Gå til innhold

Turbo på 626 2.0I 16v

Ranger emnet


RST

Anbefalte innlegg

Skal hente meg en 88 mod mazda 626 2.0I 16v doch... til helga og vil montere turbo på den!

Noen som har gjort dette, evt. har inspill til dette?

Har en garrett t-3 turbo til rs-turbo liggende som jeg tenker å montere...

Har tenkt å sette trykket til 0.5 bar, altså ikke noe voldsomt...

Setter pris på komentarer til dette prosjektet!

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, den skal bli godt tatt vare på!

Skal ta service hos mazda-guruen til neste helg!

Skal sote vinduer og lykter så snart jeg blir ferdig med escorten og får den solgt! Og så skal jeg få setet sveist, samt få laget en overgang slik at jeg kan benytte meg av kn-filteret til rs-turboen!!

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmmm.... Er nok en turtallssperre på rundt 7000 her ja... :( Har en kompis med lik bil, han har det ikke... Men for all verden, den går da godt som den er... Oppnådd 240 på flat strekke og enda mer turtall og gå på... Gleder meg til å få turbo!!! :D

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde kjøpt nye stempler og bedre topp pakning. nye roder hadde også vært tingen. Ventiller. Husk at dette ikke er orginalt laget får å tålle sånt trykk så det kan ryke etter vært. Jeg hadde startet på 0,3 bar også skrud meg opp over til noe røyk så skru ned også bytte dellen som røyk.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. altså. turbokonvertering er jo ikek BARE BARE å sette på en turbo . du må jo ha dyser som tilsvarer bensin til trykket, du må få elektronikken til å stemme oeverens med alt.

 

Hvorfor ikke kjøpe bare et KIT, der får du med alt, manifoil, grenrør, dyser, hjerne turbo. alt....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

jeg hadde kjøpt nye stempler og bedre topp pakning. nye roder hadde også vært tingen. Ventiller. Husk at dette ikke er orginalt laget får å tålle sånt trykk så det kan ryke etter vært. Jeg hadde startet på 0,3 bar også skrud meg opp over til noe røyk så skru ned også bytte dellen som røyk.

 

 

alle biler skal kunne tåle til væffal 0.5bar.....

men som sagt. kit er mye tryggere for da stemmer det meste overens.... å sette bare TURBO på en helt orig motor blir jo som å sette rakket på rulleskøyetene dine......

 

 

er mere som skal til for at det skal funke onkli...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIK har jo turbo-byggsats til den bilen. Hadde en slik bil før og verderte turbokonvertering.

De anbefalte også ca 0,5 bar... Blir jo uansett ikke noe stort over 200hk, så noe versting får du ikke. Da må du bygge skikkelig...

 

15250 sek tar GIK for det bygge-kitet..

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår