wicky124 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 har ett problem med politiet..var en som ble tatt i å kjøre 138km/t i 90 sone i april ifjor..vedkommende brukte mitt personalia og underskrev...jeg fikk boten og klagde selvfølgelig, da verken underskrift eller bilnr stemte overens med mitt. Jeg har også skriftelig bevis fra arbeidsgiver (Posten) at jeg var på jobb på dette tidspunktet som forseelsen skjedde (dokumentert med personlig scannings kort/kamera overvåkning) Forseelsen skjedde på kløfta retning gardermoen så saken gikk automatisk til lillestrøm politidistrikt. Jeg anmeldte forholdet (forfalskning av dokument) og ventet på oppgjør. Samtidig fikk jeg mange krav fra StatensInnkrevingsSentral(SI) om at jeg måtte betale boten pålydende 7800kr + 2prikker på mitt førerkort. I slutten av august fikk jeg ett brev fra en politiadvokaten (PA) at saken var henlagt og at jeg kunne se ibort fra kravet. jeg tok det slik at saken var ute av verden.. men nei..fikk igjen krav fra SI at jeg måtte betale og greier..kontaktet politiadvokaten og han sa "oi..jah..detta må me fikse vettu, men du må skrive ett brev til meg og be om å få slettet kravet" SI på sin side sier at de må ha bekreftelse fra politiet før de sletter kravet..og inntil da så er kravet fortsatt gyldig!! jaja tenkte jeg og skrev ett pyntelig brev og sendte dette og regnet igjen med at saken var ute av verden! men den gang ei..fikk igjen ett krav pålydende 8565kr fra SI..ringte da PA og spurte hva som skjedde..men neida..vedkommende var ikke tilgjengelig, men juristen jeg snakket med skulle fikse dette her kjapt og ringe meg tilbake iløpet av to dager.. skjedde det?nope.. etter mangfoldige henvendelser, både ved brev/tlf og personlig oppmøte uten resultater og stadige krav fra SI så ble jeg drittlei og gikk ned til politistasjonen med en bombe... hehe..nei gjorde ikke det, men fikk igår ett brev fra SI om tvangsfullbyrdelse pålydende 12458kr...frist 30/03-06..Og idag fikk jeg ett brev fra PA fra lillestrøm der det står følgende; Jeg ser at saken er utstedt av Østfold Politidisktrikt. For å få fjernet kravet ber jeg deg om å henvende deg der. Jahha tenker jeg og ringer til politiet i sarpsborg... Og der sier politijuristen "HØ??KA DU SNAKK OM??" han søker flere ganger i databasen, både på saksnr og på mitt personalia men sier bare "altså du, sikker på at du har blitt tatt? jg kan ikke se at det er utstedt noe bot til deg fra oss jeg..men send meg papirene nå slik at jeg får dem imorgen så skal jeg se på det" så saken er slik..jeg skal til Sarpsborg politistasjon imorgen og få en løsning på dette!! faens drittstat as!! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 herregud for noen surrehoder,er det mulig.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hørte jeg navnet staten her tro.... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 herregud for noen surrehoder,er det mulig.. mmmhhmm..jeg står med ett stort krav og ingen vil ta ansvar... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Møt opp personlig, ikke gå fra personen du snakker med til saken er oppklart. Heng gjerne over skuldra til vedkommende slik at du med egne øyne ser at det blir gjort noe. Får du komme inn på et kontor og prater med noen, så ikke gå derfra før saken virkelig er ute av verden. Ikke nøy deg med "Ja, men dette skal vi ordne", få de til å ordne det mens du er der. Du blir sikkert sett på som vrang og sta, men det funker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hører jeg tv2 hjelper deg i bakgrunnen eller? :) Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 hehe.. den er fin.. Har du prøvd å ringe SI da? De har en sånn fin telefon.. :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 hehe.. den er fin..Har du prøvd å ringe SI da? De har en sånn fin telefon.. :) SI står på kravet sitt og sier at jeg må betale uansett!!! fikk tlf fra sandefjord idag om at de ikke hadde tid til å ta meg imot likevel, men at jeg skulle sende alle dokumentasjon jeg hadde til dem...hmmm... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Sandefjord?? skal de sende deg rundt hele landet eller..?? Jeg hadde reist til nærmeste politi stasjon, og sakt at de fikk ordne opp, dette koster jo deg masse reise penger ettervert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 så saken er slik..jeg skal til Sarpsborg politistasjon imorgen og få en løsning på dette!! faens drittstat as!! send motkrav.. det funker faktisk bedre enn mye annet:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Sandefjord?? skal de sende deg rundt hele landet eller..?? Jeg hadde reist til nærmeste politi stasjon, og sakt at de fikk ordne opp, dette koster jo deg masse reise penger ettervert.... vel..anmeldte jo saken til å starte med på stovner politistasjon som er rett ved der jeg bor..de sendte meg til lillestrøm...og lillestrøm sendte meg til sandefjord... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 ikke gidd å gjør no mer med det..du kan ta 1 tlf til og riv skikkelig kjeft og samtidig forklare at de må slette det! men bruk veldig med kjeft! bannord og hele pakka! hadde gått helt av skaftet jeg ivæffal...da tålmodigheten min er litt veldig kort og da kanskje men... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bøtta Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Dette løser du enkelt ved å anmelde PA for tjenesteforsømmelse, du har jo et navn på det brevet du fikk i August. Deretter sender du en kopi av anmeldelse og all dokumentasjon du har i saken til SI sammen med et skriv om at du bestrider kravet. Skal de ha noen mulighet til å ta noe penger i fra degda,f.eks ved trekk i lønn, må de igjennom en rettsak først. Med det du har av dokumentasjon tar nok ikke den saken mer enn 3-4 minutter hvis de ikke har skjønt poenget innen den tid. lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Skulle likt å se TV2 hjelper deg ta denne saken hehe... det hadde blitt god tv underholdning hehe Latterlig opplegg ... fatter ikke at det går an. STÅ PÅ! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 vel...jeg har sendt all dokumentasjon til SI og de sier bare SORRY MCFLURRY POLITIET MÅ SELV SENDE OSS EN BEKREFTELSE FOR Å TREKKE TILBAKE KRAVET..INNTIL DA BLIR DU TRUKKET 2200KR FRA LØNNA DI HVER MND! snakket med politistasjonen i nærheten av meg igjen og forklarte at jeg ikke har tid til å drive med dette og slikt så sier dem VEL DA FÅR DU BARE BETALE DA! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg