Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men da ville jeg heller kalt det "sladding" da det for min del ikke er "drifting" å sladde rundt på snøen, kanskje jeg også skal "drifte" litt med go golfen til vinteren, da det virker som det ikke er noen ordentlige rettningslinjer på hva drifting er, og derfor så er jeg nå en driftmester. (takk til fjortissa)

hva om han viper faktisk kan drifte da..og han sier han skal d i vinter, selv om man ikke kjører nissan 200sx o silvia så kan man drifte forde, endten d er snø eller asfalt, altså å øve seg på snø eller grus er vell der de fleste starter, ett sted må man jo begynne...det irriterte meg ufattelig mye d med at folk syns d er teit med tyske eller svenske eller what ever biler, kan drifte bare d er bakhjulsdrift,nok power og en god fører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da ville jeg heller kalt det "sladding" da det for min del ikke er "drifting" å sladde rundt på snøen, kanskje jeg også skal "drifte" litt med go golfen til vinteren, da det virker som det ikke er noen ordentlige rettningslinjer på hva drifting er, og derfor så er jeg nå en driftmester. (takk til fjortissa)

du har feilhjulstrekk, jeg har for lite hester

altså så om jeg tar 15 sladder på rad så er det sladding? altså på tørra å

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again...

Drifting i denne sammenhengen er en motorsportsgren som går ut på å sladde. Eller drifte om du vil...

Det var japsene som valgte å kalle dette for drifting, eller dorifto. Ganske enkelt for å ha et navn på sporten. Drifting betyr: "To proceed or move unhurriedly and smoothly", og er et begrep som i motsetning til "sladde" ikke nødvendigvis er relatert til bilkjøring. Imidlertid beskriver det svært godt hva sporten går ut på. For å sladde er ikke nok i seg selv, man skal altså sladde "unhurriedly and smoothly". Så om man er ute og sladder på veien (gud forby) så har man altså ikke gjort noe annet enn å sladde, før man evt. begynner litt systematisk trening der man fokuserer på det som gjør dette til en sport, nemlig fart, idealspor, presisjon og vinkel. Å pushe disse grensene er å drifte...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det irriterte meg ufattelig mye d med at folk syns d er teit med tyske eller svenske eller what ever biler, kan drifte bare d er bakhjulsdrift,nok power og en god fører

Syntes ikke det er teit at man gjør det med andre biler enn 200sx osv, men syntes ordet "DRIFTING" er såpass utvannet. Alle skal drifte, og jammen meg så legger de bilen brei engang og snurrer på kontraen, men joda de har driftet. Men for all del så kan han sikkert drifte.

du har feilhjulstrekk, jeg har for lite hester

altså så om jeg tar 15 sladder på rad så er det sladding? altså på tørra å

Så lenge "drifting" er som jeg ser og leser på bilforumet så skal jeg jammen meg drifte med Golfen også, er ingen som kan si noe på det. Men skal man gå etter de ordentlige proffene så er det ikke noe annet enn sladding som foregår her (enkelte her kan virkelig dett). Desverre, håper jeg ikke knuste noen drømmer nå:pisser:

Er ikke mange her som kommer sidelengs inn i breisladd svingen for å holde den ut til langstrekka, de fleste jeg har observert på bilmekanikker treffa kaster bilen brei i midten av svingen, er det også drifting?

Men øvelse gjør mester.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det er teit at man gjør det med andre biler enn 200sx osv, men syntes ordet "DRIFTING" er såpass utvannet. Alle skal drifte, og jammen meg så legger de bilen brei engang og snurrer på kontraen, men joda de har driftet. Men for all del så kan han sikkert drifte.

Så lenge "drifting" er som jeg ser og leser på bilforumet så skal jeg jammen meg drifte med Golfen også, er ingen som kan si noe på det. Men skal man gå etter de ordentlige proffene så er det ikke noe annet enn sladding som foregår her (enkelte her kan virkelig dett). Desverre, håper jeg ikke knuste noen drømmer nå:pisser:

Er ikke mange her som kommer sidelengs inn i breisladd svingen for å holde den ut til langstrekka, de fleste jeg har observert på bilmekanikker treffa kaster bilen brei i midten av svingen, er det også drifting?

Men øvelse gjør mester.

altså har jeg sagt noe annet? og en plass må man jo begynne hellothere

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det morro å se på folk som satser alt også, selvom det _BARE_ blir noen sladder hellothere

kan ikke bli mer enig..både ser og er sykt morsomt..ikke at jeg vet hva jeg snakker om, men når jeg kjører bilcross og virkelig tar i for å få en sladd og prøver mitt beste for å rette opp, sinnsyykt morro( ikke at d har no med drifting å gjøre da men d er morro med sladding åsså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider