Keskil Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hoij, Jeg driver med ett lite leketøy her som jeg tenkte jeg skulle legge ut en tråd på. Bilen er en mk1 gti som det sitter en KR motor og girkasse i. Det går ikke akkurat fort med bygginga (hvertfall ikke nå om dagen) men uansett.. (Beklager forskjellig størrelse på bildene) Her er motoren.. Her er bilen sånn den så ut når jeg kjøpte den: Kjørte lenge med K-jetronic'n, riktignok med ekstra sprut.. men fikk aldri det til å gå som det burde... Står piler på dysene til tileggspruten.. Men det skjønte jeg jo at bare blei tull etter ett par timer kjøring.. (hehe) Så jeg gikk for megasquirt. Men det er jo ikke alt som passer rett på denna gamle dritten, så mye måtte lages underveis.. fuelrail'n var jo en prosess i seg selv;) Noen timer med: Så ble dette resultatet: Gidder ikke legge ut mer nå, for nå må jeg få noen timer søvn.. fortsetter i morra (hvis jeg husker det) Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Etter endel timer sliping og pussing osv blei bilen sprøyta.. Først: Fargen klarte jeg ikke bestemme meg helt for, men så fikk jeg denna lakken gratis, og da var det egentlig ikke så mye å tenke på... Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Nice jobb med motoren :) Frisk farge også. Og uansett, alt som er gratis er kult :D Edit, stemmer det at jeg har sett denne på vacn forumet? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Ser bra ut detta:) mye hk tror du at du har? ? åssen fungerer megasquirten ellers da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 rått! mye hk sikter du etter da? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lynvingen Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Jeg har samme motor og tenkt det samme som du har gjort... Bestilte du turbokitt eller bygd alt fra scartch? gleder meg med og følge med videre.. hilsen Lynvingen babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Edit, stemmer det at jeg har sett denne på vacn forumet? Det kan stemme det. sink/-Rønningen-: Tørr ikke tippe jeg, vi får se hva den havner på tilslutt;) Lynvingen: Ikkeno kit nei, det blir for kjedelig Skal vel sies at turbo'n allerede var montert når jeg kjøpte bilen også da.. men han jeg kjøpte den av har lagd plenum og manifold osv.. Vurderer om det skal lages nye grenerør nå også, men vi får se.. Megasquirten er som natt og dag i forhold til K-jetronic dritten hvertfall, men jeg driver å justerer langs veien nå.. og det lar seg ikke gjøre nå som det er så glatt Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 har du kontakt med biltilsynet eller? så du for godkjent det!? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Biltilsynet? har jeg aldri hørt om... hehe neida, greia er den at motoren skal ut av bilen igjen og inn i en annen, denna bilen er planen å bygge til en bakkeløpsbil... men motoren skal prøves ut i denna først;) hehe dere skjønner greia om ett års tid Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Skrive litt om denna også da, Det sitter jamex dempere og fjærer på den, bilen er ikke orginalt en gti, men det er montert gti bremser (ikke det at dem holder) 86mod KR motor fra golf 2 gti 16v overhalt motor Griseporta topp (av CH-Racing) Dreid ned stempler 2,1mm Stål Toppakning fra golf 3 tdi 1z motor med 1,6 mm tykkelese. ( 3 hulls) Hjemmelagd eksosmanifold Delvis hjemmelagd innsug Turbo fra saab 900 turbo 16 ventiler Intercooler fra MB E220CDi Termostat fra golf1 diesel- industri motor 78 grader ALLE pakninger og vannpumpe osv er nytt Ny clutch og 5 trinns kasse (nå er den fra mk1, vurderer fra passat 2liter 16v) Mer kommer... Trenger no respons;) Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 komme å bygge om 8v'n min fra kjetronic til noe mer moro? :p Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lynvingen Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Hvor mye kjører du med i ladetrykk? kan vell ikke kjøre med allverdens trykk pga dreide stempler og ikke smidde el? og hvor mye klarer ic føre den tar kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 okey.. i see! tøff bil uansett! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Hvor mye kjører du med i ladetrykk? kan vell ikke kjøre med allverdens trykk pga dreide stempler og ikke smidde el? og hvor mye klarer ic føre den tar kvelden? Har vært litt over en bar ett par ganger, men ikke no mer sålangt, usikker på hva stempla tåler av trykk, men intercooleren tåler rundt 1,1-1,2 Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 komme å bygge om 8v'n min fra kjetronic til noe mer moro? :p La meg lære litt mer selv her først a :p ;) Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg