MGR Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jeg har tenkt å kjøpe en e30 til sommern, en som det er små rust og sånn.. uten motor.. helst da.. skal ha projekt over noen år.. tenkt å kjøpe e36 m3 motor og sette i neste sommer.. bilen skal bli bane bil til slutt.. mn lurer litt på hva det kommer til og koste.. tenke på ca litt over 600 hk.. hvilke deler bør jeg ha og sånn.. noen som har råd? takk mvh Morten. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 1000kr per hk ut over orginal effekt, pluss understell og andre mods. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 1000 kr per hk? :scared litt mye kanskje el? turbo, ic, dyser og alt koster vel ikke så mye da.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 tror muligens BMW324TDa snakker om hk avgiften.. men not quite sure.. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 1000 kr per hk? :scared litt mye kanskje el? turbo, ic, dyser og alt koster vel ikke så mye da.. hvis vi tilføyer dette på lista: H-profil råder Stempler Veiv ARP bolter Toppakning Datasprut Trykkrør WG Overhaling av hele motor + bytte deler i topp som ikke egner seg til overladning. Tenker da på kam, ventiler etc. Bensinpumpe Mapping Bremser Dempere Hjul Fjører Drivverk ++++ Lista er lang for 600hk Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jeg har tenkt å kjøpe en e30 til sommern, en som det er små rust og sånn.. uten motor.. helst da.. skal ha projekt over noen år.. tenkt å kjøpe e36 m3 motor og sette i neste sommer.. bilen skal bli bane bil til slutt.. mn lurer litt på hva det kommer til og koste.. tenke på ca litt over 600 hk.. hvilke deler bør jeg ha og sånn.. noen som har råd? takk mvh Morten. Heisann.. Vil bare si at visst dette er ditt første bil-prosjekt så vil jeg råde deg til å begynne med noe enklere.. For når du skal bygge en 600hk motor bør du vite hva du gjør!:) Men uansett så er en E30 et godt utgangspunkt til mye rart.. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ehrnst: Endelig!! Har inntrykk av at veeeldig mange tror at det er bare stor turbo og større dyser som skal til for å få masse effekt. Bør vel senkes en del kopresjonsforholdet i en E36 M3 motor før du kan lade så mye at du når slike effekter som her ønskes. Kjører du da med nærmere 2 kilo ladetrykk, så skal motoren bygges om en del for å i det hele tatt holde lenger enn innkjøringa... Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 som sagt.. ikke 600 hk med en gang... veit det er mere enn trubo ic og dyser som skal til.. mn gadd ikke ramse opp alt liksom... etter jeg kjøper bilen, kommer jeg til å pusse den opp.. montere bur.. og gjøre det meste med utseende, og chassi.. å kommer til å bruke lang tid.. får en 15 åring får ikke tak i mye penger liksom.. med mindre man har foreldre som er stein rike da.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hvis vi tilføyer dette på lista:H-profil råder Stempler Veiv ARP bolter Toppakning Datasprut Trykkrør WG Overhaling av hele motor + bytte deler i topp som ikke egner seg til overladning. Tenker da på kam, ventiler etc. Bensinpumpe Mapping Bremser Dempere Hjul Fjører Drivverk ++++ Lista er lang for 600hk Det var dette eg mente med 1000kr/hk. Det er en tommelfingerregel for seriøs trimming. Selvfølgelig pluss minus en del, men alikevel............ Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 oii:S så jeg skal liksom ut med over 400 tusen da? :scared hmm.. viss jeg bestiller mye deler fra usa, elns da? Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Er du klar over hvor mye 600 gamp er eller.... :scared Det koster sykt med penger pluss at det er nesten umulig å få en motor som funker greit både på gata og på bane. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Husk at på E36 M3 motor`n er det vanos, denne må også fjernes.. tror ikke du må opp i 400k men du må nok fort regne med over 100k kun på motoren. og sikkert 100k på bremser, understell o.l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 jaja.. veit det er mye... hmm.. hvor mye hk bør jeg klare mg med da?.. som sagt.. er ikke noe jeg skal bli ferdig med på 2 uker liksom.. kommer til å vare i 3-4 år elns.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Det kommer an på hvor stor erfaring du har med å kjøre sprek bil fra før av det.. men jeg tror du klarer deg lenge med original M3 motor i E30! En venn av meg hadde det, og den gikk helt greit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 ALT går med penger og kunnskap, men 600 hk i en kjørbar motor er nesten "trolldom".... 250-300 hk er fult oppnålig i en bil som skal brukes på gata. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg