Gå til innhold

Banekjøring og forsikring

Ranger emnet

SeVen

Anbefalte innlegg

Originally posted by antheus

Forsikringen din gjelder IKKE når du krasjer bilen din på bane.

Har hørt om noen som tok bilen på henger og kjørte den et annet sted, for så og kjøre i grøfta igjen.

Men man kan jo egentlig forstå forsikrings selskapet da ;)

Og vips, så trakk du en forhastet konklusjon!

Det er et par forhold som spiller inn her..

Hva slags kjøring er det?

Hvilke regler gjelder på banen?

Dersom det er ferdighetstrening, og det er vegtrafikkloven som gjelder er svaret at forsikringen gjelder.

Hastighetskjøring medfører at forsikringen ikke lenger gjelder, det samme skjer selvsagt dersom man bryter vegtrafikkloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

Forsikringen din gjelder IKKE når du krasjer bilen din på bane.

Har hørt om noen som tok bilen på henger og kjørte den et annet sted, for så og kjøre i grøfta igjen.

Men man kan jo egentlig forstå forsikrings selskapet da ;)

Dette er du helt sikker på ?

Huff.. da tør ikke jeg på bane! :(

Må jo betale av egen lomme da sikkert. Bare tenk om du hadde vraket den HAMMAN BMW`n som var på våler da.. vis den hadde kjørt på bana da. Egentlig så trodde jeg at forsikringen gjalt som vanlig jeg, ettersom det er vanlig trafikkregler osv.. er vel ikke lov til å kjøre mere enn 80 kmt eller så !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Dette er du helt sikker på ?

Huff.. da tør ikke jeg på bane! :(

Må jo betale av egen lomme da sikkert. Bare tenk om du hadde vraket den HAMMAN BMW`n som var på våler da.. vis den hadde kjørt på bana da. Egentlig så trodde jeg at forsikringen gjalt som vanlig jeg, ettersom det er vanlig trafikkregler osv.. er vel ikke lov til å kjøre mere enn 80 kmt eller så !?

Jeg var litt seint ute her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider