Gå til innhold

Golf mk1 1,5 Turbo ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Vantage

hva med trykkgasser og turbo på 1.6'n? burde flytte seg bra det.. vassere kam, større ventiler osv. kompen burde vel senkes litt da.. kommer an på hva slags ladetrykk du tenker på..

Høres ut som en bra ide det...

Jeg har jo turbo og manifoil..

MEn når du bruker trykk gasser, kobler du inn turboen før gasseren da ?

Mye koster en slik gasser, og hvilke kan jeg i så fall bruke?

Tenker på å lage en kobbertopppakning i så fall, noen som vet hvordan den skal dras til og sånne ting?

 

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dellorto har trykkgasserer du monterer etter Turboen. Disse er 40 mm og ble brukt på Lotus Esprit Turbo av de første årgangene. Tror de heter 40DHLRA. Er ikke sikker på om de passer på innsug til Weber 40 DCOE

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

har fått vite at de fleste gassere skal gå an å bygge om... venter på bilder og oppskrift... ellers vet jeg at det er trykkgasser på volvo sine at maskiner (f.eks b21at)

Hvor mye er en fornuftig pris på en slik gasser, f.eks vovlo?

Si ifra når du får den oppskriften a Z10an ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Dellorto har trykkgasserer du monterer etter Truboen. Disse er 40 mm og ble brukt på Lotus Esprit Turbo av de første årgangene. Tror de heter 40DHLRA. Er ikke sikker på om de passer på innsug til Weber 40 DCOE

 

Skrev om en Escort MKI med Cossie med standardturbo og trykkforgassere i Bilsport 9 2000

 

Den hadde Dellorto-gassere, funka bra det!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

Lethal: Jeg bare lurer på hvor mye du har brukt på dette turbo-prosjektet ditt? altså før du bestemte deg for å gå over til en GSI-motor..

Hmm.. har ikke brukt så veldig mye faktisk, og kan vel bruke nesten alt på GTI`n..

 

Ca Regnestykke:

Innsug og Eksosmanifoil fikk jeg

Turbo fikk jeg oxo men denne var gåen

Kjøpte delebil til 2000 kr

Tok turbo fra delebilen (kunne også bruke innsug og eksosmanifoil)

T-stykke - 70kr

Diverse slanger 150

Eksosrør 300?

Turbotrykks måler 230

 

Sum ca 1040kr (1500kr i vrakpant for delebilen)

 

Så det ble ikke så mye egnentlig, men må takke gode venner for mye hjelp....

 

Mvh Lethal

 

P.S Jeg bytter motor fordi Clutchen min gikk til hlvete, og jeg får motoren billigere enn ny clutch.. Men så klart hadde det vært morro å fått turboen på denne ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

kjekt for deg det der:)

 

skulle hatt en eg og, men...

Men, jeg har jo bevis på at det funker med 1,5 oxo, så det er bare å begynne å skru ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt har den 1500'n din gått? og hvor mye skulle du hatt for'n med girkasse, hvis du er interessert i å selge.. driver og sveiser sammen no firkantrør i garasjen, tenkte å se om jeg kunne laga meg et artig kjøretøy.. jeg har en 16vmotor, men den blir litt for massiv.. en 1500 ville jeg tro hadde vært midt i blinken..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår