Gå til innhold

Golfen liker ikke fukt /"0-føre"

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

Arbeidsbilen/Golfen har et eller annet imot fukt/temperaturer rundt 0 grader. Går greit en stund(10-15 min landeveiskjøring), begynner å småhoste for så å dø helt ut. Ingen problemer å starte den igjen men den går litt dårlig før den kommer seg. Samme gjentar seg igjen etter en stund.

Fungerer helt prikkfritt i kaldt eller tørt vær.

Fordelerlokk, rotor, plugger, bensinfilter og luftfilter er nye (problemmet var der før jeg skiftet), pluggledningene er forholdsvis nye, bensinpumpen noen måneder gammel.

Noen som har et godt tips til hva som er galt? Den dingsen som styrer teninga? Coilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rett og slett ising i forgasseren. Har en stusselig 1.3L 84 mod golf (det er prosjektbilen) og den er vrang som ei drita 14 år gammal jente når det er + - 0 grader..

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet den siste biten av innsuget(den slangen som går ut i skjermen), men får prøve å ta av hele boksen og se om det hjelper.

Har en Weber liggende men har ikke rotet med til å handle dyser til den enda, ser for meg at det å fjerne den 2e2-klumpen kun har positive sider:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart rev vekk alt slanger luftfilter boks forvarmer slanger og bilen går som en klokke .

dette er kun en nødløsning .

vedlegger bilde den hvite slangen hvad er den til ? skal jeg tette den eller skal den ha luft?

tysk%20luftfilterbrakke.JPG

den hvite slangen skal sitte på ei vacum klokke som er på den delen av luftfilteret du har fjernet. den har den hensikten at den slår over et spjel i luffilter røret når det blir kaldt. altså stenger for luft tilførselen utenfra. går kun på varmluft fra forvarmer slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider