Gå til innhold

Ytelse GT28RS

Ranger emnet

WireD

Anbefalte innlegg

Jah, glemte seff. å skrive det lille ekstra da.. :)

Det blir i så fall to stk. GT28RS :) Blir det noe forskjell i ytelse på en og to turboer?

om ikke,er det noen alternaltive turboer, som fint klarer 500 gamp, men har en relativt hurtig spool-up, og et greit register?

btw: hvorfor kalles de disco potato? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet kommer visstnok fra en prosjekt bil kalt "Disco Potato"

en Nissan Silvia S14.

har forstått det slik at denne turboen ble utviklet nettopp for den bilen.

Nå har jeg ikke akkurat studert twin turbo lading, men jeg vil tro at 2 turboer skal rekke sånn ca til det dobbelte av det en av samme typen klarer.

Hvis dette resonnemanget stemmer vil tom et par av min relativt rimelige Schwitzer rekke til ca 500hk (en T28 klon med samme flenser på eksos siden som T25/T28)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke akkurat studert twin turbo lading, men jeg vil tro at 2 turboer skal rekke sånn ca til det dobbelte av det en av samme typen klarer.

Hvis dette resonnemanget stemmer vil tom et par av min relativt rimelige Schwitzer rekke til ca 500hk (en T28 klon med samme flenser på eksos siden som T25/T28)

Er det noen som kan bekrefte det øverste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg veit ikke jeg... er delte meninger om hvordan twin-turbo konseptet fungerer blandt venneflokken min her :)

derfor lurer jeg på , hvis du bruker to turboer med høyere, hva skal vi si, utveksling på viftene i turboen, så vil de kunne yte mer...

Jeg har hørt noen si at hvis du har en turbo god for 250 gamp, men motoren din er en V, så du trenger to turboer, så vil du få totalt tilgjengelig 500 gamp på maks. man kan bruke to små turboer med hurtigere spoolup, og få krefter tilgjengelig fortere.

stemmer dette?

Bi-turbo er vel det random4k tenker på, når en turbo tar over for en annen for å øke størrelse på turboregisteret.

Twin turbo er vel heller to turboer som jobber samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider