SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Gjelder vanlig forsikring når du er på bana på bil treffene ? Hvordan er reglene for dette ? Du må vel ikke betale skaden selv ? Kjett å vrake en ny m5 eller supra vis du må betale dette av egen lomme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Forsikringen din gjelder IKKE når du krasjer bilen din på bane. Har hørt om noen som tok bilen på henger og kjørte den et annet sted, for så og kjøre i grøfta igjen. Men man kan jo egentlig forstå forsikrings selskapet da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by antheus Forsikringen din gjelder IKKE når du krasjer bilen din på bane. Har hørt om noen som tok bilen på henger og kjørte den et annet sted, for så og kjøre i grøfta igjen. Men man kan jo egentlig forstå forsikrings selskapet da ;) Og vips, så trakk du en forhastet konklusjon! Det er et par forhold som spiller inn her.. Hva slags kjøring er det? Hvilke regler gjelder på banen? Dersom det er ferdighetstrening, og det er vegtrafikkloven som gjelder er svaret at forsikringen gjelder. Hastighetskjøring medfører at forsikringen ikke lenger gjelder, det samme skjer selvsagt dersom man bryter vegtrafikkloven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Jeg ringte og hørte om dette, og mitt forsikringsselskap (Gjensidige) sa at så lenge banekjøringen går som kjøretrening så gjelder forsikringen. Dvs kjørekurs med "godkjente" instruktører er påkrevd før du kan kjøre. Edit: Samt at vegtrafikkloven må gjelde. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Betaler man ikke en forsikrings avgift fot å få kjøre bilen på bane? Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by antheus Forsikringen din gjelder IKKE når du krasjer bilen din på bane. Har hørt om noen som tok bilen på henger og kjørte den et annet sted, for så og kjøre i grøfta igjen. Men man kan jo egentlig forstå forsikrings selskapet da ;) Dette er du helt sikker på ? Huff.. da tør ikke jeg på bane! :( Må jo betale av egen lomme da sikkert. Bare tenk om du hadde vraket den HAMMAN BMW`n som var på våler da.. vis den hadde kjørt på bana da. Egentlig så trodde jeg at forsikringen gjalt som vanlig jeg, ettersom det er vanlig trafikkregler osv.. er vel ikke lov til å kjøre mere enn 80 kmt eller så !? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by SeVen Dette er du helt sikker på ? Huff.. da tør ikke jeg på bane! :( Må jo betale av egen lomme da sikkert. Bare tenk om du hadde vraket den HAMMAN BMW`n som var på våler da.. vis den hadde kjørt på bana da. Egentlig så trodde jeg at forsikringen gjalt som vanlig jeg, ettersom det er vanlig trafikkregler osv.. er vel ikke lov til å kjøre mere enn 80 kmt eller så !? Jeg var litt seint ute her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Tenkte ikke på det med ferdighetskjøring jeg.. Er bare en type bane kjøring for meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg