Gå til innhold

chrysler stratus

Ranger emnet


joo

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å skrive dette. Hadde arbeidsuke hos en bilforhandler, og de snakket ofte om toppen på 2.0 liters motorene til både Neon og Stratus.

(Er vel samme motoren?)

 

Hva er det egentlig som gjør at denne er "feil"?

 

 

de tidlige (sent 94 og tidlig 96) modellene har en dårligere topp pakning enn de nyere modellene.. har selv byttet topp pakningen på en 95 mod neon med automat.. og grunnen til at automat kassene ryker er dårlig vedlikehold fra merkeverksted.. har selv en neon som er gått 216000 uten trøbbel.. eneste som har vert skiftet utenom service er 1 hjullager

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare veinnt..... snakkes etter neste eu-kontroll da?

 

Bilen hans er i fin stand, og den kommer seg nok igjennom neste eu-kontroll og... ;)

 

Men, trådstarter: Kan si at bilen er god og kjøre og at det er biler (jeg mener) helt klart er verdt pengene sine!

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Bilen hans er i fin stand, og den kommer seg nok igjennom neste eu-kontroll og... ;)

 

Men, trådstarter: Kan si at bilen er god og kjøre og at det er biler (jeg mener) helt klart er verdt pengene sine!

 

helt enig..

jeg er på utkikk etter alufelger til stratus. hvor skal jeg lete eller noen som har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Skal være enig att amerikanske biler ikke er like bra bygget som japanske, men ta informasjonen du får vite her med en klype salt. Hør på de som har hatt samme bil. De vet ofte bedre enn de som ikke har hatt.... Er lett å si mye negativt om ett merke bare forde en har hørt ett eller annet om en konkret bil. Ikke generaliser.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har hatt 2 stratuser. Den ene er nå oppbrukt og skrotet. Den kjørte han fra ca 250k til rett over 400k.

Den har oppført seg eksemplarisk iforhold til det dårlige ryktet stratuser har. Den brukte riktignok endel olje på slutten og var rimelig sliten, men så har det jo ikke blitt gjort annet enn å bytte ett endeledd og bremser på den mens fattern har hatt den.

 

Topp pakningene er forbruksvare hvis du ikke har den nye versjonen som er forsterket. Og hvis den har kokt engang bør du bytte lokket til radiatoren. Dette lokket går istykker og hvis systemet ikke er tett går det fort værre. Dette lokket blir vist byttet på service mener jeg å ha lest.

 

Annet enn det har de to jeg har skrudd på vært helt ok. Den som har gått 400k var manuell og den andre er automat. Har ikke hatt no problemer med automaten heller jeg, men den er jo forferdelig slitsom, girer helt som den vil selv. Ender bare med at jeg låser den i 4.

Med manuellt gir er det en fin bil for lite penger mener jeg. Bruker ikke all verden og går helt greit.

 

Eneste jeg kan si som var skummelt med den eldste var at ABSen slo inn alt for tidlig. Var tilfeldig at jeg oppdaget det. Ved litt ekstra bremsing kom abs på og det var ikke mulig å ta nødbrems med den. Derfor gikk den de siste 50k uten ABS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår