beemerworld Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 må nok si meg enig her ... hehe jeg bynte med fiat uno turbo med 160 hk ca det var alt for mye motor for meg..... 325 med litt godbiter under og sperreaksling fra ix har jeg kjørt ..det var den artigste bilen jeg har prøvd.. forøvrig en 320 touring med 25 m 20 maskin hehe gode minner Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoKkY Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 hmm, ok.. da går jeg for org motor med det første da;P.. så bygger om den etter hvert.. mn skal bli en bane bil til slutt tror jeg.. først blir vel en gatebil med bane bil preg på da;P hei.. har en 2dørs Bmw 325i e30 86mod (M20) som skal selges nå.. letter mods som kvassere kam(litt usikker hvor stor kam) filter å eksos++ litt småtteri.. masse nytt som f.eks vannpumpe,plugger,pluggledninger,fordelerlokk,rotor, nye spredere,+++ går Bra!! er ett kjempe bra utgangspunkt som du kan få nok Hk ut av.. litt småplukk.. litt overflate rust nederst i den ene hjulbuen (er bare kanten inn der innerbuen å hjulbuen møtes.. bagatell igrunn.. bilen har kun gått 135 000km!! skal ha i overkant av 20lapper for bilen.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Vipe: Vanos er jo justerbare ventiltider, skal du bygge turbo med andre kammer og annet "snadder" i toppen må den fjernes. Ikke nødvendigvis. Kan slipe om originalkammen også ;) Grunnen til at mange (les: de fleste) velger å fjerne vanos-enheten ved overlading, er rett og slett pga. manglende kunnskap for å sette dette opp, datasprut som ikke har mulighet for tilkobling, og pga. det er mer "fjas" som kan gå til h*lvete. Personlig ville jeg benyttet meg av denne geniale innretningen ved en evt. konversjon :titties: Sorry for OT. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 takker for alle svar... har blitt litt klokere nå.. vil ikke kjøpe dyrere bil.. vil ha noe jeg kan skru på.. og lære en del av.. mn ser ut som det blir 325 motor da.. så heller koste på utseende litt.. har bilde av en e30.. som de fleste sikkert har sett.. har tenkt min sku bli no sånn og.. kan legge det ut. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Vipe: det var BMW-guruen Helge Vik som fortalte at VANOS måtte bort hvis du skulle bygge turbo på S50 motoren, så jeg setter min lit til han når jeg skriver det inn på et forum. Så tror ikke de fleste gjør pga manglende kunnskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 bilen blir vel sånn.. mn annen front fanger.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 er det noen som vet om et bil som er fin og pusse opp:) så si ifra.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Angående motor ville jeg brukt en 2.5l, enten M20 eller M50 og tatt kontakt med PPF i Avesta (Sverige). Der for du VELDIG mye for pengene. Bare en tanke. Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 takk:) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Det er ikke mere enn 195/200hk i M3'en min, men det er plenty til å tulle rundt med, både være seg aks og noen rundinger her og der. Men det som er kjekkest med bilen er understellet og handlingen. Fort rett frem er ikkje i nærheten av følelsen man har når man tar en sving i noe over gjennomsnittsfarten. Bare for å komme med ett eksempel, så har verkstedskameraten min en GolfII GTi der alle kronene er lagt i understell og ikke motor. Den troner høyt på listen over syke ting eg har kjørt selv om effekten ikke går ut over de orginale 112hk. Har kjørt min del med biler, både vanlige og "moddede", og det er flere av vertstingene her som skulle ikke hadde klart å hamle opp med denne i svingene og de er det jo en del av i landet vårt. Både på bane og offentlig vei.... Understell først, så motor, så utseende. Det må være oppskriften for en versting. Seøv setter eg kanskje utseende litt før i prioriteringen, men eg har ikkje de store ambisjonene om å være "verst" heller... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 kommer til å bli understell jeg fikser først på den.. og krarroseri.. så motor.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Hehe, skikkelig drømmetråd dette her :) Gromme biler koster FLESK! Mange gode råd her ja, råder deg til å følge dem :) Og en ting til, please slutt å skrive mn i stedet for men doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Hehe, skikkelig drømmetråd dette her :) Gromme biler koster FLESK! Mange gode råd her ja, råder deg til å følge dem :) Og en ting til, please slutt å skrive mn i stedet for men doh jepp det er det, sant det... skal det ja.. hmm, ska prøve å slutte! hehe. men skriver mn på msn.. så blir fort mn her å. hehe Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneH E30 Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Hei E30 er en smart bil å bygge på, og en sinnsykt morsom bil å kjøre... Nå skal du vite det at¨å bygge en sånn motor koster nok 150 000kr++ mapping o.s.v. Jeg har selv bygd en e30, kjøpte delebil med grom motor, alt nytt under bilen++ det meste nytt rund baut. Denne bilen har kosta mellom 150-200 000,- 5bolt understell, fullt justerbart....+++ Ca 350hk i min bil, og skal love deg det holder en stund..... Men jeg skal ha mer sesongen 2007/2008 Begynte november 2002, fremdeles ikke på langt nær ferdig men fikk skilter i fjor, 0g banekjøring... I sommer er det 2006 sesongen----- Bilen skal BRUKES, skal uansett lakkeres om til vinteren igjen, og jeg bygger ikke en bil som er for fin til å bli brukt. Bygger bil for å bruke den og ha det GØY! Husk det.... MvH Rune Som har skrudd endel e30 etterhvert.... og mer blir det :-) Siter 83 Bmw 323(prosjektet) 87 Bmw 320i(til oppusing og eu ok) 88 Bmw 320i(totalt ribba, bare skallet igjen) x Sierra 2,0 (ihelkjørt, rundbulka og nå SPIKER) x 94 Ford Escort STV TD(Solgt) x Saab 99 (blir spiker neste uke) x 85 Bmw 316(spiker) Trenger du Bmw Deler? Ta kontakt, skaffer det meste.. BMW CCN Member BMW POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.