Gå til innhold

LAKSEN: VW Golf Mk1 bruksbilen "Loppa" etter den gamle skolen.

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig stilig den bilen din.:)

Takker for det :)

62smallcut.jpg

53smallcut.jpg

31smallcutRD.jpg

44litencut.jpg

Måtte bare :D

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva brukte du for å pusse de felgene?? ble jo skikkelig fine=)

hørt man kan glassblåse dem, tar vist bort overflate behandlingen men skader

ikke selve metallet...?

Glassblåsing nei... Bygger man old school kjerre må man bruke old school metoder :)

Satte en og en felg på høyre fremhjul som jeg hadde jekket opp. Satte bilen i gir og skrudde opp tomgangen slik at nåla viste rundt 50. Brukte 20 tørrslipe papir for å få tatt de værste ripene. Så brukte jeg vel 240 vannslipepapir (hageslangen lå å spruta på hjulet) og en gummikloss bak slik at fingra mine ikke ble korte og slipinga mer plan. Så vannslipte meg med 600 papir. Så brukte meg gode mengder autosol på en gammel t skjorte som jeg la dobbel rundt gummiklossen. Etter du har gjort det så bør du legge på et lag med vanlig bilvoks slik at felgen ikke begynner å irre. Smør deg med tolvmodighet, dette tar tid!

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da skal Loppa selges... Jeg liker det ikke, men har ikke stort valg når jeg skal begynne å pendle.

Teknisk sett er Loppa helt i 100. EU-godkjent i Mars uten feil og mangler. Høydejusterbart understell blir montert snarest og forstillingskontroll tas like deretter. Bremser og foringer er tip top, og motoren og automatkassa går som ei klokke. Ny vannpumpe montert i går.

Interiøret som sitter i nå er beige, men jeg har det råeste interiøret som fins til golfen liggende. Det er et brunt 1977 GLS interiør (strøkent) med porsche klokker og det hele. Et must for en old school VW.

Per dags dato har bilen kromlister, kromfangere forran og bak, kromgrill, kromspeil, kromskiltplate, ny gti-leppe, nye lamper som er svakt sotet med kryss i (helt perfekt for old school. Ikke for mye og ikke for lite), (kromdørhandtak ikke montert, kan medfølge)

Loppa er ikke helt bra karossmessig. Overflaste rust ved hjulbuene bak, like ved eksospotta og frontplata. Liten bulk i panseret og begge skjerma forran.

Masse deler kan medfølge mot et smalt pristilleg. Kromgrill, kromdørhåndtak, frontlykt, smale baklykter, komplett ogrinalt svart listesett (jeg har byttet ut det svarte som satt på golfen orginalt til krom gls fra 1977), hengerfeste som lett kan passe til kromfangeren, takstativ med masse snacks på (tre kasse merket ringnes, 2 rustne jerrykanner og en gammel koffert), en del artige felger:

- Pollerte Pirelli P-slot

- Fittipaldi Aero med centerlokk 7x15 (slike som sitter på Cherons og dr.labans. Desverre må 2 av felgene rettes)

- 2stk Ats "pepperbøssefelger" 6x13, fint for deg som har campingvogn på slep :)

Legger ut en detaljer annonse nå snart. Ring meg på 99 39 73 28, hvis du ikke kan vente :p

PS: Er ikke snakk om noen fantasipriser, men en ok pris med tanke på at jeg slenger med MASSE gromdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris da?

La til en eddit på posten så hvis du ser nederst på den ser du: ps: ingen fantsipris, men en ok pris med tanke på at du får med MASSE gromdeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ! ! ! Er dette gamlebilen til meg og Dinglevims? Hvorfor i all verden skal du selge når du har fått den til å se slik ut?

Meget bra.... :thumb

Ja og det er ikke lett. Som sagt så skal jeg begynne å pedle og da trenger jeg en litt nyere dieselbil.

Men slapp av Håkon, jeg har ikke tenkt til å gi meg med einsere helt enda :) Kommer sterkere tilbake så fort millitæret er over!

En gang einser, alltid einser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva en fantasipris er men ca 15-20 K ?

Kommen en innom i kvled bare for å ta en titt. Prisen med ALT av deler er satt til HBO 20.000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen går til førstemann som kommer med 10 lapper. Det gjelder bilen uten GLS interiøret og felger (pirelliene følger så klart med). Gewinde er også montert.

Legger den ut for salg så fort jeg har bytta vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider