srednA Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Vet ikk helt om dette er rett forum, men prøver nå. Jeg skal tectylbehandle bilen under. Bilen er sandblåst og lagt på 2 lag med rustkiller/ coroless (eller hva det heter) Er det bare å legge på tectyl eller bør jeg legge et lag med lakk uten på det røde før tectylen for å forhindre fukt....? Erfaring? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg ville grunnet, så lakket over, før tektylen. Men ja, iallfall lakk :) Sykt deilig bilde, forresten :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Du får ta en tlf til bubben å høre hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg ville grunnet, så lakket over, før tektylen. Men ja, iallfall lakk :) Sykt deilig bilde, forresten :) Oki, men da satser jeg på et lag med lakk før tectylen.... Neon merker som egner seg osv. vil ikka ha noe som koker. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 meiner det skal vera mulig å bruke arcanol under før tectyl Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Det er viktig at du gjør ordentlig arbeid før du legger på Tectyl eller hva du nå ender opp med å bruke. Tenk over at nye biler er til og med galvaniserte og allikavel ruster de. Det sier seg selv at bare corroless under Tectylen ikke er godt nok i det hele tatt. For det første er ikke corroless grunningen i seg selv "tett" nok. Om du ser på biler som har fått pusset ned noe på utsiden av karosseriet og smurt noe corroless på, så ruster det der etter en tid dersom det ikke kommer noe mer utenpå den igjen. Du må ha ordentlig grunning, så gjerne en tett lakk (billakk) utenpå det igjen før du legger på Tectylen. Så må du også tenke på hva du skal beskytte. Skal du bare ha støydemping så legger du bare på tykk tectyl. Men skal du også forhindre at det ruster så må du bruke den tynne tectylen (for hulrom) først. Den skal også brukes over hele området utvendig pluss der den er ment å brukes, innvendig i vanger, over alle falser et.c. Det er denne som gir grunnlaget for rustbeskyttelsen siden den kryper inn og forsegler. Til sist bruker du den tykke Tectylen som slutt lag utenpå den tynne. Den tykke Tectylen er en beskyttelse for beskyttelsen. Du må også være obs på at Tectyl og "bodyskydd" er to forskjellige ting. Bodyskydd har ingen rusthindrende virkning men er bare et stoff som gir struktur under lakken. Skal du bruke ordentlig Tectyl, kalles de: Tynnstoff: Tectyl 558. Tykkstoff: Tectyl 120. Men regner med at tråden her kommer til å fylles opp av hobbysynsere som egentlig ikke helt vet hva de snakker om, så du bør ta en telefon til noen profesjonelle. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Det er viktig at du gjør ordentlig arbeid før du legger på Tectyl eller hva du nå ender opp med å bruke.Tenk over at nye biler er til og med galvaniserte og allikavel ruster de. Det sier seg selv at bare corroless under Tectylen ikke er godt nok i det hele tatt. For det første er ikke corroless grunningen i seg selv "tett" nok. Om du ser på biler som har fått pusset ned noe på utsiden av karosseriet og smurt noe corroless på, så ruster det der etter en tid dersom det ikke kommer noe mer utenpå den igjen. Du må ha ordentlig grunning, så gjerne en tett lakk (billakk) utenpå det igjen før du legger på Tectylen. Så må du også tenke på hva du skal beskytte. Skal du bare ha støydemping så legger du bare på tykk tectyl. Men skal du også forhindre at det ruster så må du bruke den tynne tectylen (for hulrom) først. Den skal også brukes over hele området utvendig pluss der den er ment å brukes, innvendig i vanger, over alle falser et.c. Det er denne som gir grunnlaget for rustbeskyttelsen siden den kryper inn og forsegler. Til sist bruker du den tykke Tectylen som slutt lag utenpå den tynne. Den tykke Tectylen er en beskyttelse for beskyttelsen. Du må også være obs på at Tectyl og "bodyskydd" er to forskjellige ting. Bodyskydd har ingen rusthindrende virkning men er bare et stoff som gir struktur under lakken. Skal du bruke ordentlig Tectyl, kalles de: Tynnstoff: Tectyl 558. Tykkstoff: Tectyl 120. Men regner med at tråden her kommer til å fylles opp av hobbysynsere som egentlig ikke helt vet hva de snakker om, så du bør ta en telefon til noen profesjonelle. Kjempesvar dette.... Jeg har en boks med tectyl, men aner ikke om den er tykk eller tynn. Bilen skal kun brukes om sommern. Jeg har lyst på det beste resultat når jeg først legger ned så mange timer i bilen. Selger de slik tynn tectyl på bilextra osv.? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Tenk over at nye biler er til og med galvaniserte og allikavel ruster de. Selgerene påstår at bilene er galvanisert-men det er BS, de er sprøytet med sinkbasert grunning. Bare hyl i vei-men hva tror du skjer med en 0,9mm plate som varmes til nærmere 400grader? Tror du den bilen hadde blitt noe særlig etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Snakka med den lokale tectyl sjappa i dag. Etter de har sandblåst legger de et lag med sinkgrunning på. Etter dette kommer tectylen. slik tynn tectyl bruker de kun plasser de ikke kommer til... Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 sinkgrunning brukte jeg på bilen min.fungerte dritt bra! Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Ifølge Thorsen ATV (autorisert Tectyl-verksted) påføres det en sinkgrunning etter rust er utbedret og sandblåst. Deretter påføres tynnstoff (550 ML), samme tynnstoff for bilens hulrom (550 ML) og tilslutt slitebelegg (190). Disse påføres enkelt med Biltemas sprøyte for understellsbehandling, forutsett at du har tilgang til luft. For hulrom er det lettere å bruke Tectyl 550 ML sprayflaske for hulrom (kommer med egen tynn slange). Hvis hele undersiden av bilen er bart metall vil jeg tro man må lakkere før Tectylbehandling. Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.