Vipe Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Husk at på E36 M3 motor`n er det vanos, denne må også fjernes.. tror ikke du må opp i 400k men du må nok fort regne med over 100k kun på motoren. og sikkert 100k på bremser, understell o.l Hvorfor fjerne vanos? :rolleyes: Til trådstarter; Anbefaler deg å kikke på bla. forumet til Pure Performance Factory i sverige. Siden finner du her. Slenger du nok kronasje på bordet henter disse gutta den effekten du måtte ønske. (nesten da :wonder) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hmm, ok.. da går jeg for org motor med det første da;P.. så bygger om den etter hvert.. mn skal bli en bane bil til slutt tror jeg.. først blir vel en gatebil med bane bil preg på da;P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Til trådstarter; Anbefaler deg å kikke på bla. forumet til Pure Performance Factory i sverige. Siden finner du her.Slenger du nok kronasje på bordet henter disse gutta den effekten du måtte ønske. (nesten da :wonder) hmm, takk.. mn har ikke penger da.. ikke mye.. så må nok gjør det meste sjøl. å få hjelp på jobben og av venner liksom... så mange deler blir sikkert ikke nye.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hehe ja da kan du bare glemme 600hk.. men kjøp dej en 325 å begynn med denne:) da har du en bil med potensiale.. du kan jo bygge den om til 2,7 liter og kjøpe et gromt understell, så når du har nok kunnskap å kjøreferdigheter kan du turbokonvertere den.. Det gjelder å ikke bygge over evne.. Det er lite vits å ha en bil med 5-600 hk som du har påkostet x antal hundretusen visst du ikke kan å bruke den.. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hmm, mn vil ha m3 motor fra e36.. er så mange som har 325 motor... vil ha noe som ikke er vanelig.. vil ha en bil.. som folk kjenner at.. mn 300 hk holder mye i starten det.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Vipe: Vanos er jo justerbare ventiltider, skal du bygge turbo med andre kammer og annet "snadder" i toppen må den fjernes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Edit: mente variable ventiler, ikke justerbare ventiltider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hehe ja da kan du bare glemme 600hk.. men kjøp dej en 325 å begynn med denne:) da har du en bil med potensiale.. du kan jo bygge den om til 2,7 liter og kjøpe et gromt understell, så når du har nok kunnskap å kjøreferdigheter kan du turbokonvertere den.. Det gjelder å ikke bygge over evne.. Det er lite vits å ha en bil med 5-600 hk som du har påkostet x antal hundretusen visst du ikke kan å bruke den.. Nettopp! Det er ALTFOR mange som trimmer og trimmer og skal ha max hk, men å handere bil kan de ikke! De villeste gutta på f.eks Gatebil har ikke mer enn 350-400hk og ligger på full skur gjennom alle svinger, over alt.(Ser bort fra extreme profiler som Hafsengen, VS, Pedern osv). Jeg selv tror jeg har mer enn nok med å handtere en 325 turbo. hmm, mn vil ha m3 motor fra e36.. er så mange som har 325 motor... vil ha noe som ikke er vanelig.. vil ha en bil.. som folk kjenner at.. mn 300 hk holder mye i starten det.. Du sier du vil ha M3 (S50) fra E36 kun fordi "alle" har 325 (M20)? Da skal jeg være den første til å fortelle deg at alt som er sjelden er DYRT! Liten deletilgang. Og alt det står et ///M merke oppå koster skjorta! No offence her, men her snakker vi om summer med ihvertfall fem nuller! Og du er 15 år... Et ærlig råd: Sett deg GODT inn i ting før du skal ut å bokse med de store. Start heller med en motor i ung alder. Plukk den helt fra hverandre og sett sett den sammen igjen - og start opp. Da er du godt på vei. Men det er det søren ikke mange "ungdommer" som klarer. Peace out. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 http://bmwccn.no/nor/kapittel3/kjopsalg/annonse.aspx?Id=2259 etter et kjappt søk fant jeg denne. Jeg vet ikke hva man må ut med til vanlig for en S52B32, men det er vertfall dyre motorer. Du får helt sikkert tak i billigere motorer enn akkurat denne, men til sammenligning får du en E36 325 motor(M52B25) til 14000 hos http://www.koed.dk Å det er komplette ombyggingskit med stortsett alt du trenger.. Edit: Å som oddis sier er det mye billigere deler til enten en M20 eller en M50/52 motor kontra S-motorene. Å deler kommer du til å trenge.. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 3,2L har dobbel VANOS. 3,0L er 15-25 lapper billigere. Enkel VANOS. Ville anbefalt noe uten M. Med tanke på kostnadene. En 325 turbo kjører lett ifra en M3. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jeg må si meg helt enig med Oddis..! En bra S50 motor får du ikke under 25k. så kommer utgifter utover det igjen. da skal du sveise om innsug, ny bunnpanne (skal du ha 3.2 må du ha helt nytt tenningssystem) +++ Kan nesten garantere at du er kommet opp i 50k før du kan vri om nøkkelen. Men for all del, jeg skal ikke ta motet fra deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Ja som sagt så bør helst satse på en M20, kansje M50/52. Da har du bra dele tilgang å billige deler:) Å dette her er ikke snakk om å ta motet fra ham. Det er bare litt rettleding:)hehe Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Tror nok at de aller fleste vil klare seg med under 200hk i en så lett bil som E30 til å begynne med... Har selv en bil som veier noe det samme, kanskje litt mindre, med omlag 300hk. Man blir jo vant til det, men det er sjelden man kan utnytte effekten noe særlig. Med denne effekten drar bilen som et lokomotiv fra 100km/t til 200km/t... Man bør absolutt ha respekt for effekten. Har hatt førerkort i fjorten år til høsten... Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Hadde klart helt fint å kjøre meg i hjæl med min M20B25 jeg hadde jeg. Bare flaks at det ikke gikk i gjøfta med noe annet enn fra bakdøra og bakover;) 325 går faktisk veldig bra. Du skal kunne kjøre denne bilen og.... Å starte med en 325 med et lettere modifisert understell vil gi deg frysninger oppover ryggen en god stund framover, for det er morro. Å ligge i 200 på E6 er ikke morro, det er svingene du skal være "et" med Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 jeg hadde heller kjøpt en litt dyrere bil med mere hk fra før også tatt det derifra. 200hk er mere en nok, ihvertfall for de som ikke har førerkort... Mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.