Gå til innhold

Reparere kast i felg Østlandet?

Ranger emnet


Spyder2001

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har 18" kromfelger på bilen med 225/40-18 på min 2001 Eclipse Spyder. Ser riktig pene ut. Men dessverre - har kast i to av felgene mine. 240 og 260 gram. De satte jeg på bakhjula. Men det rister noe når jeg kommer opp i fart. Tror det skyldes at bilen ble kjørt med for lavt lufttrykk og uten senterringer før det ble ordnet.

 

Er det et sted i rimelig avstand fra Oslo jeg kan få felgene rettet opp, uten at det koster skjorta? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Kjører gjerne et par timer om det kan fikses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster skjorta synes jeg det gjør, men Dekksjekk i Askim fikser det vel. Tlf 69883580 sist jeg sjekket. I tillegg retter vel han dekkduden ved Bjerkebanen felger med kast i.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

har 18" kromfelger på bilen med 225/40-18 på min 2001 Eclipse Spyder. Ser riktig pene ut. Men dessverre - har kast i to av felgene mine. 240 og 260 gram. De satte jeg på bakhjula. Men det rister noe når jeg kommer opp i fart. Tror det skyldes at bilen ble kjørt med for lavt lufttrykk og uten senterringer før det ble ordnet.

 

Er det et sted i rimelig avstand fra Oslo jeg kan få felgene rettet opp, uten at det koster skjorta? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Kjører gjerne et par timer om det kan fikses!

kontoll og retting av 4 felger pluss avbalangsering

 

for 2000kr

 

ta kontakt på tlf 45678499.

 

Dette er ikke til meg men sakset fra ett annet sted.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han "sjefen" på dekksjekk er en så ORDENTLIG ARROGANT JÆVEL!

Sku sveise ene felgen min, men før han så på den, så sa han "Nei, den der er bare å kaste med en gang.."

 

Likte han ikke felgen min eller? Er jo ikke rævva kvalitet, Kosei-felger..

 

Dro til en som heter Sven Danielsen, han sveiset for meg. ble fint som f**n, og det holder.. I motsetning til han dekksjekk-fyren.. For en tulling!

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt andre klage på Dekksjekk også. De rettet mine felger greit nok, bortsett fra at de satte noen av dekkene på feil vei i forhold til rotasjonsretningen, enda jeg gjorde dem tydelig oppmerksom på det på forhånd. Jeg ga dem selvsagt ompuss, men det burde være unødvendig for noen som har dekk og felg som sin primærvirksomhet.

 

Det bør imidlertid være mulig å rette felgene sine selv ved hjelp av en billig hydraulisk jekk og noen treklosser. En stor trekloss skjæres slik at den passer til den innvendige profilen i felgen. Den andre er mye mindre og brukes der felgen må trykkes ut. Sett jekken på den store klossen etter å ha snurret på hjulet mens det er montert på en aksel uten drift. Merk av med tusj der hvor felgen er trykket inn. Dette må sikkert gjentas noen ganger, men det bør kunne bli et brukbart resultat av dette. Det hører med til historien at jeg ikke har prøvd det selv...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

Det bør imidlertid være mulig å rette felgene sine selv ved hjelp av en billig hydraulisk jekk og noen treklosser. En stor trekloss skjæres slik at den passer til den innvendige profilen i felgen. Den andre er mye mindre og brukes der felgen må trykkes ut. Sett jekken på den store klossen etter å ha snurret på hjulet mens det er montert på en aksel uten drift. Merk av med tusj der hvor felgen er trykket inn. Dette må sikkert gjentas noen ganger, men det bør kunne bli et brukbart resultat av dette. Det hører med til historien at jeg ikke har prøvd det selv...

 

Reodor F

Har prøvd det jeg, du tar de store skadene, er de siste millimeterene som er problemet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår