lunas Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Jeg har jo på min bil de store baklyktene.. Mulig jeg har en ganske bra bakplate med de små lyktene jeg kan få kjøpt. Spørsmålet blir da, hvor vanskelig er det da og bytte bakplate? MVH Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hvis ikke du skal ha den kjøper gjerne jeg den ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 tja, nå har ikke jeg sett så nøye på einserbakplata, men den er punktsveiset nede under støtfangeren ca. 2 cm inn fra skjøten fra bakskjermen. Den er så punktsveiset i bagasjeromsgulvet. Over det så er den nok punktet inni "brønnen" på lyktene mot bakskjermen, samt i skjøten mellom bakplate og bakskjermer er den punktsveiset på innsiden i bagasjerommet. Når du får den nye så ser du kantene som stikker ut rundt omkring, samt når du pusser vekk lakk på bakplata ser du punktene, da vet du nok ca. hvor den skal sveises fast. Det er en god del arbeid med tilpassing av bakplata, så om hele bakplata som allerede er på bilen din er hel hadde jeg nok kappet til en bit som kunne dekket litt over "lyktebrønnen" til de store baklyktene, tilpasset og helsveist. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Tror helt klart jeg ville fulgt rådet til Henning. Høyden på selve lampene og åpningene til dem i bakplata er lik. Så det handler bare om å sveise inn en passe stor firkant i hvert hull for å gjøre de mindre. Dette er vesentlig enklere å få til enn å bytte hele plata, samt at kun kjennere vil se forskjell. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Takker for utfyllende svar Henning! Jeg ser nok også for meg at å sette inn en passende bit vil være det enkleste og minst arbeid med. Har ikke sett bakplata enda, men regner med å kikke på den en av de nærmeste dagene. Fyren som har plata hadde kjøpt den for mange år siden av en annen fyr, men hadde ikke fått brukt den. Han husket heller ikke om den var brukt. Han har heller ikke sett på den på mange år og vet ikke om den har ligget tørt eller i klem eller noe.. Han virket ellers ganske sikker på at det dreide seg om plata som hadde de små lyktene.. Han er litt skrullete så jeg er spent på om det er plata jeg er ute etter.. Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Her er et par bilder... Ser veldig godt på den nye bakplata hvor eieren har sveiset. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Aha.. Takk takk, kjempe bilder!! Nå ble jeg bare litt usikker her.. Fant noen bilder av en plate her.. Det er ikke den jeg skal ha vel?? Må vel ha den som går helt opp?? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Aha.. Takk takk, kjempe bilder!! Nå ble jeg bare litt usikker her.. Fant noen bilder av en plate her.. Det er ikke den jeg skal ha vel?? Må vel ha den som går helt opp?? Jepp, den biten du trenger mangler det jo "halvparten" av her, så du trenger den som er på bildet v den røde bilen Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Mhm ekkoj da er jeg helt sikker på hvilken jeg skal ha! Ellers så lurer jeg litt på denne sveisingen. For å si det sånn er jeg ganske grønn enda på det. Hva er egentlig punktsveising? Hvorfor gjøres det istenden for helsveising. Jeg ser jo på bilde av den rød bilden at den på en måte er punktet bortover, men hvorfor? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 punksveising er de punktene som du finner blant annet på jekkanten. Punktsveising er sveising der plater overlapper hverandre. Den sveisingen som er gjort på bilen originalt er med "motstandspunkt-apparat" ( dvs. elektrisk sveis om klemmer sammen platene på et punkt. Klemmene er også elektroder som det sendes strøm gjennom) som smelter sammen platene på et punkt. Hvis man ikke har tilgang på et slikt apparat kan man oppnå det samme ved å bruke MIG/Mag-sveising. Da må man borre hull i den øverste plata, klemme sammen platene med vice-grip tenger og tilslutt fylle hullet med sveis. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Vil bare nevne at man helsveiser ikke for da vil platene slå seg og bli bulkete og fine :D Man kan legge punkter tett inntil hverandre hvis man passer på å la de kjøle seg ned først. Men på karosseri plater så er det ingen vits i å helsveise, hvis ikke du skal kjøre rally eller lignende da Da kan det lønne seg å helsveise dempertårn og slikt... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Det er ikke mye jobb å bygge om fra store til små lykter. Klippe til to plater og sveise inn disse....... Hvis bakplata er noenlunde rust/bulkfri så er det bare tull å bytte den. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Det er ikke mye jobb å bygge om fra store til små lykter.Klippe til to plater og sveise inn disse....... Hvis bakplata er noenlunde rust/bulkfri så er det bare tull å bytte den. Du sier noe her ja.. Kanskje det hadde blitt mye lettere å gjøre det. Plata jeg har kikka på er helt ny og helt strøken. Skulle få den for 400 kr. Men nå ble jeg jo litt usikker på om jeg trenger den plata... hmm Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Du sier noe her ja.. Kanskje det hadde blitt mye lettere å gjøre det. Plata jeg har kikka på er helt ny og helt strøken. Skulle få den for 400 kr. Men nå ble jeg jo litt usikker på om jeg trenger den plata... hmm Hvis det er den aller første bakplata (75-76) så kjøper jeg den tvert. Så slipper jeg å bygge slike swallowtail former på min bakplate ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Så slipper jeg å bygge slike swallowtail former på min bakplate ;) Det er ikke mye jobb det heller ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.