Gå til innhold

Kjøpe 9-5

Ranger emnet

oi68

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en 9-5 Vector Stasjonsvogn 2.0t 2003 mod. Den har gått ca 100 000. Er det noe jeg bør være oppmerksom på? Det sitter en chip slik at motoren yter ca 200 hk, er dette noe jeg bør fjerne, eller er resten av bilen bygd for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du bare kan beholde den chipen i bilen uten at det noe spesiel skade av det. btw, er den chipet med garanti fra saab?

Så lenge den er chippet av en seriøs "forhandler" (anerkjent chip-firma og chip-merke etc.) så er det safe.

Ingen anerkjente firma som driver med slikt vil ha rykte på seg for å ødelegge biler, så de tyner ikke bilen til det aller ytterste. Mange sier (og dette stemmer visst også) at motoren får et "finere liv" med chip pga. bedre motorstyring, bedre drivstofføkonomi etc. (Om du kjører som du ville gjort uten chip selvsagt.)

Om du gir full pinne vil du selvsagt bruke både mer bensin og slite mer på bilen enn du ville gjort uten chip...

Er forresten på utkikk etter en 9-5 2.0T selv for tida... ;)

Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod

Web: http://voluz.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den er chippet av en seriøs "forhandler" (anerkjent chip-firma og chip-merke etc.) så er det safe.

Ingen anerkjente firma som driver med slikt vil ha rykte på seg for å ødelegge biler, så de tyner ikke bilen til det aller ytterste. Mange sier (og dette stemmer visst også) at motoren får et "finere liv" med chip pga. bedre motorstyring, bedre drivstofføkonomi etc. (Om du kjører som du ville gjort uten chip selvsagt.)

Om du gir full pinne vil du selvsagt bruke både mer bensin og slite mer på bilen enn du ville gjort uten chip...

Er forresten på utkikk etter en 9-5 2.0T selv for tida... ;)

det jeg tenkte på var om den var chipet som ny, du fikk vel kjøpt ny saab med chip fra http://www.nordictuning.com/ som ikke tok knekken på nybilgarantien.

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider