Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

• Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og det fortsetter..

Skulle ønske jeg fikk gjort mer på bilen, men når en gjør alt for første gang bruker en mye tid på få gjøremål!

i går skrudde jeg ut kammene på begge 16v toppene mine. Hadde store problemer med å få av disse halvmånefestene på kammen ettersom de satt som bare rakkern! Fikk dem av ved hjelp av en tang som jeg teipet slik at jeg ikke herpet dem. Var også redd for at hele kammen bare skulle sprette av ettersom jeg ikke har noen aning om hvor spent/stor de ventilfjærene er og hvor stort trykk det er på kammen:o He he.. men det gikk da bra!

Vasket delene og stuet dem sirlig vekk i noen esker:

spent.jpg

Tok også ut ventilløfterne.. Jeg oppdaget i midlertid noe litt rart. Det første var at det virket som om det var forskjellig farge i topp 1 og topp2! Topp 1 virket som om den var dekket med et rødbrunt belegg som satt skikkelig fast! I topp2 var det vanlig metallgrå.. I tilleg var det forskjell på ventilløfterene. Ventilløfterne i topp1 var en anelse tyngre en dem i topp 2, i tillegg var de forskjellige under og "oljehullet" var trekantet på løfterne i topp1 og rund i topp2. Siste forskjellen var at den utvendige "oljerenna" på løfterne i topp 1 satt lavere enn i 2`ern..

Noe som vet hvorfor det var så mange forskjeller på disse toppene? Hva kommer fargeforskjellen av?

Her er noen bilder som kan forklare den overstående rabblingen fra en gal mann..

Topp1:

blokk2.jpg

Topp2:

blokk1.jpg

Fargeforskjell på de halvbuene som fester kammen (1 til venstre i bilde) i tillegg til løfterne:

lfterer2.jpg

Løfternes underside (fra topp 1 til venstre):

lftere.jpg

Any clues?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur på værste i går og i tillegg til å legge om dekk på JA`s bil fikk jeg gjort noen småting:

blokk.jpg

Blokka er nå demontert. Stempler, veiv osv så ut til å være i ok stand. Honingen i sylindrene var ikke slitt vekk så de fikk også "ok". Da blir det neste å få delene vasket, nye stempelringer og pakninger og så er det bare å sette det sammen igjen!

utenfr.jpg

Plukket ut taktrekket og tok ut frontruten. Så ut som om a-stolpene er i god behold uten rust!

brunox.jpg

Smurte inn innerskjermene med brunox. Det kommer jo til å bli dekket med grunning og tectyl så hvorfor ikke bare pøse på litt "ekstra beskyttelse". Bare la det tørke skikkelig og så gjøre klar for nye forskjermer. blir nok orginale skjermer grunnet dårlig passform på vengs skjermer.

Prosjektet skrider fremover og ettersom jeg har så mange forskjellige arbeids"områder" så blir det ikke kjedelig heller! Tenker da selvfølgelig på pussingen som skjer innimellom de artige tingene!

Stay tuned og kom gjerne med komentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare gutta boys som er misunnelig ettersom det ikke skjer en drit med deres prosjekter og dermed har de ingenting å oppdatere..:) Men når de ikke er på internett er de hyggelige karer!

Det skjer ikke så mye nytt med mitt prosjekt om dagen, men jeg kan i hvertfall legge ut litt her hver dag. Er nok noen dager til med oppdatering før jeg er kommet til "nåtid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider