Gå til innhold

Avskiltet grunnet ubetalt omregistreringsavgift?!

Ranger emnet

spazz

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen til en kamerat i noen dager nå mens han er på sjøen, da min er på verksted. I går ble jeg stoppet av politiet fordi at jeg manglet skilt framme da det datt av etter en isklump i veien. Uansett, så snakket jeg med politiet og forklarte dette. Så ville han se vognkort og førerkort. Førerkortet var ikke noe problem med, men vognkortet fant jeg ikke. Jeg fant vognkortet på forrige eier samt kjøpskontrakten på bilen. Så ringte politiet og sjekket opp skiltene på bilen. Da han kom ut igjen fikk jeg beskjed om at bilen var avskiltingsbegjeret grunnet ubetalt omregistreringsavgift. Jeg skjønte lite av dette, men lot dem få skilta. Så dro jeg hjem, og sjekket litt opp ang. omregistreringsavgifta. Fant kvittering på at denne var betalt 6. januar, og bilen var kjøpt på slutten av 05. Gikk til politifolka som tok skilta og viste han omregistreringsavgifta, samt fakturaen på årsavgiften som forfaller om noen dager. Hvorpå han bare sa at når man kjøper en bil på nyåret, så får man årsavgiftsfakturaen samtidig, og får ikke skilt på bilen før dette er betalt. Jeg har handlet biler før jeg også, og aldri opplevd dette. Så jeg fikk ikke igjen noen skilt. Stemmer det at han måtte betalt årsavgiften da?! Enda han fikk ordinær faktura nå? Sitter og tripper og venter på å få kommet meg til biltilsynet å få tatt en prat med de nå....

07 BMW 530xdat

07 Mercedes E220 CDI

x-02 Volvo V70 2.4d

x-98 Audi A8 2.5 tdiQ

x-95 Audi A6 2.5 tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgifta må være betalt før du får ut skilta ja. Vel og merker så lenge den har blitt sendt ut

Så den må være betalt nå selv om de tok skilta på uberettiget grunn?

07 BMW 530xdat

07 Mercedes E220 CDI

x-02 Volvo V70 2.4d

x-98 Audi A8 2.5 tdiQ

x-95 Audi A6 2.5 tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp!

Nei, måtte visst ikke det.. Det manglet 24kr på innbetalingen grunnet økningen fra nyttår.. Måtte bare betale de 24kr og 1200 i gebyr for å få ut igjen skiltene :rockets

Hipp hurra for avgiftspolitikken her til lands!

07 BMW 530xdat

07 Mercedes E220 CDI

x-02 Volvo V70 2.4d

x-98 Audi A8 2.5 tdiQ

x-95 Audi A6 2.5 tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like morsomt hver gang, dette... Noen som babler i vei om hvordan ting er - uten å vite hva som egentlig er fakta... :D

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider