Gå til innhold

Drifting oppsett på 240

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Var mere skjenerellet... Hehe

Husker ikke rekti hva dem rally demprene ligger på men trur det er 400/200 eller no... Så det er vel for stivt iforhold til lesjefors mener jeg....

Men hvis du ringer te Sellholm så kan dem sette opp dempere for deg, det er det beste og det koster heller ikke mye....

 

Akuurat. Da blir det vel til at jeg gjør det når tiden kommer da jeg skal ha nye dempere.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Låner tråden litt og spør: Fikser sellholm dempere til alle biler?

 

Er "litt" tynt utvalg til 360'n min.. Får SPAX coilovers som passer til bak, men er lite med utvalg forran.. Forsterka sierrafjærer og monroe gassdempere er stivt, men de fjærene er "noe" stivere enn de burde, og jeg får en veldig gyngete tur fordet. Demperne klarer ikke gjøre jobben sin, da.

 

Og doble bladfjærer er heller ikke noe å skryte av... Enkle bladfjærer og coilovers får bli den midlertidige løsningen.

 

Noen som har erfaringer med Spax? 2500 kr for 2 coilovere i England, er det verdt pengene tro?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring te sellholm, de skaffer det meste bare du nevner understell, hvis ikke så kan de lage det, det koster jo noget mer men f eks å modde dempere er dem ikke dyre på...

Dem har årelang erfaring med understell te volvo fra rally, rallycross, bakkeløp osv, og de veit åssen de skal modde demperne for å få bilen optimal....

Det er en grunn til at folk fra Tyskland, Holland, Norge, Finnland, Danmark osv ringer dem når de skal ha understell!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.

 

Har fått en mail ifra brakes Norge, og de sa at SPAX kunne lage, evt sette opp coilovere til meg. ca 3000 kr for begge bak. Lurer på om jeg skal gå for det.. CSX Competition.

 

Har hørt noe dritt om Spax, ifra Kollevold. Noen som er enige, har noe å si imot?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår