over helga. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 ser du har "VAG-COM Version: Release 311.2-N" hvis du går inn på http://www.ross-tech.com så kan du laste ned 512.1 som nå er den nyeste. Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg