Gå til innhold

Selges: RB25DET (Motor fra Nissan Skyline)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en RB25DET, som jeg kjøpte fra Japan, som jeg egentlig kjøpte til min egen prosjektbil (S13), men jeg har kommet frem til at jeg ikke skal bruke denne motoren alikevel.

De "ytterste" lagene (innsug, eksosmanifold etc.) er tatt av og sjekket for problemer. Fant ingenting negativt. Motoren er ren og pen, og ser ut til å ha blitt behandlet pent. Tennplugene har fin farge og vannsystemet har ikke noe særlig rust (Noe som kan være et problem på disse motorenbe). Har også tatt av vannpumpe og inspisere for rust etc. Fant ingenting av problemer. Eneste vi kom over var:

* 2 bolter på eksosmanifolden som var brekt av. Disse kan enkelt borres opp og fjernes.

* Kjølevannsutgangen fra blokka er noe rusten og man må bare kutte litt på den og feste slangen med en god slangeklemme istedenfor disse japanske ståltråd-slangeklemmene.

For å installere denne i den S13 trenger du litt lodding av ledningsnett, levere mellomakselen til Kardangservice for å få den tilpasset og du må ha noen motorfester f.eks. fra Top Hat Performance. Du kan få med koblingsskjema for motoren på PDF fil om du vil. Denne er perfekt for de som vil ha litt ekstra gamp i 200SXen sin. Motoren leverer i utgangspunktet 250 hk i orginal utførsel, men skal tåle opp under 500 hk med orginal innmat hvis man bytter turbo og litt småtteri.

Det følger med:

* RB25DET Motor fra en Skyline GTS-T med innsug, turboer og eksosmanifold

* Skyline / RB25 Girkasse

* ECU og tilleggsledningsnett med sensorer etc.

* Servopumpe, AC pumpe, generator, starter...

For noen bilder av vidunderet så kan du ta en titt på http://bilder.driftfun.com/RB25DET

DSC00367.thumb.jpgDSC00363.thumb.jpgDSC00365.thumb.jpg

All denne moroa kan bli din for kun 32 000 NOK. Det er cirka det jeg har gitt for motoren inkludert mva og frakt.

Har du noen spørsmål er det bare å sende en PM eller sende en mail til nite@online.no

PS! Jeg har også en N1 oljepumpe til samme motor som forsterker en av de mer utsatte delene av denne motoren. (N1 delene til Skyline er deler fra en orginal Skyline modell som en ekstra rå "banebil-utgave" av Skyline). Prisen på denne er kun 2795 NOK! hvis du kjøper den sammen med motoren.

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider