Gå til innhold

ugjevn strm til forsterkeren...

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

vil en kondensator hjelpe på ugjevn strøm til forsterkeren?

andre tips?

Hvordan kan du si at forsterkeren får ugjevn strøm?

Er vel heller det at strømmen den trekker varierer...

Ta og les her du ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt klokere av den tråden :rolleyes:

men det jeg tror jeg mener med at den får for lite strøm er at, når vi spiller ganke høyt, er det høyere og mere trykk i perioder.... hvist dere skjønner.

altså: booombooombooom BOOOMBOOOMBOOOM booombooom...... :titties:

håper noen forstår meg å kan si hva jeg må gjøre billigst mulig for å få dette til å bare være BOOOM

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes rart ut. er ikke tilfeldigvis når du har litt turtatt at det blir bedre da?

jeg sliter litt med akkuratt det nå. på tomgang så lader ikke dynamoen i det heletatt (måler ca 12.2V). spenningen Øker faktisk når jeg skrur av motoren, hehe. men derimot når jeg gir litt gass hopper den fort opp i 15-15.5V. nå er jo dette en veldig stor forskjell da, men kan jo hende du har et lignende problem og at du merker forskjell pga det.

sub-forsterkeren min gir ut det den er oppgitt til ved 10.5V, så jeg merker ikke så mye til det der heldigvis, men hadde nok merket ganske stor forskjell om jeg hadde hatt en annen forsterker. så jeg ville skjekket spenningen dynamoen gir i første omgang.

mål på tomgang med og uten last, og på ca 2k rpm med og uten last. da burde du finne ut om det er den som begrenser deg.

som last kan du skru på vifter, alt av lys, varmetråder/seter osv, og selvfølgelig skru opp på annlegget. kjør helst en ren sinus-frekvens i stedenfor musikk for mest nøyaktig måling, men vær forsiktig med høyttalerene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bassen "boom boom, BOOM BOOM" på samme frekvens, altså mens den spiller en jevn dunk i samme toneleie?

Kan hende kassen er helt feil for elementet, så frekvensresponsen er ræva. Dermed kan den spille høyt på høye frekvenser, og kjempelavt på dype frekvenser.

Om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider