Gå til innhold

Volvo 850 2.5 20ventilers motor..?

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

er samme jobb som å montere en t5 motor sånn kort sagt.

du må sveise det meste av fester selv.korte ei 960 bunnpanne,960 vannrør+++++

 

Du må også enten sette fordelerlokket fremme på ene kammen,bygge det om og ha det bak eller flytte motorn frem noe jævlig slik at du kan bruke det slik som det er.

Det orginale innsuget er slik at om du bruker det peker spjeldet rett imot torpedoveggen,så et av nyere type er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe annet innsug å bruke på GLT motoren.

 

om man legger på ørlite gods på et nyere innsug om matchporter det så passer det iallefall.

 

Har selv gjort det en gang.

 

Hvordan det funker flowmessig er en annen sak,men de nyere 170 hestersmotorene har jo samme innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man legger på ørlite gods på et nyere innsug om matchporter det så passer det iallefall.

 

Har selv gjort det en gang.

 

Hvordan det funker flowmessig er en annen sak,men de nyere 170 hestersmotorene har jo samme innsug.

Hvem innsug prater du om nå? Alle sugemotorene har gasspjeldet mot girkassen. Dessuten mister man det variable innsuget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem innsug prater du om nå? Alle sugemotorene har gasspjeldet mot girkassen. Dessuten mister man det variable innsuget

 

Var nokk litt ivrig der,kan alltids bruke et innsug ifra en turbomaskin da.

Sånn rent plassmessig er det kurant,sånn flowmessig er det en annen sak.

 

Det mest fornuftige er vel å montere en turbomotor istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle jeg gjort den jobben der, så hadde jeg montert en turbomotor.

Men på en annen side så får man en sugemotor kasta etter seg

 

Jepp,det jeg mente med at man må legge på gods er at (iallefall den jeg hadde)glt motorn i 850 har såpass mye større kanaler/åpning ytterst at om en porter et turboinnsug til å passe imot toppen har en minimalt/for lite annleggsflate imot pakningen på innsugsiden.

 

Har restene av en slik motor liggende jeg også,såklart uten kammer..

Den skulle jeg iallfall forsøkt å kaste etter noen om noen vil ha den:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det jeg mente med at man må legge på gods er at (iallefall den jeg hadde)glt motorn i 850 har såpass mye større kanaler/åpning ytterst at om en porter et turboinnsug til å passe imot toppen har en minimalt/for lite annleggsflate imot pakningen på innsugsiden.

 

Har restene av en slik motor liggende jeg også,såklart uten kammer..

Den skulle jeg iallfall forsøkt å kaste etter noen om noen vil ha den:thumb

 

 

Tar i mot jeg! ! Gjerne! Mye skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar i mot jeg! ! Gjerne! Mye skal du ha?

 

 

6 øl? klarer nok ikke å kaste den helt dit du bor.

Blokka er komplett med innmat men med slitekant,men motorn var komptestet og kompen var iallfall jevn på alle 5.Toppen ligger og slenger et eløler annet sted.Billi er den utan tvil,har flere 5ere som kun tar plass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår