Gå til innhold

Golf mk1 1,5 Turbo ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by texx

DRIT KULT ;) uff må få i no turbo jeg å nå tror jeg :) får helt dilla hehe. fått fixa no slanger enda ? vil se mere ;)

nopes..

 

har begynnt på skole på gjøvik, så trenger bilen der.. så har ikke fått tid enda..

Men det kommer ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by metz

kult prosjekt.

jeg har fint lite peil på slikt, men det er enklere å sette på turbo om motoren har insprøytning?

 

har alltid hatt lyst på turbo jeg òg, så er det noen som veit sånn ca hvor mye det ville kostet å satt bort en jobb som denne? (på en 1.8i)

Det er MYE lettere.. Slipper å konstruere og laga med gasser og herk...

Nesten bare å "sette på" på en innsprut...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg satt å surfa litt her en dag da jeg kom over noen, muligens i danmark, som hadde mekka samme løsningen på en Kadett,men de hadde gjort det skikkelig,volvo forgasser og greier på en 1200 ;)

 

Men det de også hadde var en 1,2mm (tror jeg det var) kobber-topp pakning ??

 

Noen som har noen meninger om dette hadde hjulpet noe ?

Hvordan få tak i lage en slik pakning ??

 

Driver fortsatt å skal skifte clutch, men har ennå ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre, har lyst på en clutch som tåler litt mer effekt, men GTI`n passer vel ikke siden denn er for stor, 220mm og jeg har 190mm eller noe (husker ikke helt eksakt akkurat nå)

 

Planen er fortsatt å sette på igjen turboen igjen når jeg får byttet clutch

 

Takker for alle svar hittil og fremover !! ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Jeg satt å surfa litt her en dag da jeg kom over noen, muligens i danmark, som hadde mekka samme løsningen på en Kadett,men de hadde gjort det skikkelig,volvo forgasser og greier på en 1200 ;)

 

Men det de også hadde var en 1,2mm (tror jeg det var) kobber-topp pakning ??

 

Noen som har noen meninger om dette hadde hjulpet noe ?

Hvordan få tak i lage en slik pakning ??

 

Driver fortsatt å skal skifte clutch, men har ennå ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre, har lyst på en clutch som tåler litt mer effekt, men GTI`n passer vel ikke siden denn er for stor, 220mm og jeg har 190mm eller noe (husker ikke helt eksakt akkurat nå)

 

Planen er fortsatt å sette på igjen turboen igjen når jeg får byttet clutch

 

Takker for alle svar hittil og fremover !! ;)

 

Mvh

Lethal

 

Hehe den kadetten har jeg sett også. litt tøft da med turbo på så små biler (motorvolum)

tok jo ned filmen av din (og har jo maset en del på hvordan det var oppbygd) må bare si en ting.. TØFT!

Vært enda kuulere om man hadde fått på en liten dump ventil.. hehe

har du 1 demper til side pipen ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

Hehe den kadetten har jeg sett også. litt tøft da med turbo på så små biler (motorvolum)

tok jo ned filmen av din (og har jo maset en del på hvordan det var oppbygd) må bare si en ting.. TØFT!

Vært enda kuulere om man hadde fått på en liten dump ventil.. hehe

har du 1 demper til side pipen ell?

Hehe.. ja jeg vet.. også er det litt morro når du har konstruert og drivi og herja selv :D

 

Dump ventil tenkes på, er ikke helt sikker på åssen det vil funke, men vi får se..

Hadde ingen lyddemper når jeg hadde sidepipe nei, men setter jeg på turboen igjen skal jeg hvertfal lage rør helt bakover.. er litt mer praktisk, også blir ikke onkel så sur når han stopper meg ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Han går bedre med turbo ja, men trokke jeg kjører fra politiet fordet.. og ja de har en lei tendens til å stoppe meg ja;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M

Originally posted by Vantage

hehe.. kjenner til det.. blei stoppa hele tida før, undres hvorfor de ikke har stoppa meg på et halvt års tid nå.. Kanskje jeg ikke kjører hardt nok.. hehe

må nok være noe sånnt ja;)

 

Men tror politiet følger etter meg jeg, uansett hvor jeg er så dukker de plutselig opp, eneten rett etter eller rett før jeg finner på noe sprell..

Ble stoppa av politi som kom bak meg midt på natta..

Jeg bråbestemte meg for å svinge av veien, og i dette krysset var det veldig oversiktelig, men med trafikkøy, så for at den bilen som kom bak meg skulle slippe å bremse så mye ned, så kutta jeg på feil side av trafikkøya ;) det jeg ikke visste var at det var jo politi som var den bilen som lå bak meg :rolleyes: ..

Faen a.. hvor sannsynlig er det at politi ligger bak meg gjennom skogen midt i ingenmannsland midt på natta :rolleyes:

My type of luck...

 

P.S det var bare en i politibilen, så fikk bare beskjed om å holde meg på riktig side av trafikk øyene heretter ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hell i uhell.. to kamerater av meg gjorde det samme, de kjørte hver sin bil på gal side av rundkjøringa, og bak lå onkel blå.

Han som kjørte først fikk inndratt lappen i 4mnd og han bak i 3mnd. Men dette var i byen da, på en lørdagskveld.. hehe.. litt mer folk en langt inni skauen sikkert..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her om dagen (18.01.04) Gikk clutchen min til helvete, og den venstre fremdemperen min har gått fyken..

Er avhenig av bil, men har ikke så mye cash for tida..

Men kjøper meg sannsynilgvis en GTI motor nå..

Denne er det satt på gasser på i steden for innsprut..

Vil denne motoren tåle mer og være mer pålitlig med turbo i forhold til 1,5`n ?

Hvor mye må jeg ut med hvis jeg skal kjøpe igjen innsprut ?

Er dette vanskelig å montere, sette sammen..

Motoren er komplett med 4.tr girkasse. Det er foresten en 1600

Det frister litt å putte på turbo på denne motoren, siden denne er enda sprekere og jeg innbiller meg at den tåler mer også..

Det beste hadde jo så klart vært innsprut men er usikker på hvor mye dette koster....

 

Hvis det er noen som vet noe eller har noen tips,råd og vink er dette flott!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Her om dagen (18.01.04) Gikk clutchen min til helvete, og den venstre fremdemperen min har gått fyken..

Er avhenig av bil, men har ikke så mye cash for tida..

Men kjøper meg sannsynilgvis en GTI motor nå..

Denne er det satt på gasser på i steden for innsprut..

Vil denne motoren tåle mer og være mer pålitlig med turbo i forhold til 1,5`n ?

Hvor mye må jeg ut med hvis jeg skal kjøpe igjen innsprut ?

Er dette vanskelig å montere, sette sammen..

Motoren er komplett med 4.tr girkasse. Det er foresten en 1600

Det frister litt å putte på turbo på denne motoren, siden denne er enda sprekere og jeg innbiller meg at den tåler mer også..

Det beste hadde jo så klart vært innsprut men er usikker på hvor mye dette koster....

 

Hvis det er noen som vet noe eller har noen tips,råd og vink er dette flott!

 

Mvh

Lethal

 

hvis du skal ha sprut, burde du jo få med ledningsnettet til det også, ellers kommer du ikke langt, så sånn sett er jo gasser er grei løsning.. hva med trykkgasser og turbo på 1.6'n? burde flytte seg bra det.. vassere kam, større ventiler osv. kompen burde vel senkes litt da.. kommer an på hva slags ladetrykk du tenker på..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår