Gå til innhold

dumpventil i corrado?

Ranger emnet


corrado_g60_

Anbefalte innlegg

vet noen om det går ann å montera dumpventil i corrado? har hørt at det går ann

 

Ja, det funker som snus. :) happyhappy

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er je drit lei av alle som spør om dette, så jeg har samlet mine svar i et dokument. Her er fasiten ;)

 

Dump på G60 er bortkastet

 

søk litt på forumet så får du se hvordan du kan få lyden uten å bruke like mye penger, og kanskje få litt mer effekt også.

 

Med dump i motorrommet, og uten catch tank vil det bli endel oljesøl i motorrommet også.

 

 

Det du trenger er lite filter på ISV, plate til å tette ene siden på g-laderen (alu eller rustfritt), og catch tank Det du gjør er å ta av returrøret på g-laderen og tar det av returspjeldet ved innsuget. Da har du 3 "hull" du må tette.

 

Ta platen over retursiden på G-laderen, ev sett på et induction kit på den siden også, hvis du prøver, ser du at inductionkittet ditt passer på begge sider av laderen

 

Fra toppdekselet går det en slange til bypassrøret du nå har fjernet. Ta denne slange og koble til catchtank for oljen i stedet. Til slutt tar du og setter et filter på tomgangsventilen

 

Men hva blender du åpningen på gasspjeldet med?

 

Ingenting, eventuelt et filter. Kommer mye luft ut der hele tiden. Jeg har kjørt to år uten på min, funker fint det. Det må være åpent der, ellers har du ladetrykk hele tiden uansett hvilket turtall. Setter på lang slange fra by-passen, da får du mindre dump lyd også

 

 

Vil ikke anbefale billige filtere på G60, feks type ractive eller andre med "endestykke" som er limt på. Har skjedd flere ganger at disse har løsnet og blitt sugd inn i laderen. Hvordan det så ut inne i laderen da, kan du vel tenke deg selv.

 

Gode merker er Jetex/JR, K&N og Kingdragon feks

Jabba, Stroeve og Pitstop Dev bruker Jetex/JR

RPM bruker Kingdragon

 

Noen "quotes" fra PSD ang dump på G40

 

Dump on a G40/G60 is about as usefull as a chockolate firewall

 

I quess it is ok if you like the sound of wet farts

 

Her har dere noe lese stoff ang dette (på Engelsk)

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=22871&highlight=dump+valve

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=17069&highlight=dumpvalve

 

http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?t=8225&highlight=dumpvalve

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår