WireD Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Som topic sier, hvor mye kan man presse ut av disse turboene? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 På Impreza så sies det 350hk med GT28RS, populært kalt "Disco Potato" Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jah, glemte seff. å skrive det lille ekstra da.. :) Det blir i så fall to stk. GT28RS :) Blir det noe forskjell i ytelse på en og to turboer? om ikke,er det noen alternaltive turboer, som fint klarer 500 gamp, men har en relativt hurtig spool-up, og et greit register? btw: hvorfor kalles de disco potato? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Åssen motor skal du ha det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 btw: hvorfor kalles de disco potato? :D Nei si det.Amerikanerne og deres kallenavn! Se om du finner noe på http://www.atpturbo.com Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Navnet kommer visstnok fra en prosjekt bil kalt "Disco Potato" en Nissan Silvia S14. har forstått det slik at denne turboen ble utviklet nettopp for den bilen. Nå har jeg ikke akkurat studert twin turbo lading, men jeg vil tro at 2 turboer skal rekke sånn ca til det dobbelte av det en av samme typen klarer. Hvis dette resonnemanget stemmer vil tom et par av min relativt rimelige Schwitzer rekke til ca 500hk (en T28 klon med samme flenser på eksos siden som T25/T28) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Åssen motor skal du ha det på? V6er :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Nå har jeg ikke akkurat studert twin turbo lading, men jeg vil tro at 2 turboer skal rekke sånn ca til det dobbelte av det en av samme typen klarer.Hvis dette resonnemanget stemmer vil tom et par av min relativt rimelige Schwitzer rekke til ca 500hk (en T28 klon med samme flenser på eksos siden som T25/T28) Er det noen som kan bekrefte det øverste her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 *bump* ingen som kan bekrefte/avkrefte FE3Ts antagelser om to turboer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Hvor stor er motoren det skal på? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 V6er :) Åssen motor? Merke? Størrelse? Ønsket HK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Åssen motor? Størrelse? Ønsket HK? 2,5L V6 Ønsket effekt, bikke hvertfall 550... ikke tenk på innmat, drivverk o.l... jeg er bare ute etter hvor mye effekt de to turboene kan dytte opp mot :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Er ikke twin-turbo konseptet sånn? En middels kraftig turbo og en ganske stor og kraftig turbo. Når den middelse turboen når maks så tar den siste store kraftige turboen over og gjør resten av jobben? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Blir ikke 1250cc pr turbo litt lite på GT28? Jeg vurderer GT25 på 1272cc 8v. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 ja, jeg veit ikke jeg... er delte meninger om hvordan twin-turbo konseptet fungerer blandt venneflokken min her :) derfor lurer jeg på , hvis du bruker to turboer med høyere, hva skal vi si, utveksling på viftene i turboen, så vil de kunne yte mer... Jeg har hørt noen si at hvis du har en turbo god for 250 gamp, men motoren din er en V, så du trenger to turboer, så vil du få totalt tilgjengelig 500 gamp på maks. man kan bruke to små turboer med hurtigere spoolup, og få krefter tilgjengelig fortere. stemmer dette? Bi-turbo er vel det random4k tenker på, når en turbo tar over for en annen for å øke størrelse på turboregisteret. Twin turbo er vel heller to turboer som jobber samtidig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg