Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

Og arbeidet fortsetter...... Litt slik som Duracel kaninen egentlig! Bare at jeg må stoppe for å gå på jobb, spise, sove, slappe av, drikke og feste...

 

Men fremover går det!

 

Fant det første rust hullet i går.. Det var nederst på bakskjermen, men ikke så alt for stort. Tror dek kan fikses med litt kreativ sveising! Fortsatte med å pusse rust, men siden det bråker slik så gikk jeg over til å demontere lykter osv. fra karossen.

 

Fant også ut at jeg skulle ta av skjermene, men det var lettere sagt enn gjort! Skrudde ut alle skruene, men den satt fortsatt på som bare f..n! det viste seg at det var store mengder av en eller annen sikalignende lim i alle kantene på skjermen. "Heldighvis" var fronten på skjermen kjeks så da tok jeg bare å fjernet den med makt ettersom jeg uansett måtte ha en ny..

 

Her er et bilde av et eksempel på hjemmebredding, burde være plass til hur breie dekk som helst her ja!

 

skjerm.jpg

 

Pent hadde det derimot ikke blitt..

 

Etter 15 min og en lei strekk i ryggen fikk jeg den av:

 

IMG_1168.jpg

 

Fortsetter på andre siden i dag før jeg punktsandblåser alle rustflekkene for å få fjernet rusten helt..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tilbake etter 2 uker "ferie" fra bilen.. Var en tur på Værste i går og fikk tatt resten av tectylskrapingen på høyre side og mesteparten på venstre side. Litt mer rust på venstre side, men jeg tror ikke det er noe alvorlig, kun overflaterust.

 

Selv om det er forholdsvis kjedelig legger jeg ut et bilde:

 

IMG_2557.jpg

 

Men forhåpentlighvis skal jeg ta ut motoren senere i uken, noe jeg aldri har gjort før, så det blir i hvertfall litt mer "action" en den evinnelige skrapingen/pussingen..

 

Hasta la vista :cool:

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada godtfolk!

 

Nå har det vært stille her en stund.. Har plukket ut ledningsnett, dash osv. så nå gjennstår det bare å få av styring, bremser og taktrekk før rustfjerningen begynner for fullt! Tok en runde på steinspruten i går og det gikk så det suste ved hjelp av Lars sin punktsandblåser! Tror det blir bra!

 

Her er noen bilder:

 

ribintr.jpg

 

Vet ikke helt om jeg skal ha denne i ener`n eller toer`n (golf 2 :p ), men her er den nye motoren:

 

16v.jpg

Innsuget ligger på benken, jeg bare måtte skru av litt deler for å titte..

 

Det har gått litt trått i det siste, men når en ser hvor effektivt det kan gå så kjenner jeg "ståpåviljen" virkelig komme! Og så hjelper det selvfølgelig å kjøpe en ny motor : rock :

 

 

EDIT: hvordan bør jeg behandle de stedene jeg har fjernet rust? Ser ut som om all rusten forsvinner når jeg sandblåser.. Holder det med zinkgrunning og sparkel? Eller bør jeg brunoxe metallet før jeg grunner? Hva tyks?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en uppdate..

 

Slik det er nå holder jeg på med flere "prosjekter" i forhold til bilen.

 

Det ene er å fjerne rust, zinkgrunne og pusse karosseriet. For en stund siden kjøpte jeg en sandblåsepistol på tema og den funker som bare rakkern! Har vannavskiller på, men den funker ikke alltid like godt.. Sandblåsingen tar rusten godt, men kompressoren er litt for liten ettersom sandblåsingen funker best når trykket er på topp. Ingen bombe egentlig.. Jeg kommer godt ned i metallet og i porene, men er litt bekymret for at jeg ikke får tatt allt av rust. Har ikke lyst til å pøse på brunox på "synlige" flater.

 

c266ab60.jpg

Som dere ser holder jeg på å lage sandstrand utenfor porten på Vaerste.. He he.. Brukte ca. 20 kg sand i går..

 

sandblsing2.jpg

Litt vanskelig å se hva som evt. er nede i noen av porene, men jeg tror det blir bra..

 

dr.jpg

Zinkgrunning og tørking. jeg pusser av den zinkgrunninga som har kommet på lakken ettersom den ikke fester og kan føre til at den kommende lakkjobben går ad undas..

 

Ellers så driver jeg med demontering av 16v`en. Dette er i grunn mer intresant ettersom jeg aldri har skrudd fra hverandre en motor! Spennende, men litt nærvepirrende.. I Går brakk jeg en bolt i selve toppen..: bh : Typisk.. Det var en av boltene ved kjølinga under innsuget. Den stikker litt ut så jeg skal prøve å få den ut med tang.

 

0b025bc4.jpg

 

Det var alt for denne gang..

 

P.S Håkon = :klovn:

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår