Gå til innhold

Import fra statene kontra Norge

Ranger emnet

Acidica

Anbefalte innlegg

Jeg er nye her på forumet og har fått opp øynene for import av stereo fra utlandet. Jeg har fått med meg at det er ganske delte meninger her på forumet angående akuratt dette. Men etter som jeg klarer å se så er det litt penger å spare på dette.

Jeg har sett meg ut en stereo jeg har lyst på, så har jeg satt opp prisene fra statene kontra norge. Da har jeg tatt for meg norske webshopper og en amerikansk bil-stereo webshop. Har regnet ut priser i norske kroner utfra en dollar kurs på 6,7.

Anlegget:

Amp: ROCKFORD FOSGATE Punch serie 2-kanals - P5002

Subb: 2x RF 10" Punch P2 Sub P210S4 - 4 Ohm

Frontsett: Rockford Fosgate P1252S 5.25"

Pris i Norge

Amp: Prisen blir 4690kr

Subb: Prisen blir 1290kr pr stk.

Frontsett: Prisen blir 1995kr

Sammlet pris for det stereoen jeg vil ha her i norge er da 9265kr uten frakt. (Det er godt mulig dere kan finne litt billigere, men det var dette jeg fant.)

Pris hos Cardomain.com

Amp: Prisen blir $319.90

Subb: Prisen blir $199.95 (2 pakkning)

Frontsett: Prisen blir $189.95

Sammlet pris i Norske Kroner: 5943kr inkl 25% norsk moms. Frakt hjem til meg får jeg for 905kr, via Jetcarrier da hele pakken veier rett under 20kg. Jetcarrier prisen er inkl. alle fortollingsgebyrer og slike ulumskheter.

Samlet pris med frakt og avgifter: 6848kr.

Dette må jo vær en bra pris. Og det kan se ut til at til mer du bestiller jo mer sparer du.

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sende det over kjølen for å få det fiksa ??

Mvh

som jeg skulle sagt det selv..Ville nok heller kjøpt de produktene i Norge for noen 1000 mer, og ha full garanti på de. Sending med posten og de har det, istede for å sende over dammen:D

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje penger å spare på slikt ja.. Men igjen, dette minner meg veldig om en situasjon som jeg nå kjenner til. En venn av meg kjørte ihjel sin snøscooter, og måtte ha nye veiv, råder, stempeler, og sylinderforinger. dette kostet jo rundt 8-9 tusen i norge, men ettersom han bestillte ifra USA så fikk han det til rundt 5-6.. Når han først fikk bestilt så tok det rundt 2mnd før pakken kom, og når han fikk den så var ikke alt med, og noe var feil. Han fikk jo et stort dilemma og måtte sende noen varer som var feil, og vente på de andre delene som han egentlig skulle ha..

Status: Enda så har ikke veiva kommet, og første bestilling var i oktober!

Like greit å koste på seg de siste tusenlapene og være sikker på at alt er i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje penger å spare på slikt ja.. Men igjen, dette minner meg veldig om en situasjon som jeg nå kjenner til. En venn av meg kjørte ihjel sin snøscooter, og måtte ha nye veiv, råder, stempeler, og sylinderforinger. dette kostet jo rundt 8-9 tusen i norge, men ettersom han bestillte ifra USA så fikk han det til rundt 5-6.. Når han først fikk bestilt så tok det rundt 2mnd før pakken kom, og når han fikk den så var ikke alt med, og noe var feil. Han fikk jo et stort dilemma og måtte sende noen varer som var feil, og vente på de andre delene som han egentlig skulle ha..

Status: Enda så har ikke veiva kommet, og første bestilling var i oktober!

Like greit å koste på seg de siste tusenlapene og være sikker på at alt er i orden?

BRA eksempel. Det er ikke noe som er surere enn å sitte med skjegget i postkassa og vente på deler. Det er klart ting tar tid i Norge også, men langt ifra så lang tid!

Ved bare å endre komponentvalg mener jeg trådstarter blir minst like fornøyd med et annlegg til samme prisen kjøpt i Norge.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider