Gå til innhold

Turbo på 626 2.0I 16v

Ranger emnet


RST

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Når har ting ordnet seg litt!

Har funnet tak i komplett turbo med manifoild, og alt av slanger, rør, downpipe og intercooler.... Dette er hentet fra en Ford Probe 2.2 turbo. Det er jo Mazda motor som står i denne!

Manifoild får jeg laget på et sveisverksted (2.2 manifoild passer ikke)

I tillegg tenkte jeg å kjøre Haltech F5 tillegsinnsprøytning (ønskes kjøpt) og Micro Dynamics Boost Retarder EMS6 (ønskes kjøpt)

Skal få laget meg 2,5" eller 3" eksos med 5" utblås. Og montere blow-off!

Noen forslag til blow-off ventil som gir mye lyd ved 0,6bar? Har prøvd membran ventil før, disse lagger mye lyd, men er treige og lett og ødelegge...

Noe annet jeg har glemt nå eller?

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

3" eksos er på vei! Kjøpte bare noen universal-rør, målte noen vinkler og greier... Blir 3" fra downpipen freløpig, og rett ut til eksospotta bak! =) Har også kjøpt meg ekstra bensininnsprøytning... MF2 med 2 ekstra dyser! Da har jeg vel stort sett alt som trengs! Eneste jeg vurderte er et product som heter Boost retarder .... Vil dette være nødvendig? Skal som sagt ladde ca 0,6..

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

nå nærmer det seg montering, har fått en som skal lage meg manifoild..

Videre så skal jeg kjøre dobbel topp-pakning med kobberplate i mellom...

Pratet med en mazda mekaniker om dette, og han mente da at jeg kunne kjøre med ca 0,8 i trykk.. Noen som har meninger om dette?

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 bar høres mye ut hvis du skal ha litt holdbarhet på det med orginale stempler, eller er stemplene til mazda bra nok fra før? De fleste guider jeg har lest om turbokonvertinger anbefaler maks 0-5-0,6 bar på standard motor med 9:1 i komp.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

hvor mye blir den forandra?

 

Er jeg ikke helt sikker på enda.. det kommer litt ann på tykkelsen på kobberplaten.. skal undersøke dette nærmere!!

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

morsomt med sånne prosjekter.. stå på :)

eksempel på dump som lager mye lyd er vel f.eks. TurboXS RFL og GReddy Type-S.. (jeg har sistnevnte selv)..

 

Skal jo ikke kjøre så mye trykk! :( har blitt fortalt at rfl ventilen blir litt for stor da, og at jeg heller bør satse på en mindre..

Ønskeventilen min er en hks ssqv ventil, men det er kanskje ikke helt passende til min bil.. :(

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår