Gå til innhold

Drifting..hva er det som er så kult med det?

Ranger emnet


Figgi

Anbefalte innlegg

ENIG DER............ for det er vel derfor alle de proffe i verden bruker 740 til drifting!

Litt rart at selv en 1956mod Mustang har bedre kjøreegenskaper enn 740 :) :deng :uhhmmwhat?:

 

Hvorfor alle "proffe" i verden bruker japsebiler har vel noe å gjøre med at det er veldig mye sattsing på drifting i japan, som gjør at det blir mye penge sattsing på det, mye billig ettermarkedsdeler osv?...

Da blir det ikke så billig å drive med andre merker lenger, som satser på helt andre ting, som biler som kjører fram og tilbake til jobb...

Er jo ikke akkurat sånn at drifte-bila er så veldig orginale at det gjør noe? er sånn ca bare skallet og et par bolter som sitter igjen?...

Og dine personlige meninger om Volvo gir vi vel egentlig totalt faen i, liker du det ikke, så er det bare å gi faen i å spred dritt, er nok av det fra før :)

Men du som er så smart og alt det der burde vel vite det :thanks

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaggu godt jeg er av den gamle skolen og fortsatt sladder. Om det er 1, 10 eller 100 svinger på rad. Med FWD, RWD eller 4WD. Drifting blir for invikla. Og når sant skal sies, synes jeg sladding høres bedre ut :D

Men hva veit vel en bygdesliter som meg ;)

La driftere holde seg til drifting, og la resten sladde det de orker, så blir det fred på jord. AMEN!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm mener aa ha sett pug 505 sidelengs ganske fett og jeg men!.. lada sidelengs har jeg ogsaa sett.. alle biler kan bygges gromt, enten du vill eller ikke!

 

505sladd.jpg

 

Dette var som å ratte en deilig skinnsofa med gummihjul og turbolagg...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var som å ratte en deilig skinnsofa med gummihjul og turbolagg...

 

Haha, genialt sagt!

Du skulle jobbet på skeidar istede for på trafikkskole, ikke mange andre som har så god kontroll på deilige skinnsofa`r med gummihjul og turbolag..:fatality:

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjønner ikke poenget med diskusjonen på de foregående sidene. ALLE må starte et sted, hvis di jobber mot og bli gode i drifting så la dem kalle det det.. Jeg har akkurat fylt 18 å skal kjøpe meg 200sx nå fordi jeg vil begynne med drifting.. Det er etter hva jeg vet en god bil og starte med hvis man vil satse litt hardt, men jeg forventer ikke og være verdensmester førsta gang jeg vrir om nøkkelen, kommer ikke til og prøve og linke svinger en gang de første gangene jeg er utpå, jeg skal ha bilen litt mer en 2 timer også. Jeg hadde blitt faen så irritert hvis jeg skulle blitt slakta fordi noen kommer og mener at jeg ikke driver med drifting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG DER............ for det er vel derfor alle de proffe i verden bruker 740 til drifting!

Litt rart at selv en 1956mod Mustang har bedre kjøreegenskaper enn 740 :) :deng :uhhmmwhat?:

 

Å herregud!

En '56 Mustang trur jeg aldri jeg har sett, har du bilde?

 

Jeg lurer forresten på hvor mange driftebiler du har sett med orginalt understell?

Er det derfor de bruker AE86 i drifting? Fordi den er så ufattelig stiv og er satt opp til sladding orginalt? I think not..

 

Såvidt jeg kan tenke meg, så blir det på en driftebil bytta ut nesten alt i motor drivverk, understell (correct me if I'm wrong)

så derfor kan det umulig ha noe å si hvilken karroseri du kaster oppå?

Eller mener du at hvis du bruker samma understellsbetar på en 200sx som på en 740, så vil 200sx'n uansett være totalt overlegen, fordi de bruker dem til drifting i Japan?

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud!

En '56 Mustang trur jeg aldri jeg har sett, har du bilde?

 

Jeg lurer forresten på hvor mange driftebiler du har sett med orginalt understell?

Er det derfor de bruker AE86 i drifting? Fordi den er så ufattelig stiv og er satt opp til sladding orginalt? I think not..

 

Såvidt jeg kan tenke meg, så blir det på en driftebil bytta ut nesten alt i motor drivverk, understell (correct me if I'm wrong)

så derfor kan det umulig ha noe å si hvilken karroseri du kaster oppå?

Eller mener du at hvis du bruker samma understellsbetar på en 200sx som på en 740, så vil 200sx'n uansett være totalt overlegen, fordi de bruker dem til drifting i Japan?

 

Jeg må si meg ganske enig. Selvsagt spiller det litt rolle hva slags bil man har som utgangspunkt, men jeg er bombesikker på at man lett kan bygge en vinnerbil basert på både Volvo og andre europeiske merker. I USA vinner de jo med både Pontiac, Mustang og Viper...

 

Den eneste grunnen til å velge japansk bil er pris og deleutvalg. Og kanskje at man ønsker å være litt "autentisk". Men det forundrer meg ikke om vi ser en Cosworth øverst på pallen på et løp i den nærmeste fremtid :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår