Gå til innhold

Kompressor til sandblåseutstyr

Ranger emnet

yngwieee

Anbefalte innlegg

Du bør ha en kompressoer som blåser minst 300 l/min.

Min kompressoer blåser ca 230 l/min, men å f.eks blåse et helt karosseri ville vært et evighetsarbeid.

Ville ikke brukt annen sand enn den man kjøper. Det går ikke bare på kornstørrelse med også fuktighet. Tenk deg at du trykkluftblåser fukt dypt inn i metallporene.... Tipper det vil ruste noe inni h*** kort tid etterpå.

Vannavskiller vil heller ikke hjelpe i et slikt tilfelle. Den tar jo fukten kun fra trykklufta som kommer inn i sandboksen, ikke sant.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt annen sand enn den man kjøper. Det går ikke bare på kornstørrelse med også fuktighet. Tenk deg at du trykkluftblåser fukt dypt inn i metallporene.... Tipper det vil ruste noe inni h*** kort tid etterpå.

Også greit å ha i bakhodet at mye av den sanden som selges er grabbet fra havbunnen-det kan nok gi pangstart for vår venn Rust.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt i sanden vil da ikke være noe problem om man vasker bilen med whitespirit eller annet løsemiddel før man lakker (for det skal man vel?)

Det ville ikke jeg tatt sjansen på, det er garantert at du vil blåse salt ned i overflaten!

Sandblåsesand er såpass billig at det er ingen grunn til å rote med "støpesand" eller drive med gjennbruk av sanden! På Biltema koster det vel en 40kr for 25kg og gjennom et verksted, skipshandler eller en skikkelig jernvare kan en helt sikkert skaffe billigere om en handler stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider