Gå til innhold

Forfalskning av personalia!

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kor lang tid skal det gå før du prate med noken seriøse til å hjelpe deg med problemet (forbrukerrådet)?????? Dei kan ihvertfall sikkert sei kem du skal kontakte.......

eg har nevnt dette fleire gonger til deg...

 

Jeg tror ikke du helt har skjønt hva Forbrukerrådet er til for gutten min...Dette er vel ingen forbrukertvist, eller?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten følge saueflokken og be deg kontakte medier jeg også.

 

Stor overskrift i VG og Dagbladet, i tillegg til på nyhetene på NRK og TV2 hadde virkelig gjort seg.

 

Hadde vært festlig å fått en offentlig unnskyldning, samt refundering av eventuelle utlegg du har hatt!

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en ting å si. Det lyder så enkelt som dette:

 

Id***er.

 

På en annen side, finst ikke det ord for å beskrive hvor D*M politiet egentlig er!

 

Dem er frekke, når det passer dem. Og hvor BARNSLIG er ikke det å legge på midt i en samtale? Det er noe av det "fineste" jeg har hørt.. Og så fra en Politibetjent/kontor politi.. Dette er f**n meg ILLE!

 

Forstår ikke hva folk tenker.

 

Men som var sakt før, ta å ring igjen å hør, samt du tar opp på båndopptaker hele samtalen.. Og håper på god fisk, at dem sier noe lignende, eller legger på osv.. Det hadde vært RÅTT å fått det på TV ::fingers: Tenk så flaut det hadde vært for vedkommende/politi kontoret!

 

Hadde jort det med en eneste gang.

 

STÅ PÅ! Jeg følger hver eneste post her!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en ting å si. Det lyder så enkelt som dette:

 

Idioter.

 

På en annen side, finst ikke det ord for å beskrive hvor DUM politiet egentlig er!

 

Dem er frekke, når det passer dem. Og hvor BARNSLIG er ikke det å legge på midt i en samtale? Det er noe av det "fineste" jeg har hørt.. Og så fra en Politibetjent/kontor politi.. Dette er faen meg ILLE!

 

Forstår ikke hva folk tenker.

 

Men som var sakt før, ta å ring igjen å hør, samt du tar opp på båndopptaker hele samtalen.. Og håper på god fisk, at dem sier noe lignende, eller legger på osv.. Det hadde vært RÅTT å fått det på TV ::fingers: Tenk så flaut det hadde vært for vedkommende/politi kontoret!

 

Hadde jort det med en eneste gang.

 

STÅ PÅ! Jeg følger hver eneste post her!

 

Tar jeg ikke helt feil, så må man gjøre den i andre enden av samtalen oppmerksom på at samtalen blir tatt opp med mindre du har godkjennelse fra høyere hold. Så det kan fort bli motsatt sak av dette hvis man bruker noe slikt i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil, så må man gjøre den i andre enden av samtalen oppmerksom på at samtalen blir tatt opp med mindre du har godkjennelse fra høyere hold. Så det kan fort bli motsatt sak av dette hvis man bruker noe slikt i media.

 

Nå misforsto jeg her.. hehe

 

ja, det er mulig.. Men da er liksom vitsen borte da.. jerkoff

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil, så må man gjøre den i andre enden av samtalen oppmerksom på at samtalen blir tatt opp med mindre du har godkjennelse fra høyere hold. Så det kan fort bli motsatt sak av dette hvis man bruker noe slikt i media.

 

Nope, det er lov å ta opp uten å si fra så lenge du er med i samtalen selv.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det er lov å ta opp uten å si fra så lenge du er med i samtalen selv.

Eller bare ikke...

 

Datatilsynet har registrert en økende interesse i å gjøre opptak av telefonsamtaler, både hos virksomheter og enkeltpersoner. Tilsynet har derfor utarbeidet noen retningslinjer innen området.

 

Når er det lov å gjøre lydopptak?

- Lydopptak kan være aktuelt i mange ulike situasjoner, men i hvert enkelt tilfelle må den ansvarlige vurdere om lovens vilkår for behandling er oppfylt. Man må altså vurdere om man i det hele tatt kan gjøre opptak, sier juridisk rådgiver Irene Urnes. Hun understreker at hemmelige opptak av samtaler man selv ikke deltar i, er ulovlig etter straffeloven. Opptak av samtaler der man selv deltar er likevel ikke lov uten videre.

 

Personopplysningsloven omtaler ikke opptak av samtaler spesielt, men på grunn av lovens vide virkeområde og teknologinøytrale utforming, vil slike opptak likevel kunne falle innenfor loven. Alle lydopptak som blir gjort ved hjelp av elektroniske hjelpemidler, slik som automatiske eller datamaskinbaserte opptakssystemer, omfattes av personopplysningsloven. Det gjelder også alle lydopptak som systematiseres i et personregister og dermed gjør at enkeltpersoner blir gjenfinnbare. I begge tilfellene er det en forutsetning at det er mulig å identifisere en bestemt person.

 

Dersom man ønsker å gjøre lydopptak, må man som hovedregel enten ha hjemmel i lov, eller den registrerte (motparten) sitt samtykke. Det kan dessuten bare gjøres opptak dersom formålet er klart angitt, og virksomheten har saklig grunn til å gjennomføre lydopptakene. Opptakene må dessuten være relevante for formålet.

Les mer om samtykke

 

Når opptaket skjer der det foreligger et arbeidsgiver/arbeidstakerforhold, må lovens vilkår både i forhold til arbeidstakeren og i forhold til kunden/tredjepersonen vurderes.

 

 

 

Retningslinjer

- Den ansvarlige har informasjonsplikt. Det vil si at det før det blir gjort opptak må komme klart frem hva som er formålet med opptakene, hvordan disse lagres og hvor lenge de oppbevares, forteller Urnes. Dette vil alltid gjelde når det er praktisk mulig å gjennomføre. Den registrerte har dessuten vanligvis rett til å få høre opptaket. Det finnes visse unntak fra informasjonsplikten og innsynsretten, men unntaksregelen er snever, og det er svært sjelden den er relevant i forhold til lydopptak.

 

Opptakene skal som utgangspunkt slettes når formålet er oppfylt. Irene Urnes forklarer at dette må vurderes konkret i hvert enkelt tilfelle, og delvis baseres på den ansvarliges erfaringsgrunnlag. Det betyr at den ansvarlige til enhver tid må vurdere om det virkelig er nødvendig med fortsatt lagring av opptakene. Opptakene må dessuten oppbevares i tråd med kravene til informasjonssikkerhet. Blant annet må man sørge for sikring av opptakene for å unngå uautorisert tilgang.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun understreker at hemmelige opptak av samtaler man selv ikke deltar i, er ulovlig etter straffeloven. Opptak av samtaler der man selv deltar er likevel ikke lov uten videre.

 

Det var dette jeg mente. At man kan ta opp når man deltar selv, det er ikke en forbrytelse.

Men man må ha en 'sak' da som de sier i teksten.

 

Men det var strengere enn jeg trodde ja.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår