Gå til innhold

Golf mk1 1,5 Turbo ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Planer om å sette en turbo på golfer`n. Har eksos manifoil og turbo fra golf turbo diesel..

Jeg vet at det funker, og at det sannsyneligvis ikke holder så lenge.. Kommer til å lage det sånn at jeg setter gasseren forann turbon sånn at turbon "drar" bensinen inn i motoren...

 

Men er det nødvendig med smidde stempler når jeg skal lade så lite som 0,3 - 0,5.

 

Noen som har noen tanker om dette og om hvor lenge dette kommer til å holde med org topp-pakning..

 

Dette er bare prosjekt for morro skyld, og har ingen seriøse planer om at det skal holde så lenge.. bare ville høre hva slags tanker dere hadde om det og noen tips kanskje...

 

Mvh

-Lethal

post-1483-13804851394545_thumb.jpg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Lethal

Planer om å sette en turbo på golfer`n. Har eksos manifoil og turbo fra golf turbo diesel..

Jeg vet at det funker, og at det sannsyneligvis ikke holder så lenge.. Kommer til å lage det sånn at jeg setter gasseren forann turbon sånn at turbon "drar" bensinen inn i motoren...

 

Men er det nødvendig med smidde stempler når jeg skal lade så lite som 0,3 - 0,5.

 

Noen som har noen tanker om dette og om hvor lenge dette kommer til å holde med org topp-pakning..

 

Dette er bare prosjekt for morro skyld, og har ingen seriøse planer om at det skal holde så lenge.. bare ville høre hva slags tanker dere hadde om det og noen tips kanskje...

 

Mvh

-Lethal

 

Er det innsprøyting på den dah?????

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer, men er ikke opptimalt.... men litt skyv blir det nok.... hehe.... still tenninga litt tilbake og skru opp litt på blandinga på gassern.... det vil jo putre og gå en stund om du kjører på 0.3-0.4 normalt sett....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, bruker som regel å vare en stund når en gjør noe slik for moro skyld. En kompis har grønn kadett c 1200 med turbo fra citroen diesel og gasser fra volvo, av en el annen merkelig grunn har den gått nå i et halvt år! Blir jo ikke akkurat skremt av effekten men den går en god del bedre enn originalt og kul lyd som bonus... :D

www.grevling.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vag

He he, bruker som regel å vare en stund når en gjør noe slik for moro skyld. En kompis har grønn kadett c 1200 med turbo fra citroen diesel og gasser fra volvo, av en el annen merkelig grunn har den gått nå i et halvt år! Blir jo ikke akkurat skremt av effekten men den går en god del bedre enn originalt og kul lyd som bonus... :D

 

Samme som ga meg ideen.. Hadde en kamerat som hadde en orginal kadett c 1200s som de satte sånn turbo på å lada 0,8 bar:D Det holdt faktisk ei stund og gikk rimelig mye bedere.. men det var jo litt ekstremt da.... Men blir tøft bare å få turbo lyd synes jeg... :D :D

 

Men er det noen her som vet om bunnpanna fra diesel motoren passer på min ?? det hadde vært kjekt for da hadde jeg sluppet å fikse tilbakeføring av olja....

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silver

bunnpanna skal passe den..

en kamerat driv med 16v turbo, brukte hvertfall bunnpanne fra turbodiesel da.. men det er jo en 1.8 motor,bunnpanne fra 1.6t diesel..

tøfft prosjekt

 

Flott :D da er det bare å hente bunn panne...

 

Men har drivi å vurdert litt mer seriøst, og lurer på om jeg skal ta lavkomp stemplene fra diesel motoren...

Mye tror dere jeg kan lade da ?? åssen går det med topp pakningen ? forslag til annen ??

 

Har blitt litt hekta på å få noe som går skikkelig og som er litt utradisjonelt men får se hva som skjer.. lyst til å få dette til å funke først ;)

 

Takk for alle svar !

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

Tror nok ikke det er lavkomp stempler i en diesel.......

Sikker ?? vet ikke jeg bare prata med noen folk som sa det var det...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vag

Diesel stemplene er flate på toppen, er laget for kompresjoner det dobbelte av bensin...

Det vil da si at det er en fordel og bytte ? right ? eller er det noe annet humbug siden de er flate ??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det vil da si at det er en fordel og bytte ? right ? eller er det noe annet humbug siden de er flate ??

 

Diesel stemplene gir en kompresjon på minst 18:1. Helt greit å kjøre på hvis du bruker metanol eller noe sånt ;)

 

Du bør nok sikte på rundt 8,0:1 eller noe sånt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Diesel stemplene gir en kompresjon på minst 18:1. Helt greit å kjøre på hvis du bruker metanol eller noe sånt ;)

 

Du bør nok sikte på rundt 8,0:1 eller noe sånt

OK ! såpass ja ! :D

 

har ikke så mye peil på kompresjon tall og sånn, men da tar jeg å kjører med de orginale foreløpig..

Men hva skulle jeg gjort hvis jeg skulle fått 8,0:1 eller noe sånnt da??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår