Gå til innhold

Golf mk1 1,5 Turbo ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Begynner å bli litt lei denne bilen nå !! :(

Den nye Gti motoren gikk fint men vi hadde no problemer med bensin og driverse..

For å gjøre en lang historie kort så satte jeg på en 1,6l Golf 2 gasser, altså en vesentlig nyere en..

Og fikk dette til å fungere fint og den gikk som ei kule..

Men den brukte også litt mye suppe..

Så dro jeg til sigdal for å kjøre på isen, noe som var KJEMPEMORRO ! Og golfern gikk som bare det! Kjørte faktisk fra noen oxo :D

Men på slutten av dagen oppdaget jeg at det lakk olje av girkassa, og at det hadde røket noen skurer.. + at golfern hadde begynnt å fuske og gå litt rart...

Vi putra oss ned igjen, og den ble ikke veldig mye bedre på veien akkurat...

Nå så går den på mellom 2 og 3 sylindre, bruker masse bensin... og olja som lakk fra girkassa var motorolje, sansynligvis har simringen som sitter mellom girkasse og motor røket..

+ at jeg oppdaget i går at det ene motorfestet har løsnet og at jeg har en mega lekkasje på eksosmanifolien !!!!! :(

 

Skal ut å begynne å skru nå.. skal prøve å bytte til orginal gasser igjen.. men jeg skal også prøve å se om jeg kan finne ut om noen av ventilene har brennt seg...

Det som jeg også synes er rart er at den tenner bare på 2-3 sylindre.. men hvis jeg tar av pluggledningen og holder den på toppen av pluggen, så tenner den sylinderen, men ikke hvis jeg setter hetta nedpå... snodige greier..

 

Noen som har noen bra tips på hvordan jeg kan finne ut forksjellige ting, hva jeg burde gjøre og sånne ting så spytt ut!! Jeg trenger det!

 

 

Ok.. da trasker jeg ut i garasjen... wish me luck......:rolleyes:

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg bytta over til den orginale gasseren, siden jeg har mistanke om at den andre gir alt for mye bensin..

Men den går fortsatt som et gammalt treskeverk!

Skulle ned å bytte tennplugger, men så ville den ikke starte igjen!og nå er det ikke mer strøm så nå står den å lader

 

Jeg bare kom på en ting, hvis det er ventlier eller noe i toppen som er gåent, vil det funke å sette på 1500 toppen på gti motoren??

Den vet jeg jo at fungerer, så hvis det går er det jo verdt det bare for å få den til å gå igjen?

 

Glad for all hjelp jeg kan få !

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventilene ryker jo ikke bare av seg selv...men det kan jo være du har dårlig kompresjon(sprekk i toppen eller gåen topp-pakning) toppen fra 1,5 tror jeg ikke passer over. har hørt at 1600gti har forbrenningskammeret i stemplene og ganske plan topp... hvis dette stemmer vil du få alt for høy kompresjon...

 

har du forresten sjekket stiften og/eller kondensatoren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

toppen fra 1,5 tror jeg ikke passer over. har hørt at 1600gti har forbrenningskammeret i stemplene og ganske plan topp... hvis dette stemmer vil du få alt for høy kompresjon...

 

 

da blir det alt for lav kompressjon.... sånn ca 6-1 vil jeg tippe.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å flaske seg..

Jeg vet dette høres ut som en klassisk feil, men dete eneste jeg gjorde var å skifte plugger ;)

 

Poenget var at jeg hadde helt nye plugger, og de gnistret, så vidt jeg så, så jeg trodde ikke det var de, men det var jo greit å sjekke med noen andre bare for å eleminere den feilkilden..

 

Uansett, nå starter den og går fint!

Men problemet er da at simringen mellom motor og gir er gåen, så det lekker olje fra motoren og inn i clutchhuset..

Som resulterer i olje på lamellene, som resulterer i massse slurring..

 

Så da er det bare å begynne å demontere igjen :rolleyes:

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Nå begynner det å flaske seg..

Jeg vet dette høres ut som en klassisk feil, men dete eneste jeg gjorde var å skifte plugger ;)

 

Poenget var at jeg hadde helt nye plugger, og de gnistret, så vidt jeg så, så jeg trodde ikke det var de, men det var jo greit å sjekke med noen andre bare for å eleminere den feilkilden..

 

Uansett, nå starter den og går fint!

Men problemet er da at simringen mellom motor og gir er gåen, så det lekker olje fra motoren og inn i clutchhuset..

Som resulterer i olje på lamellene, som resulterer i massse slurring..

 

Så da er det bare å begynne å demontere igjen :rolleyes:

 

Mvh

Lethal

 

Veit det høres slemt ut, men jeg synes det er bra det er flere enn meg som har mye problemer med bilen;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått tatt ut girkassa, og clutch

Har nå fått kjøpt inn ny simring på Vag, 233 kr !!!!!

Men men, det fikser seg vel nå forhåpentlig vis..

 

Det med at den stopper hele tiden har jeg funnet ut at kan være blandinga på gasseren som må justeres..

Her en dag, så skulle jeg bare en kjapp tur på butikken, og da starta den på første forsøk, men når jeg skulle dra fra butikken så tente den litt også var det plutselig ikke sjangs i helvete..

Lukta masse bensin, men hjalp ikke hvor mye jeg prøvde å starte..

Da var jeg ganske overbevist om at det måtte være en elektrisk feil, siden den "døde" så momentant..

Så fikk jeg en til å taue meg, også tenkte jeg at jeg får prøve å dra den i gang..

Og når vi bare fikk dratt den bortover litt med tenninga på så starta den å gikk som en vind hjem igjen :D

Så når jeg får fiksa denne olje lekasjen og justert gasseren så tror jeg det ordner seg ;)

 

 

Her er et bilde av bilen sånn den står akkurat nå..

Jeg vet den ser ut som et vrak, og den har vel ikke sett vaskekluten siden før vinteren engang.. men men...

Hjelper å vaske og polere litt hvertfall..

1.jpg

 

Edit: Skal ta flere bilder, men jeg gikk tom for strøm på kameraet ;)

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tatt noen fler bilder, og fått vasket deler og girkassa..

Den var helt borte i olje og møkk..

 

Men problemet nå er de siste skruene på svinghjulet..

Jeg har ikke muttertrekker, og hvis jeg prøver å skru de rundt så drar jeg jo bare motoren rundt i steden..

Så jeg håper jeg får lånt en kompressor i kveld eller noe..

Her er bildet av skruene

02.jpg

 

Et nytt bilde av bilen fra innsiden av garasjen ;)

01.jpg

 

Motor uten girkasse

04.jpg

 

Clutchen

03.jpg

 

Girkassa, ren og pen :D (hvertfall MYE bedre enn før ;)

05.jpg

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

trenger ikke luft for å løsne de boltene på svinghjulet... sett innpå en fastnøkkel, og slå skruene løs med hammer.... samme prosedyre for å feste igjen. kjapt og enkelt...

Har prøvd, men det funka dårlig, men tror jeg slo litt feil, så skal ut å prøve nå...

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår