Gå til innhold

Valg av nye kammer

Ranger emnet


nismo_power

Anbefalte innlegg

Hei,

skal bytte ut kammene på 1.8l 200sx`n min.

 

Lurer på og bytte til noen HKS kammer, men litt usikker på hvilke typer jeg skal velge. De har følgnde utvalg:

 

256°IN 8.8mm

256°EX 8.8mm

264°IN 9mm

264°EX 9mm

 

Det jeg ønsker, er kjappere spoolup, mer moment.

Toppeffekt er ikke hva jeg er ute etter, men bedre kjørbarhet.

 

Noen som kan gi meg no tips?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på motoren din, men alle andre turbobiler jeg har hvert borti har hatt svært pinglete kammer, og dem gjør jo at turboen spooler opp fortere, men det går jo utover guff i toppen.

 

Jeg regner med du mener at du vil ha mer dreiemoment på lave turtall. Isåfall tror jeg kammen du har nå er den beste for deg, med mindre den er kvassere enn dem du har vist her..

 

Vet du spesifikasjonene på din kam?

 

 

Foresten, den øverste kammen du viste her vil gi mest bunndrag av dem to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard kammene på bilen er som følgende,

 

Innsug: 240° - 7.8mm løft

Eksos: 248° - 8.5mm løft

 

Lurer litt på og gå for 256°IN 8.8mm og 264°EX 9mm, vil ikke dette sørge for at eksosen kommer kjappere ut,

som igjen vil lede til at turboen spinner opp kjappere?

 

Hva tror dere om den kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

Standard kammene på bilen er som følgende,

 

Innsug: 240° - 7.8mm løft

Eksos: 248° - 8.5mm løft

 

Lurer litt på og gå for 256°IN 8.8mm og 264°EX 9mm, vil ikke dette sørge for at eksosen kommer kjappere ut,

som igjen vil lede til at turboen spinner opp kjappere?

 

Hva tror dere om den kombinasjonen?

 

 

256°IN 8.8mm

256°EX 8.8mm --original.

 

Har du ny eksos og filter? Hvis ikke så vil det være en bedre investering enn kam.

 

 

Innsug: 240° - 7.8mm løft

Eksos: 248° - 8.5mm løft Pingleny.

 

--Denne hadde jo mindre løft og kortere durasjon enn original, og vil nok gi kjappere spool up og bedre bunndrag. Men du mister mye i toppen.

 

264°IN 9mm

264°EX 9mm grom.

 

Denne gir mer i toppen av turtallsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

256°IN 8.8mm

256°EX 8.8mm --original.

 

Har du ny eksos og filter? Hvis ikke så vil det være en bedre investering enn kam.

 

 

Innsug: 240° - 7.8mm løft

Eksos: 248° - 8.5mm løft

 

--Denne hadde jo mindre løft og kortere durasjon enn original, og vil nok gi kjappere spool up og bedre bunndrag. Men du mister mye i toppen.

 

264°IN 9mm

264°EX 9mm grom.

 

Denne gir mer i toppen av turtallsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

256°IN 8.8mm

256°EX 8.8mm --original.

 

Har du ny eksos og filter? Hvis ikke så vil det være en bedre investering enn kam.

 

 

Innsug: 240° - 7.8mm løft

Eksos: 248° - 8.5mm løft Pingleny.

 

--Denne hadde jo mindre løft og kortere durasjon enn original, og vil nok gi kjappere spool up og bedre bunndrag. Men du mister mye i toppen.

 

264°IN 9mm

264°EX 9mm grom.

 

Denne gir mer i toppen av turtallsregisteret.

 

Hmm... ble litt forvirret jeg nå.

Ingen av HKS kammene her mindre løft og durasjon enn de orginale.

 

Har eksos og filter.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

 

Hmm... ble litt forvirret jeg nå.

Ingen av HKS kammene her mindre løft og durasjon enn de orginale.

 

Har eksos og filter.. hehe ;)

 

 

Ops, så litt feil ja, heheh:) Blandet en HKS kam med original jeg visst...

 

Ble litt forvirret tilslutt jeg og visst:)

 

Men igjen, jeg tror ikke den kammen med "ekstra" åpning på eksosen vil gi noe mer bunndrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår