Gå til innhold

Kondens eller noe annet?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Astroen er litt upålitelig for tiden.

Det virker akkurat som kondens, men nå vet jeg ikke lengre. Har byttet bensinfilteret under bilen. Det hjalp ingenting.

Bilen går som en klokke til å begynne med. Etter ca 15 min begynner det. Rykking og napping. Jeg kreker meg såvidt til jobb 2,5 mil unna, bilen står parkert ute til jeg skal hjem. Da funker den fint hele veien. Bilen står ute hjemme også.

Trodde problemene var forbundet med væromslag, men er ikke så sikker på det lengre heller.

Har hatt bilen i 4 år og den har ikke hatt antydning til noe slikt før.

Pluggene er ikke nye, men heller ikke særlig gamle, og siden den som sagt funker bra første 15 min på morgenen og på hele tiden på ettermiddagen, tviler jeg på at de har noe med det å gjøre.

Prøver å holde tanken smekkfull, men det har ikke gjort noen som helst forskjell fra når tanken er nesten tom.

Kondensfjerner har funket der og da, men morgenen etter er det på'n igjen. Kan jo ikke bare helle på litervis med den gugga heller...

Strømtilførsel osv. er helt ok.

Noen gode forslag?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en TBI, regner jeg med at de i så fall klarer å diagnostisere noe slikt på et Chevrolet verksted?

Ja du veit jeg har jo også en Astro 1991 model awd, OG JEG HAR akkurat de samme problemene, kjører en del til Drammen, starter på gjerstad, begynner å fuske når den blir varm, slutter så etter breviks brua omtrent, Har prøvd en super kondensfjerner som heter west frost eller noe sånt, fungerer 1 dag neste dag like dumt. Jeg må bruke spaken mye og holde turtallet høyt så går det.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk forvarminga...

gjøres imorgen, har ike sjekka det, har tenkt litt på at det blir liggende noe kondens etter siste kjøretur oppeunder bikjehuset og denne blir til damp når bilen blir varm igjen. :wonder :wonder :wonder :wonder

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du veit jeg har jo også en Astro 1991 model awd, OG JEG HAR akkurat de samme problemene, kjører en del til Drammen, starter på gjerstad, begynner å fuske når den blir varm, slutter så etter breviks brua omtrent, Har prøvd en super kondensfjerner som heter west frost eller noe sånt, fungerer 1 dag neste dag like dumt. Jeg må bruke spaken mye og holde turtallet høyt så går det.

Kan selvsagt være samme problemet, men min er motsatt akkurat på det med turtall. Min mister all kraft på grunn av voldsom fusking og hakking dersom jeg prøver å holde høyt turtall. Jeg må tvert imot senke den ned til den slutter å fuske. Deretter prøve forsiktig å øke på igjen litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvsagt være samme problemet, men min er motsatt akkurat på det med turtall. Min mister all kraft på grunn av voldsom fusking og hakking dersom jeg prøver å holde høyt turtall. Jeg må tvert imot senke den ned til den slutter å fuske. Deretter prøve forsiktig å øke på igjen litt etter litt.
vi blander så får vi en litt bra :wildig, og en veldig dårlig sick nei det er som du sier, min fusker ved pådrag, lurer veldig men det så kalt å ligge ute å lete etter feil. :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag virket den helt perfekt igjen. Tanken er full og i går kveld helte jeg på en flaske kondensfjerner.

Samtidig har vært blitt mye mildere, så om det var kondensfjerneren som virket vet jeg egentlig ikke.

Men det at den funket så bra tyder jo på (uten å garantere) at det ikke er coilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten videre sammenligning, så har eg hatt et par dårlige biler (de 2 nederste i signaturen), og de hadde lignende (og andre) problemer. Prøvde div. løsninger, f.eks kondensfjerner ved fjusking, og problemene kom alltid tilbake.. Hvis eg fant et mønster, som du har, så endret det seg gjerne når eg prøvde å bytte f.eks rotor og fordelerlokk, og så var det tilbake etter 2 dager i stedet for 1. Vet ikkje helt koffor eg skriver dette, prøver ikkje å få deg i dårlig humør eller noe, bare kjenner meg sånn igjen i postene i denne tråden :/

OT: Savner '34 hot rod-siden din, er den snart tilbake eller?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag virket den helt perfekt igjen. Tanken er full og i går kveld helte jeg på en flaske kondensfjerner.

Samtidig har vært blitt mye mildere, så om det var kondensfjerneren som virket vet jeg egentlig ikke.

Men det at den funket så bra tyder jo på (uten å garantere) at det ikke er coilen.

opplever det nesten likt, jeg tror det hat med mijøet rundt motoren, et rangt lite bikjehus, med dårlig sikulasjon. :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever det nesten likt, jeg tror det hat med mijøet rundt motoren, et rangt lite bikjehus, med dårlig sikulasjon. :hello:

Kanskje vi skal prøve å presse panseret på Astroen fullt av louvers? :D

Hot rod siden ligger nede for tiden og det gjør på mange måter også arbeidet på bilen.

Som jeg var inne på i en annen tråd her har jeg valgt å prioritere langrennstrening nå på etterjulsvinteren. Gikk Vasaloppet (9 mil) forrige helg

og skal gå Sesilåmi (5 mil fra Setesdal og over til Rogaland) den 2 april. Men da er det jamnt slutt også. Skal ned på 2 dager i uka igjen med trening, så da blir det tid til litt garasjejobbing igjen.

Har oppdaget at jeg også trenger flere deler for å være sikker på at hot rod chassiet blir korrekt. Merker nå at alt begynner å henge sammen, på en måte.

Av forskjellige årsaker må jeg ha vannpumpe, radiator og headers i tillegg til hovedkomponentene, for å få det riktig.

For å spare frakt bør jeg selvsagt også bestille 4 x coilovers til Jaguar akselen samtidig.

Med alu radiator, alu vann pumpe (spare vekt) full-lengde headers (mer effekt) og billigste finish på coilovers'ene kommer denne moroa på ca 12-13000 ved egenimport. Foreløbig har jeg ca 9000.

Headersene trenger jeg egentlig ikke, for jeg vet at de vil passe dersom det andre står på "vanlig" sted, men vil gjerne ha med de, siden det antakelig blir dyr frakt hvis man kjøper kun de senere.

Kunne kuttet kostandene endel med etapr shorty headers til 800kr, men de stjeler endel effekt.

Selvsagt burde jeg hatt "bling bling" coilovers på den bakakselen, men det koster kroner så det holder. Dessuten er det ganske vanlig at man må bytte til andre fjærer senere. Å treffe akkurat på hardheten er visstnok ganske vanskelig. Da kan jeg jo alltids kjøpe krommede fjærer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal prøve å presse panseret på Astroen fullt av louvers? :D

Hot rod siden ligger nede for tiden og det gjør på mange måter også arbeidet på bilen.

Som jeg var inne på i en annen tråd her har jeg valgt å prioritere langrennstrening nå på etterjulsvinteren. Gikk Vasaloppet (9 mil) forrige helg

og skal gå Sesilåmi (5 mil fra Setesdal og over til Rogaland) den 2 april. Men da er det jamnt slutt også. Skal ned på 2 dager i uka igjen med trening, så da blir det tid til litt garasjejobbing igjen.

Har oppdaget at jeg også trenger flere deler for å være sikker på at hot rod chassiet blir korrekt. Merker nå at alt begynner å henge sammen, på en måte.

Av forskjellige årsaker må jeg ha vannpumpe, radiator og headers i tillegg til hovedkomponentene, for å få det riktig.

For å spare frakt bør jeg selvsagt også bestille 4 x coilovers til Jaguar akselen samtidig.

Med alu radiator, alu vann pumpe (spare vekt) full-lengde headers (mer effekt) og billigste finish på coilovers'ene kommer denne moroa på ca 12-13000 ved egenimport. Foreløbig har jeg ca 9000.

Headersene trenger jeg egentlig ikke, for jeg vet at de vil passe dersom det andre står på "vanlig" sted, men vil gjerne ha med de, siden det antakelig blir dyr frakt hvis man kjøper kun de senere.

Kunne kuttet kostandene endel med etapr shorty headers til 800kr, men de stjeler endel effekt.

Selvsagt burde jeg hatt "bling bling" coilovers på den bakakselen, men det koster kroner så det holder. Dessuten er det ganske vanlig at man må bytte til andre fjærer senere. Å treffe akkurat på hardheten er visstnok ganske vanskelig. Da kan jeg jo alltids kjøpe krommede fjærer senere.

Han jeg kjøpte PPickup av en svenske som holder til i Stavanger har akurat hentet en kontainer med deler i statene, han og en eller to kompiser bygger rod, se på denne annonsen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6490484&sid=5a1h9i92m030418&pos=13&tot=72

Ta en telefon til han da vel.

Ellers så synes jeg iden med louvers var kjempe bra, det bare må gjøres hvis jeg setter i v8 om en stund. Ellers så håper jeg at jeg en dag skal greie å trene så mye som 2 ganger i uka, for det trenger jeg. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir vel litt off topic på tråden, men tidligere kjørte jeg MC. Da var dette med vektbesparelse et hett tema blant noen.

Jeg med min tunge Yamaha V-Max 1200 ble dømt nord & ned i slike sammenhenger.

Men selvsagt greide jeg ikke å holde kjeft alltid. Endel MC førere hadde fått ned totalvekten på sykkel + fører mye mer ved hjelp av etpar joggesko enn ved å kjøpe magnesiumfelger for 10.000kr pr stk.

Men for al del. Vi tar alle våre valg og det skal man respektere. Dessuten innser jeg at treskelen for mange er ganske høy dersom fysikken er skikkelig dårlig og absolutt alt av omgivelser ser rart på en dersom man plutselig begynner å trene.

Tipper det blir omtrent likt med hvordan mine omgivelser så på meg da jeg kom trekkende med hotrod prosjektet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot :hei hotrod. jeg synes du skal la kroppen din forfalle i fred og begynne å bygge bil og gjenoprette siden din.... det er mere moro å lese om rodden enn om dine idrettslige utskeielser :thumb

thor

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider