Gå til innhold

242 bakskjerm, h.s.

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

ja, men bilen også!!

Sladding med henger er ikke bra, i tilfelle noen lurte!

ps. før dere mobber, så var det ikke jeg som var bak rattet!

var en yrkessjåfør, som mener det er noe gale med hengeren (utlånshenger).

bilen begynte å sladde på bakhjulene i 50km/t i nedoverbakke, uten sving..

kan nesten virke som hjulene på hengeren låste seg på ene siden, elns..

men, men.. det var en skummel opplevelse iallefall, som heldigvis ikke gikk værre enn den gikk! matrielle skader kan alltids erstattes.

Har vært ute for at bremsene "hugger til" slik at hjulene låses når jeg har kjørt med tom bilhenger noen ganger. Skikkelig skummelt.

Har en mistanke om at vedlikehold av bremsene ikke blir prioritert særlig høyt på utleiehengere.

Synd med bilen, men det viktigste er at det gikk bra med folka.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dra/jekk den ut, evt skjøt inn ny bit..ikke noe stress.. måtte bytte en ganske stor del framme på min 242 bakskjerm...laga fra bunn av selv, da det ikke kryr av 242 skjermer :

100_1290.jpg

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for at bremsene "hugger til" slik at hjulene låses når jeg har kjørt med tom bilhenger noen ganger. Skikkelig skummelt.

Har en mistanke om at vedlikehold av bremsene ikke blir prioritert særlig høyt på utleiehengere.

Synd med bilen, men det viktigste er at det gikk bra med folka.

Erik

nei, det tror jeg ikke heller.. har vært med å lånt en henger å idet jeg starter å kjøre så låser den ene siden seg.. jeg gikk inn å så snart de klarte å få hjulet til å gå sendte de meg avsted.. det jeg gjorde var å "fikse"/ smøre opp lager og deler inni bremsen for så å drite i betaling.. *jeg måtte betale halv pris da men*

såe dette er noe du *Dabutcher* kunne tatt opp med de som leide ut hengern.. at du iallefall skulle få redusert låneprisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvorfor ikke?

hmm..

om de klarer å sveise en skjøt der, går det vel fint ja..

i dag så jeg nærmere på siden og det er også en bulk på forsiden av bensinlokket, men det er en "fin" bulk.

dog er det en liten knekk under ruten også! men den er ikke så synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe ny fra volvo? ga vel 2600,- for min 244-skjerm, helt kurrant syns jeg.. eller, er 242-skjermene uhorvelig dyre orginalt?

242 bakskjerm er tatt ut av produksjon..både volvo og pirat... lages ikke lengere.. derfor

skal man skjøte inn noe der bør man jo legge seg i listeknekken, og se om du kan ta den akkurat på baksia tanklokket (vertikalt)..

men er som en annen sa her, det er utrolig hva man kan rette ut med å jekke ut/glidehammer, karosserihammer og mothold..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 bakskjerm er tatt ut av produksjon..både volvo og pirat... lages ikke lengere.. derfor

skal man skjøte inn noe der bør man jo legge seg i listeknekken, og se om du kan ta den akkurat på baksia tanklokket (vertikalt)..

men er som en annen sa her, det er utrolig hva man kan rette ut med å jekke ut/glidehammer, karosserihammer og mothold..

vet du noe estimert pris på en slik jobb?

jeg må velta den med til lakkverksted..

smt jeg må finne meg en ny fanger (ikke kommando)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det selv vel :D

vet ikke hva døm kan regne, blir brått noen timer..

retting av bulk, i værstefall skjøting : kanskje 3,5/5t

lakkering hele bakskjerm (evt fra lista og ned) inkl. maskering,grunning,sliping av grunning etc og sparkling 5-6timer

matrialkost : 0,5liter lakk, sparkel,papir,poresparkel,ca,grunning,teip,plast,papp.. 2000/2500kr?

ville nok satt det bort svart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det selv vel :D

vet ikke hva døm kan regne, blir brått noen timer..

retting av bulk, i værstefall skjøting : kanskje 3,5/5t

lakkering hele bakskjerm (evt fra lista og ned) inkl. maskering,grunning,sliping av grunning etc og sparkling 5-6timer

matrialkost : 0,5liter lakk, sparkel,papir,poresparkel,ca,grunning,teip,plast,papp.. 2000/2500kr?

ville nok satt det bort svart :D

når har du tid?? hehe..

ps. hvordan er det med glassfiber skjermer?

svekker det stivhet?

jeg kunne jo byttet begge skjermer i glassfiber, hevet ut baksetet og hevet inn bur.. så kunne jeg kjøpt meg nye stoler fremme..

slipper mas om å kjøre passasjerer.. trenger bare et sete da, til å frakte på pene jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider