maxmarius Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hei jeg har noen spørsmål om noen vill hjelpe,, jeg har kjøpt meg en justerbar bensin tryks regulator med iglebæk motor, den passer rett på fuel railn, noen som vet ka standard trykke er på en volvo turbo? spes på motor er, 940 96 mok fk blokk porta 530 topp vx2 poleti kam, 940 grenrør,helt ny turbo fra iglebæk,go for 300++hk, 3 toms jt eksos chippa 740 et sprut.,det jeg lurer på er kor høgt eg skal stille bensintrykke? å om noen har gjort det samme før og benka motorn hadde det vært kult om jeg fikk vete ca hk?;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 bare å søke på "valg av BTR" det så finner du en som heite radial står der:) fant linken til siden hans http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96530 Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hmm den sjønte ikke jeg helt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 fant linken hans skreiv den inn i forgje innlegg bare å leite der, veit eg såg det der:) søke i søkemodusen her på forumet eg meinte oxo søker du valg av BTR Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 ingen som vet ca hk det er muli å ta ut med det opsette eg har? skal på benking men ikke enda... jeg skal bytte ut intercoolern også, men noen som vet en plass der dei selger intercooler som passer fint nerri?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Stopp motoren og tvangskjør pumpa. Da skal du ha 3 bar bensintrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hei jeg har noen spørsmål om noen vill hjelpe,, jeg har kjøpt meg en justerbar bensin tryks regulator med iglebæk motor, den passer rett på fuel railn, noen som vet ka standard trykke er på en volvo turbo? spes på motor er, 940 96 mok fk blokk porta 530 topp vx2 poleti kam, 940 grenrør,helt ny turbo fra iglebæk,go for 300++hk, 3 toms jt eksos chippa 740 et sprut.,det jeg lurer på er kor høgt eg skal stille bensintrykke? å om noen har gjort det samme før og benka motorn hadde det vært kult om jeg fikk vete ca hk?;) Det spørs på turboen og dysene dine. Toppen og kam (du mener vel vx3?), samt da bunndelen skal jo duge til en del effekt. 300-340hk er vel ikke noe prob med rett turbo og dyser, i og med den er chippet også.. (ja, folk drar ut mye med motronic også!) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 kommer ikke langt med sprutet ditt..kan kanskje komme noe over 250hk..kjøp deg datasprut så får du utnyttet motoren din tenker jeg! den har potensiale for over 300hk vertfall.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 kommer ikke langt med sprutet ditt..kan kanskje komme noe over 250hk..kjøp deg datasprut så får du utnyttet motoren din tenker jeg! den har potensiale for over 300hk vertfall.. Den kan mappes til en del mer enn det der, men det er jo et "dumt" sprut, så det vil jo ikek merke om noe er gale, eller være særlig bensingjerrig.. men det går ann å dra ut mye effekt med det, om det mappes. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 jammen å gjøre noe så omfattende og dyrt for et originalt 740 sprut da?? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 jammen å gjøre noe så omfattende og dyrt for et originalt 740 sprut da?? hvem sier det er omfattende og dyrt?? datasprut er iallefall dyrere, da må han jo bytte givere, etc. kjøpe lmm, etc. har sett ferdig mappede motronicbokser på tpc til greie priser. men han sier jo han har en chippet en allerede! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hei jeg har noen spørsmål om noen vill hjelpe,, jeg har kjøpt meg en justerbar bensin tryks regulator med iglebæk motor, den passer rett på fuel railn, noen som vet ka standard trykke er på en volvo turbo? spes på motor er, 940 96 mok fk blokk porta 530 topp vx2 poleti kam, 940 grenrør,helt ny turbo fra iglebæk,go for 300++hk, 3 toms jt eksos chippa 740 et sprut.,det jeg lurer på er kor høgt eg skal stille bensintrykke? å om noen har gjort det samme før og benka motorn hadde det vært kult om jeg fikk vete ca hk?;) ka du måtte ut med for turbo'en og det med iglebæk'en? kan sende meg en pm om du ikkje vill legge det ut her:) lurte på og bestille fra han eg oxo Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hvem sier det er omfattende og dyrt??datasprut er iallefall dyrere, da må han jo bytte givere, etc. kjøpe lmm, etc. har sett ferdig mappede motronicbokser på tpc til greie priser. men han sier jo han har en chippet en allerede! tja..koster jo ikke mye for ett sprut bare for å passere 300hk, også blir det jo ganske mye bedre med sprut og vil jeg tro..hmm..trodde man sendte "sin" boks til sverige jeg? jaja er jo kanskje like greit da! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 tja..koster jo ikke mye for ett sprut bare for å passere 300hk, også blir det jo ganske mye bedre med sprut og vil jeg tro..hmm..trodde man sendte "sin" boks til sverige jeg? jaja er jo kanskje like greit da! de billige sprutene koster en del de også, du må jo tenke på han må ha lmm, tempgivere, o.l. siden han har et, slipper han å kjøpe iallefall en giver tror jeg.. men, ja.. selv en MS blir sikkert minst 6.000kr. rundt 8000 for VEMS. hjernen han har, er jo chipptet fra før.. men, ja.. datapsprut blir bedre, men det koster en del mer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 chippen som styår i nå heter et22 står det på den..er det ingen ting som heter vx2 kamm da? fikk beskjed at det var vx2 kam jeg hadde, men kansje det er vx3? hadde vist stått i en poletibil den.. hmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg