Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

• Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada godtfolk!

Da var senkesettet ferdig montert! Og jeg er meget fornøyd med resultatet :)

Det var ikke noe problem å få det montert så det gidder jeg ikke skrive så mye om..

Ellers så fikk jeg tatt en omgang med div poleringsremedier på panseret og det ble blankt og fint! Legger til at jeg gjorde dette før John-Arne "had his way" med poleringsmaskinen min (se: lokallag follo værste tråden..) : eek :

Ja alle er vell enig om at han er en skikkelig grisegutt!

Har nå bestemt meg for å beholde gambiarød fargen, i hvertfall en god stund til. Dvs. at jeg har en del lakkflikking forran meg samt lakkering av bakluke og frontpanelet. Håper å få gjort det snart.. Synes den fargen passer veldig godt med det brune interiøret og litt krååm! Hva tror dere?

Her er litt bilder:

Ikke så "stuck up" nå lenger:

IMG_0863.jpg

IMG_0862.jpg

IMG_0866.jpg

Og så er det gode muligheter for at det kommer noen polerte P-sluts på Formel E`en. Fett?

IMG_0869.jpg

Nå synes jeg hvirkelig at Formel E`en passer til ordtaket: "Ride low, drive slow"!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det duket for neste epidose..

Felg arbeidet går trått, men fremover. Tar som vanlig mye lengre tid enn jeg hadde håpet, mye grunnet jobben og andre ting som opptar meg i stede for å pusse felg. Alt jeg kan si er at det blir blankt til slutt : rock :

Ellers har jeg vært litt rundt omkring for å snuse deler. Dette har gitt god uttelling i form av noen godbiter her og der! Har bla. funnet vindavisere til a stolpen, noe som er orginalt på Formel E`n. Hentet fra doppel wobber: aerodynamische Verkleidungen der Windschutzscheibenpfosten" noe som betyr noe slikt som "plastikk på frontrutestolpene"..He he..

Jeg fant også denne godbiten her:

gtiratt.jpg

Hadde ikke sett dette rattet før så derfor sendte jeg en MMStil John-Arne for å høre hva det var. Før han svarte hadde jeg kjøpt det (til en billig penge) ettersom jeg ble ganske så forelsket i det. I bilen fikk jeg svar fra JA: KJØP!

Da jeg kom hjem viste det seg at madamen også synes det var konge :) Ingen sure miner der i gården nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var dagen kommet da formel E`n skulle få tak over hodet!

Trykt plassert i (Die aller..) Værste klarte jeg ikke å holde fingrene fra fatet og måtte selvfølgelig begynne med litt plukking på interiøret.

nedplukk.jpg

Det som er planen nå er å ta ut allt av interiør og sjekke den generelle tilstanden på bilen. Slik så det ut under teppet bak:

IMG_1150.jpg

Mitt håp er at resten er i samme stand som det på bildet slik at jeg ikke får større jobb enn å støvsuge! Det var ingen rust der bak, til og med lakken var fin og "hel" : rock :

Etter interiøret er tatt ut og gulvet sjekket for rust vil jeg nok begynne på pussing av eksteriør og bytting av div deler. GLEDER MEG!

Siden jeg har en tendens til å bestemme meg for så å ombestemme meg hvert 10. min hva dette prosjektet angår, er planen i første omgang å få et strøkent, nylakert karosseri og så få motoren til å gå skikkelig (og gjøre ferdig felgene så klart :p ). Når det er gjort får vi se hvilken årstid det er, jeg vil uansett ha et perfekt utganspunkt hvis jeg bestemmer meg for motorkonvertering eller andre ting!

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var resten ute!

Juli2005001.jpg

Tilstandene var ikke som forventet under de fremste teppene gitt : eek : Ikke bare måtte jeg støvsuge, men jeg måtte jaggu meg tørke av med en våt klut også :p

Det var som nytt! Asfaltplatene, isolasjonsmatter og gulv så ut som om det nettopp var kommet fra fabrikken! Kongestart for prosjektet!

Juli2005002.jpg

Etter vask:

Juli2005004.jpg

Føler meg ganske heldig i grunn.. Nå er det utsiden som skal pusses litt mens jeg funderer litt på hva som skal skje fremmover ettersom jeg sparte så mye arbeid innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte jeg så smått å pusse vekk steinspruten på karossen. Tok en liten time før jobb i dag tidlig også.. Det er en fordel med å jobbe til sent på kveld, nemlig å begynne tilsvarende sent på jobb.. He he..

Med litt hjelp av John-Arne og hans størrelse 43 tok vi ut bakrutene.. Kantene var hele og fine, kun litt overflate rust enkelte steder. Det føyer seg inn i den lange rekken med "Oh yes!" dette prosjektet har hatt i det siste.. Snart går jeg sikkert på en kjempesmell!

Hel og fin vinduskant:

IMG_1164.jpg

Her har den ene siden fått seg en omgang..

IMG_1163.jpg

..den sent vil glemme!

Tenkte kanskje å holde en konkurranse.. Hvor mange slike "rustflekk-slipemerker" blir det til sammen?

Vinneren får en flott premie i form av æren av å grunne, sparkle og pusse hver eneste en av dem ;)

Svar bes sendes inn telepatisk..

Er ferdig med å lakke p-slutsene og de vil nå bli tatt med til Øverby-køstom sitt hemmelige poleringslaberatorie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider