Gå til innhold

Calipter lakk?...

Ranger emnet

Audunius

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lakke calipterene mine sølvgråe. Forrige eier har malt de røde og gule, å det nekter jeg å kjøre med stort lengre.

Det eneste problemet er at jeg kùn finner lakk som er enten; rød, gul eller blå. Alle disse fargene er heeelt uaktuelle. Om evt. noen vet om en plass hvor man selger sølvgrå eller svart calipterlakk, så hadde jeg satt pris på en reply på min tråd :)

MVH Audun :cool:

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

....hey aner ikke hvem som selger sølv fargen, men du kan jo prøve med varme lakken til bil tema, det er skikkelig knæsj sølv frage koster rundt 30 spenn boksen! ..og du kommer nok til å høre dette: post slike spørsmål i tuning/styling seksjonen.

:)

Hehe. Jeg tenkte på å poste det der ja. Men jeg ble litt usikker på om dette er styling.. ?... Hehe. Samma det :) Tråden havna nå iallefall under off topic ;)

Holder lakken til biltema altså?

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audunius

Tenkte jeg skulle lakke calipterene mine sølvgråe. Forrige eier har malt de røde og gule, å det nekter jeg å kjøre med stort lengre.

Det eneste problemet er at jeg kùn finner lakk som er enten; rød, gul eller blå. Alle disse fargene er heeelt uaktuelle. Om evt. noen vet om en plass hvor man selger sølvgrå eller svart calipterlakk, så hadde jeg satt pris på en reply på min tråd :)

MVH Audun :cool:

Hammerite. :)

Funker som bare det og har begge fargene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt hammerite da? Har aldri hørt om det jeg :)

Eller blir vel kalt Hammerlakk.

Se litt her. :)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=10870&highlight=lakk

Torshov har iallfall og mange bensinstasjoner og bil rekvisita forhandlere... Koster vel ca 100,- for en liten boks, holder lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg tenkte på å poste det der ja. Men jeg ble litt usikker på om dette er styling.. ?... Hehe. Samma det :) Tråden havna nå iallefall under off topic ;)

Holder lakken til biltema altså?

ja, jøss jeg har brukt den på eksos manifolden til både brutternè mine på både bil og sykkel, holder seg stadig til tider ganske så pen, med andre ord, ser veldig nylagt ut enda..... det beste er ordet SØLVLAKK jeg synes andre typer lakk slik som hammerite heller har en "grå" farge enn sølv mens biltemas er skikkelig sølvfarge. sterk tilogmed

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakka svanehalsen på Husqvarnaen med biltema sin lakk som skulle tåle opp til 600 grader og potta blir jo langt ifra så varm. Slipa ned all gammal lakk og spraya på 4 lag og tørka den i 24 timer og enda så begynte den å koke. Så det er nokk ikke alle lakkene dems som er fullt så bra! :mad:

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Jeg har også prøvd biltema sin lakk som skal tåle 600*C, men eg brukte den på bremsetromlene bak, og de holder enda helt fin...er vel ca et år siden jeg lakket de...

De blir vell ikke fullt så varme som potta mi, men 600 grader tåler den ihvertfall ikke!

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Jeg lakka svanehalsen på Husqvarnaen med biltema sin lakk som skulle tåle opp til 600 grader og potta blir jo langt ifra så varm. Slipa ned all gammal lakk og spraya på 4 lag og tørka den i 24 timer og enda så begynte den å koke. Så det er nokk ikke alle lakkene dems som er fullt så bra! :mad:

..... er stadig fin den på manifolden på "cruisekjerra" mi , den...du kan jo ta en titt på torsdag selv og se at den holder...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

..... er stadig fin den på manifolden på "cruisekjerra" mi , den...du kan jo ta en titt på torsdag selv og se at den holder...:D

Er ihvertfall blitt bobler å greier på svanehalsen min. På torsdag? noe som skjer da?? Møtings på Ikea eller no sånn?

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider