Gå til innhold

Dekk som tåler mer en 1 sessong?

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Kjører 91mod W124 std hjul 195X65-15"

Kjøpte i fjor Master steel for en slikk og ingenting.

Meget imponert over att billige dekk kan takle våt vei så vannvittig bra som disse, og tørr vei, så satt dem som juling. Litt støy ga dem, men merket lite til det.

Når vintern kom, så oppdaga jeg att sommer dekka alt var utslitte. Tålte kun 1 sessong (10 000km)

Dette syns jeg er for kort levetid. Ønsker dekk som holder lenger, men ønsker ikke å betale for mye. Trenger da tips om rimlige dekk, som holder lenge

(helst 30 000km)

Til samenligning, så har jeg kjørt nå 3 vintre med Falken piggdekk (altså 30 000Km) og det ser ut som jeg kan true dem til neste år også.

Tenkte kanskje å trekke ut pigga, og kjøre dem om sommeren, men syns egentlig att det er litt skummelt (eller bare teit egentlig) :drive2

Kan si om kjøringa mi, pent og forsiktig, skjeldent over 130Km/t.

Kjører riks 22 (Båstad - Fetsund) som er en svingete og "ugrei" vei, med masse farts grenser (70 - 60 - 50 - 80Km/t grenser)

Kjører mine 3 mil på 20min sommers tid og 30min vinters tid.

Så jeg kjører ganske pent og jevnt.

Goodyear Eagle Ventura, er dette holdbart, eller slites dette fort?? (er kanskje ikke billigdekk men, noen som vet pris?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. har leita på nettsider selv for å finne denne verdien. Har kun funnet det på Kuhmo sin hjemmeside. Ring til forhandlere av forskjellige dekkmerker å spør de!! Dette er noe de kjenner til og kan gi deg raskt svar. Hvis treadwear verdien er over 350 bør dekkene være rimelig slitesterke, men som sagt; høyere verdi, jo bedre for DEG!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

eagle ventura kjører jeg på, og har kjørt på samme dekkene i 2 sesonger. Forhjulene blei utslitt pga verkstedet ikke hadde tatt hjulkontroll etter bytte i forstillingen. Men dekkene bak er gode som gull. Hvertfall sporet, mulig gummien er litt hard. Eagle er forresten ute av produksjon, så jeg måtte ha annet merke.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eagle ventura kjører jeg på, og har kjørt på samme dekkene i 2 sesonger. Forhjulene blei utslitt pga verkstedet ikke hadde tatt hjulkontroll etter bytte i forstillingen. Men dekkene bak er gode som gull. Hvertfall sporet, mulig gummien er litt hard. Eagle er forresten ute av produksjon, så jeg måtte ha annet merke.

Nå så jeg at interdekk.no hadde ventura fortsatt, men du har vell alt kjøpt nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan si deg at nokian hakapelita 4 holder mere enn 1 sesong! de tåler mye spinning å herjing å! han som solgte meg de dekka sa at hvist du kjørte inn dekka 150 km så holder piggene til trådene kommer fram!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei CONTINENTAL 195/65 HR15 TL CO WORLD CONTACT treadwear 360

Forhandler antok ca 30 000km holdbarhet, om en kjører normalt pent.

Og det er 3 ganger dem jeg hadde. og disse koste 2 529,- inkl. frakt. (+ omlegging)

Høres ut som et fornuftig valg, og er temmelig sikker på at dette er dekk du blir fornøyd med. Fin pris også.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treadwear verdi ja.. Ser på Fuldaene jeg kjørte på forrige sesong at de hadde en verdi på 180. Marangoni Zeta Linea dekka jeg har kjøpt i år har en verdi på 280. Håper dette er ok.. Bedre enn Fuldaene ihvertfall:)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider