Gå til innhold

HASTER! 18" PÅ VECTRA B???!!!

Ranger emnet

Kalisto

Anbefalte innlegg

Lurer på om 18" passer på min vectra B 1997 med 60kW? skal kanskje kjøpe noen i helga.. av typen Alessio VITTORIA

alessiovittoria.jpg

De jeg skal kjøpe har 4x100 et 35 tror jeg.. 215\35\18 dekk på, to som er litt slitt på innerkanten.. dekktype nagkai eller noe slikt.. Skal betale 6000kr for de, han sier han betalte 23000kr for de ny.. Hva tror dere? Passer de? Blir de å subbe? har orginaldempere (er litt myk), burde jeg kjøpe?

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 215/45/17 å min e senka 40 mm framme å bak å eg konne isje hatt større vertfall. Så om du har planer om å senke bilen masse å ha stort anlegg i bak and so on. så ville eg heller kjøpt 17". Men har jo hørt om mange me 18" og så sier det går heilt greit. Men du må jo kjøra dobbelt så forsiktig :)

6000 va ein veldig fin pris, men har du sitt på felgene? kor masse slitt e de? sånn du må handla nye dekk ?

Opel Vectra B

Kilmanjaro avisbudsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa æ kunne få prøve en :phatyo

for hvis æ prøvde alle så kunne æ stikke av:P ska dra å se på de på søndag. Menneh, to av dekka er slitt på innerkanten men dekksporene skal være bra.. kun brukt 1 sesong på senka bil som har kalva litt:p så æ regne mæ dæm holl en sesong til.. ble litt usikker for at han trodde det var 9" felger og så hadde han 215/35/18 på de, så dekkene var litt for små for felgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa æ kunne få prøve en :phatyo

for hvis æ prøvde alle så kunne æ stikke av:P ska dra å se på de på søndag. Menneh, to av dekka er slitt på innerkanten men dekksporene skal være bra.. kun brukt 1 sesong på senka bil som har kalva litt:p så æ regne mæ dæm holl en sesong til.. ble litt usikker for at han trodde det var 9" felger og så hadde han 215/35/18 på de, så dekkene var litt for små for felgene

215/35 er da ikke for små på 9" :D

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjem heilt ann på om innpresset er rett.

Det eg i allefall kan garantere er at 18" med 205/35 blir innen godkjent rulleomkrets på Vectra A. Da antar eg at det blir innen godkjent rulleomkrets på B, sidan det er ein nyere bil og trenden er at nyere bil=større hjul (heldigvis).

Innpresset på A er org 49 mm, da ville desse ha subba med senk der.

Finn ut kva org innpress er på B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Org innpress er på 39.. Anyway.. Fikk svar på spørsmålet mitt hvis det er noen andre der ute som lurer.. Maks på Vectra som er lovelig og skal gå bra (har også noe med rulleomkretsen å gjøre) er 7,5"x18".. da med 215/40/18 dekk.. Eller så kunne man gå for 7"x17" med 215/45/17 dekk, noe som dekkforhandleren anbefalte.. for hvis du hadde litt myke dempere eller skulle senke bilen din risikerte du subbing osv med 18"..

Dette er da vel og merke hvis du har 4 bolter med 185/75/R14 som orginal dimm på dekka:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/35 er da ikke for små på 9" :D

Er ikke det for smått? Det må det jo nødvendigvis være når 215/feks 40 brukes på 7,5" ? Det er jo rent logisk:P

Edit: Mulig jeg har misforstått litt vel og merke.. Men hvis felgene øker med 1,5" i bredda, må ikke dekkene nødvendigvis være bredere da for at ikke dekka skal bli for "små" for felgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte felgan i dag! Det står 215/35 dekk på, og de er litt småe for felgene.. Men det er bare å være forsiktig med kanter ;) Forresten så passa de "like a glove" (bilen min er helt orginal) ;D

Og en siste ting, de var jævli rå på ;D bilen ble myyyye kulerer! alle kompissa mine blir å få hakeslepp ;) Cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider