Gå til innhold

Drifting oppsett på 240

Ranger emnet

Shorty85

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er alle 4 hjørner ja! Sette inkluderer fjærer til volvo! Når det gjelder specks på fjærene husker jeg ikke! Men har skrevet det ned en eller anen plass! Må prøve finne det!

Det som må gjøres er: Man kapper av den orginale fjærskåla og sveiser på en medfølgene ring. Plaseringa på ringen er oppgidd i medfølgende pappirer! Gjengerøret (i aluminium) tres ned på fjærbeinet og skrus fast! og Vipps, så er men ferdig! Det eneste jeg må vite er dimensonen på demperen i topp. Så jeg eventuelt får dreie opp annlegge til fjæra så det passer over demperen!

Har 4 komplete sett inne på lager!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg sliter med at bilen min(eller festet til effektanlegget fremme ved downpipe'n da) skraper nedi ved humper(har 35-40mm senk) da jeg har 4 vanlige personer i bilen. Mao den er helt klart ikke stiv nok. Flere som har hatt dette problemet?

Jeg regner med at dette blir mye bedre med nye dempere? Jeg ska ha det til våren igjen hadde jeg tenkt, og da tror jeg at jeg går for bilstein rally bak og fram. Er dette et bra valg, eller burde jeg vurdere noen andre dempere?

Jeg vil ha bilen STIV!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte egene dempre for og stive opp,resultatet blei.

-Sprek i plastglasset ved speedometret.

-Sprekt frontrute

-sprekker i karoseriet ved torpedoveggen

Bilen blei alfor stiv.Lå bra i vegen,slapp ikke så godt med rompa,og hadde større mulighet for og velte en og snurre.

Så R-sport dempre eller lignene senkesett er nokk best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye penger skal du legge i det?

öhlins har coilovers som er justerbar.

men foringer, stag og noe annet er org dempere gjør underverker.

Coliovers er uaktuelt.. Så mye vil ejg ikke legge i det.

Hos bcb kan man vel bestille pakke med lesjøfors og gule koni? Er de gule koni demperne justerbare i stivhet? Noen som har erfaringer med de demperne på¨det stiveste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med at bilen min(eller festet til effektanlegget fremme ved downpipe'n da) skraper nedi ved humper(har 35-40mm senk) da jeg har 4 vanlige personer i bilen. Mao den er helt klart ikke stiv nok. Flere som har hatt dette problemet?

Jeg regner med at dette blir mye bedre med nye dempere? Jeg ska ha det til våren igjen hadde jeg tenkt, og da tror jeg at jeg går for bilstein rally bak og fram. Er dette et bra valg, eller burde jeg vurdere noen andre dempere?

Jeg vil ha bilen STIV!

Er det JT 3" du har, så kort inn downpipen!!! Den ligger alt for langt nede fra fabrikk... Typisk.. :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos bcb kan man vel bestille pakke med lesjøfors og gule koni? Er de gule koni demperne justerbare i stivhet? Noen som har erfaringer med de demperne på¨det stiveste?

Jeg vil tilføye en ting til, når vi først snakker om gule justerbare koni!

Hvordan justerer man disse? Ser det er en skrue øverst på dem, såvidt jeg vet, men hvordan veit man at man har justert likt på begge sider?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tilføye en ting til, når vi først snakker om gule justerbare koni!

Hvordan justerer man disse? Ser det er en skrue øverst på dem, såvidt jeg vet, men hvordan veit man at man har justert likt på begge sider?

3 1/4 runde på ene, og 3 1/4 runde på den andre.. tror ikke det skiller så jævelig mye, om du "bommer" på 1 mm el. lign.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de er langt fra stive nok.

Syns de gule koni'ene på Sierra'n til en kompis av meg virka bedre, den er møkkstiv.. sånn ca likt som 240 med Bilstein Rally..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det JT 3" du har, så kort inn downpipen!!! Den ligger alt for langt nede fra fabrikk... Typisk.. :(

3" JT ja.. Mmmm, det er dumt at det er sånn. Jeg har heller ikke kunnskap til å korte inn downpipe'n selv, så da skulle jeg iallefall hatt noen stivere dempere. Blir langt ifra stiv nok med bare senkefjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider