Gå til innhold

G60 fjusker på mye gass

Ranger emnet

andrEE

Anbefalte innlegg

Hei, golfen fjusker på det stadiet hvor gassveieren tar med seg det siste "steget" der vaieren er festa til innsug

Er jo slik at i begynnelsen er det den vaieren er festa i som åpner og så tar med seg enda et spjeld ting som blir liksom et steg til? er dere med? håper det hehe

Lurer altså på hvorfor den fjusker på "steg2" av gasspådraget.?

Honda Civic 95mod. 1,5 Vtec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at slangen som går til hjernen er koblet til den tilkoblingen som er nærmest passasjer siden bak gasspjeldet av de to som er der.

Sjekk også at denne slangen er hel og fin og ikke lekker.

Tror nesten det er der problemet ditt ligger.

Hvis ikke finnes det mye flere tips :)

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at slangen som går til hjernen er koblet til den tilkoblingen som er nærmest passasjer siden bak gasspjeldet av de to som er der.

Sjekk også at denne slangen er hel og fin og ikke lekker.

Tror nesten det er der problemet ditt ligger.

Hvis ikke finnes det mye flere tips :)

Vis jeg ikke tar helt feil så er det to slanger som går inn bak, men noe mer tips til hva jeg kan sjekke? kommer kun når vaieren tar med seg den andre delen av gasspjeldet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ladetrykk kjører du på?

Har du turbo? I såfall hvilken?

Hvilken eksosmanifold?

Hvor store dyser?

Hvilket bensintrykk(fpr)?

Hvilken chip?

G60-spjeldet har to spjeld, i spjeldhuset, et lite og et stort

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to slanger ja - men sjekk at de ikke er byttet om.

Svar også på de andre spørsmålene til Polo Classic... Mr g-lader løser sikkert problemet.

Men jeg tenkte nok litt feil - hadde det vert motsatt så kunne slangene vert byttet om.

Hva er gjort med returspjeldet foresten ? det stenges vel også samtidig.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tenker meg litt om, det med at den fjusker kan kansje være litt feil ord, det som sjer er når jeg gir gass når det andre spjeldet åpner så fiser den som fanken, det er kun vis det skjer brått også smeller det av og til og kommer stikkflammer hehe, lar jeg den svive på tomgang og gi jevnt opp går den helt fint, kan det komme av for store dyser? er det noe jeg kan stille på når det gjeder det? har litt svarte tennplugger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det komme av for store dyser? er det noe jeg kan stille på når det gjeder det? har litt svarte tennplugger..

Tyder på at den får for mye bensin ja, men umulig å svare på hvorfor uten at du svarer på mine spørsmål over.

Kan være feil tenning også

På orginalbiler er det som forårsaker for fet blanding, feil justert CO-pot, ødelagt lambda og ødelagt vanntemp sensor (blå)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyder på at den får for mye bensin ja, men umulig å svare på hvorfor uten at du svarer på mine spørsmål over.

Kan være feil tenning også

På orginalbiler er det som forårsaker for fet blanding, feil justert CO-pot, ødelagt lambda og ødelagt vanntemp sensor (blå)

jeg er helt grønn når det gjelder hva som sitter i den av chip og dyser. men må jeg skru ut motor hehe for og finne hva det er? har kviteringer på det men står ikke noe fakta der om turbo og chip osv. men var et verksted som monterte og skaffet så skal vel passe sammen. men vet den får for mye bensin, kommer ikke noe røyk ut bak når den er varm. Det kan vel kansje være en sensor eller noe som har tatt kveld`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemet vert hele tiden siden turbo ble montert eller oppstått nå pluttselig ?

Prøv å ring det firma å få svar på de spørsmålene du ...

har vært der så lenge jeg har hatt den hehe, kjøpte den med turbo i, men skal få tak i de som bygde den om og hørre om de vet hva som står i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne bilen ?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1025910

i så fall ser jeg på denne delen av teksten som meget merkelig :

"Eneste problem med bilen nå er ABSen som ikke fungerer(må skifte en sensor på bakaksel som har blitt ødelagt)"

Har du "glemt" å skrive om disse problemene ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider