Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må innrømme at den driftingen som foregår på Rudskogen sjelden imponerer meg bortsett fra Moen og annen kjøring i samme kaliber.

Det jeg synes er rått å se på er bilem med masse HK som drifter i høy hastighet på lange slakke svinger gjerne i S kombinasjon.

Moen hadde noen sjuke øyeblikk på Japsetreffet på Våler i S kombinasjonen forbi kantinen i nærmere 100 km/t. Det gir virkelig respekt men krever riktig redskap og guts bak rattet.

Hilsen en som kjører spor.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir irritert når folk sier at alle fjortissene skal ha seg 200sx.. det er jo veldig gode driftebiler..både s13 og s14. og s13 får man mye bil for penga..

fjortissa snakker ikke om annet enn å "drifte" skyline "NOS" og Turbo. Er ett kjent problem. alle sier de kan drifte. ser jo bare på signaturene og skriften under brukernavnet på de som har skrevet noe i denne tråden at de kaller seg driftere. Når det kommer til stykket så er de bare Wannabees. Hjelper ikke å kunne sladde ut av svingen. er som enkelte sier med å komme bredt inn i svingen og virkelig holde sladden ut på langstrekka. Hjelper ikke å komme i volvo 240 og få det til å ryke av 1hjul på vei ut mot rettstrekka på rudskogen.

eneste som virkelig kan detta er Kenneth Moen og FSR. De står det virkelig respekt av. Er jo flere som dukker opp og nærmer seg eliten. Men vil nok si at ordet drifting er ganske så oppbrukt...

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av alle innlegga her.. Mange bedrevitere.. Kenneth moen er råest på drifting i norge, og han har vel råeste redskapen til det og.. At dere ser folk på rudskogen som ikke er så flinke, er vel kanskje fordi alle må begynne et sted. alle er ikke så heldige som mange av dere som sitter her, ble verdensmestre med engang dere fikk lappen..

Folk trener og trener. Det blir flere som holder på og det er super positivt.. Når mange nok har kommet opp på et ok nivå så kan man jo starte å holde konkurranser.

Når det gjelder den eviglange teite diskusjonen deres om hva som er sladding og hva som er drifting.. Så syns dere heller kan ta den når vi er mange på et høyt nivå her.. Jeg feks stilte nesten bare opp før svinga ved depoet og langsvingen på bauda nå sist.. ikke så ofte nede ved s-kombinasjonen pga brekket mitt hadde ryki, og var nervøs for den nye girkassa mi(dritt lei å bytte kasser nå)

Flott at det kom en film om drifting, håper den hjelper til å rekrutere masse nye folk til miljøet. :thanks

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjortissa snakker ikke om annet enn å "drifte" skyline "NOS" og Turbo. Er ett kjent problem. alle sier de kan drifte. ser jo bare på signaturene og skriften under brukernavnet på de som har skrevet noe i denne tråden at de kaller seg driftere. Når det kommer til stykket så er de bare Wannabees. Hjelper ikke å kunne sladde ut av svingen. er som enkelte sier med å komme bredt inn i svingen og virkelig holde sladden ut på langstrekka. Hjelper ikke å komme i volvo 240 og få det til å ryke av 1hjul på vei ut mot rettstrekka på rudskogen.

eneste som virkelig kan detta er Kenneth Moen og FSR. De står det virkelig respekt av. Er jo flere som dukker opp og nærmer seg eliten. Men vil nok si at ordet drifting er ganske så oppbrukt...

De eneste som kan kjøre fort (grip) på asfalt i norge er Tommy Rustad og Petter Solberg - derfor bør dere som kjører litt for sakte rundt banen slutte å kalle det dere driver med for banekjøring, og finne på noe bedre...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som kan kjøre fort (grip) på asfalt i norge er Tommy Rustad og Petter Solberg - derfor bør dere som kjører litt for sakte rundt banen slutte å kalle det dere driver med for banekjøring, og finne på noe bedre...

Godt poeng, pudding.

Man kan da være drifter selv om man ikke er med i D1? :)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen... jeg som trodde jeg hadde en god ting gående her... hihi

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kommet med bedre alternativer enn Petter Solberg da :P

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der var faktisk et jævli bra innlegg pudding :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor 14izzene snakker om nos,turbo,drifting og skyline hele dagen når det ikke vet verken hvordan en motor eller turbo fungerer . Det er jo i tilleg 2 år til de kan begynne å øvelsekjøre med mamma så de burte heller snakke om andre ting. foreksempel å sladde med tråsykkel :p

Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Topic; Synes Moen og FSR får litt vell mye kreditt her. Er ofte å ser på banekjøring selv, og det er mange gode talenter der. Kan ikke navnet på alle jeg, men blandt annet han Daniel (er det ikke det han heter) er jo rimelig rå til å ratte bilen sin. Det er bare det at de ikke er så mye i "rampelyset"....

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor 14izzene snakker om nos,turbo,drifting og skyline hele dagen når det ikke vet verken hvordan en motor eller turbo fungerer . Det er jo i tilleg 2 år til de kan begynne å øvelsekjøre med mamma så de burte heller snakke om andre ting. foreksempel å sladde med tråsykkel :p

Det hadde vel lite eller ingen ting med saken å gjøre. Hva fortissene snakker om er noe annet enn hva som er gøy med drifting. Det er mye mer underholdene å se biler legge fine sladder/lyd/røyk etc enn hastighetsløp. Det er jeg tydligvis ikke alene om (bare se på treff etc). EDIT: Men det er nødvendigvis ikke så stor forskjell på å kjøre grip/sladd (Jeg liker ivertfall god blanding :) )

Hvorfor folk skal ha noe IMOT de som mener drifting/sladding er morro er bare barnslig og teit..

Drifting er inn akuratt som JOJO for 10 år sia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider